Vårföräldrar 2017 del tre

Och när jag är stressad vill jag tröstäta, jag som har tävling med kompisen om att inte äta skit under hela januari :banghead:

Och när jag är stressad vill jag tröstäta, jag som har tävling med kompisen om att inte äta skit under hela januari :banghead:
Tugga frukt istället. Jag har mått illa mycket på sistone och det enda som hjälper är typ läsk eller riktigt söt saft och jag vägrar hälla i mig en massa sånt varje dag, så jag har bytat ut det mot färsk anamas och mango och äpplen. Där kan man typ äta tills man storknar :D

Tugga frukt istället. Jag har mått illa mycket på sistone och det enda som hjälper är typ läsk eller riktigt söt saft och jag vägrar hälla i mig en massa sånt varje dag, så jag har bytat ut det mot färsk anamas och mango och äpplen. Där kan man typ äta tills man storknar :D

Haha har ätit hallon, en banan, två äpplen o två plommon redan idag :angel:

Jag orkar inte... Nu blir det bara gnäll...

Bil:devil: s rep kommer gå lös på många fler tusen är beräknat då det visade sig finnas ett annat, större, fel som kräver en del arbete från meken. (=jag får inte tillbaka det när jag säljer den).

Ringde FK, tjejen var gullig men jag är under inkomstutredning för en ny SGI som ligger och stoppar beslut och utbetalningar. 22/12 hade FK upptäckt ett behov av att fastställa en ny (:confused:) SGI, 5/1 hade papperna beställts från SKV. Varför beställer man inte papper på samma gång så att de kanske fanns hos handläggaren när den kom tillbaka från sin julledighet eller vad den nu har roat sig med.
(Jag har haft samma tjänst sedan 1/10-2015 och plockat ut lite fp samt lite vab för junior och det har inte krånglat tidigare.)
Kanske att det gick att få besked om GP nästa vecka så hon rekommenderade mig att försöka förlänga sjukskrivningen om jag inte kunde jobba. :turd::turd::turd:
Fast hon kunde inte lova att sjukskrivningen skulle godkännas för det låg inte på hennes bord. :meh:

Tur att sambon har jobb och frysen är ganska full typ...

Åh idag är en sådan dag när armarna känns som fylleben (lite varma, mjuka och ostyriga) efter att jag ätit.
Skitkonstigt fenomen.

Hormonerna har börjat rusa igen men det bör ju innebära att han växer. Tur att min kropp mest blir en pöl av typ kärlek när hormonerna tar fart :laugh:

Jag orkar inte... Nu blir det bara gnäll...

Bil:devil: s rep kommer gå lös på många fler tusen är beräknat då det visade sig finnas ett annat, större, fel som kräver en del arbete från meken. (=jag får inte tillbaka det när jag säljer den).

Ringde FK, tjejen var gullig men jag är under inkomstutredning för en ny SGI som ligger och stoppar beslut och utbetalningar. 22/12 hade FK upptäckt ett behov av att fastställa en ny (:confused:) SGI, 5/1 hade papperna beställts från SKV. Varför beställer man inte papper på samma gång så att de kanske fanns hos handläggaren när den kom tillbaka från sin julledighet eller vad den nu har roat sig med.
(Jag har haft samma tjänst sedan 1/10-2015 och plockat ut lite fp samt lite vab för junior och det har inte krånglat tidigare.)
Kanske att det gick att få besked om GP nästa vecka så hon rekommenderade mig att försöka förlänga sjukskrivningen om jag inte kunde jobba. :turd::turd::turd:
Fast hon kunde inte lova att sjukskrivningen skulle godkännas för det låg inte på hennes bord. :meh:

Tur att sambon har jobb och frysen är ganska full typ...

Tröttsamt med bilar som krånglar, vi har haft inne vår på lagning i typ 2,5 vecka nu. Bilmeken har inte jobbat aktivt med den hela tiden för det har ju vart julledigt och han har väntat på delar m.m men jag börjar bli måttligt trött på att bara ha en bil. Allt blir så mycket krångligare med hämtning och lämning av barn :meh: Jag hoppas verkligen den blir klar idag eller imorgon och att det är det felet bilmeken tror. Snart åker jag och köper en ny bil...

Tröttsamt med bilar som krånglar, vi har haft inne vår på lagning i typ 2,5 vecka nu. Bilmeken har inte jobbat aktivt med den hela tiden för det har ju vart julledigt och han har väntat på delar m.m men jag börjar bli måttligt trött på att bara ha en bil. Allt blir så mycket krångligare med hämtning och lämning av barn :meh: Jag hoppas verkligen den blir klar idag eller imorgon och att det är det felet bilmeken tror. Snart åker jag och köper en ny bil...

Hoppas ni får tillbaka den snart! Min började krångla förra veckan och meken tog den i går och vi får tillbaka den i morgon em. Jag löser livet med att stjäla svärmors bil under dagtid. Nackdelen är att hon står som en hök när jag kommer hem och jag hinner nästan kliva ur innan hon måste åka... Typ. (då har hon ändå sagt "du kan ta min bil").

Jag skulle titta på två bilar i morgon, det kan jag bara glömma just nu... Förhoppningsvis är de kvar på fredag men oddsen känns inte så stora. (Min har varit i utbytesstadiet ett tag men intressanta objekt har lyst med sin frånvaro alt inte motsvarat annonsen när man väl kommit dit).

Lösningen på era bilproblem är att gifta er med en bilmeck :D jag säger bara till så kommer bilen hemkörd hel :p

Har det ungefär lika lätt dock är min sambo lastbilsmekaniker. Vanliga saker sköter han på våra bilar, sånna grejer som är lite knöligare lämnar han in på jobbet, det är bilmek också inom samma företag. Men jag behöver inte bry mig så mkt :p

Jaha det gick ju fort. Är hemskickad och min placering på arbetsplatsen är uppsagd from idag. Sitter hemma i soffan och tycker att livet känns sådär just nu, fast jag inser att det är det bästa för mig och bebis just nu.

Ska trycka för sjukskrivning på måndag så får vi ta det därifrån sen.

Tradigt men ändå kanske inte?! Vet inte vad du jobbar med men hur ser förutsättningarna ut när du är färdig föräldraledig? Sen kan jag tycka det är både diskriminering o allt annat... Håller tummarna för sjukskrivning!

Hämtade ut första babyboxen idag (apoteksgruppens) Hade inte tänkt beställa några boxar men jag vet ju roligt det va sist att få se vad som va i!

Va en hel del bra att ha i deras box. Ska hämta babyproffsens och loyds också. Men det blir nästa vecka när vi ändå är i stan för Tul, och då ska vi passa på att titta på barnvagnen vi (jag:D:angel:) har bestämt oss för.
Vilken färg blev det? :)
Får inte bort fel smiley.. = :o

Svarar alla....

Har beställt babyboxen från apoteksgruppen, var en kudde i o lite salvor, från babyproffsen och där var en paket blöjor och två paket tvättservetter. Har beställt från apoteket hjärtat med som ska hämtas ut. Har råkat slinta på tangentbordet o uppgett fel *host* telefonnummer... Orkar inte med telefonförsäljare...

Vår bil blev påkörd på Konsums parkering innan jul vilket resulterade i att vi skulle få betala självrisken för att få den fixad. Gick till polisen o anmälde smitning och de la så klart ner ärendet. Ett par dagar senare får vi ett brev på posten att en dam gått till polisen o erkänt att hon kört på en bil.... Skönt för hon får ju betala självrisken då ;):up:

Annars har jag jobbat hela dagen o ligger i soffan o har barnmys nu. Pratat med rektorn med om hur landet ligger. Finns ingen lärare till min klass. De ska lösa det med outbildade springvikarier fram till sommarlovet :rage: :devil: Jag sa ändå till i oktober så de skulle hinna rekrytera :banghead: men nej, en åk 1 med läsinlärning o dyl gör man såhär med. De har haft annons ute men inga behöriga sökande. Hade jag kunnat knipa hade jag gjort det, stackars alla "mina ungar" :down:

65 dagar kvar?!?
Over and out

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 088
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 430
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III