Vårföräldrar 2017 del tre

Underbart skön madrass men den luktar verkligen tokilla efter att ha legat vakumpackad i plast! Jag hoppas verkligen att lukten försvinner fort!

Sova är fortfarande ett helsike, somnar till framåt 6 på morgonen men ligger vaken/halvslumrande under natten. väldigt frustrerande men jag antar att det bara är att gilla läget.

Försäkringskassan ringde upp nu, så dom kan va snabba! Knappt 4,5 h efter att jag pratat med dom! Får min gravpenning beviljad i alla fall :)

Vad skönt! Jag har pepper peppar inte haft något problem med FK och hoppas att det fortsätter så. Skönt att du fick svar så snabbt!

Ringde till bm, hon skulle be min bm ringa upp. Så får vi ta snacket om hur jag gör för att få träffa läkare. Detta funkar inte längre :wtf::arghh:

Underbart skön madrass men den luktar verkligen tokilla efter att ha legat vakumpackad i plast! Jag hoppas verkligen att lukten försvinner fort!

Sova är fortfarande ett helsike, somnar till framåt 6 på morgonen men ligger vaken/halvslumrande under natten. väldigt frustrerande men jag antar att det bara är att gilla läget.

Vi har en sån som mellanmadrass, (har kontinentalsäng) den är helt underbar att sov i! Vi har en bäddmadrass också men då tycker maken tyvärr att det blir för mjukt, jag älskar mjuka sängar men jag sover gott ändå.

Har precis pratat med förlossningen ang mina sammandragningar, om det inte ger sej så ska jag ringa igen för att komma på en koll och imorgon ska jag lämna prov hos BM för uvi så det inte är nåt sånt som spökar.
Dom tyckte jag skulle vara hemma ifrån jobbet imorgon men det kommer jag inte vara, jobbar bara 4h och sen är jag ledig resten av veckan. Har mängder att göra dessutom så jag behöver dit..

Vi har en sån som mellanmadrass, (har kontinentalsäng) den är helt underbar att sov i! Vi har en bäddmadrass också men då tycker maken tyvärr att det blir för mjukt, jag älskar mjuka sängar men jag sover gott ändå.

Efter att ha sovit på en stenhård madrass så är jag i himmelriket. Kunde visserligen inte sova ändå men jag får helt klart mindre ont i höfterna av att ligga i sängen! Hoppas att den fräna doften försvinner fort dock, förvånad över att min doftkänsliga sambo inte sagt något om hur illa det luktar.

Efter att ha sovit på en stenhård madrass så är jag i himmelriket. Kunde visserligen inte sova ändå men jag får helt klart mindre ont i höfterna av att ligga i sängen! Hoppas att den fräna doften försvinner fort dock, förvånad över att min doftkänsliga sambo inte sagt något om hur illa det luktar.
Vår luktade plast och gummiaktigt i ett par veckor, nu luktar den prutt:D

Usch vad det är jobbigt att inte kunna sova, men verkar inte som om jag är ensam om det problemet om man läser här. Vet ni varför ni vaknar på nätterna? Jag har ingen aning om varför jag gör det men frustrerande är det och man är konstant trött.

Nu har jag jobbat fredag och söndag natt men idag har jag riktigt mycket sammandragningar. Dock inte smärtsamma men känns ändå obehagligt. Antar att det är normalt (vecka 23) men fortsätter det så här mycket ska jag iaf fråga BM om det. Den lille sparkar och rör sig iaf som vanligt.

Fy vad tråkigt... Inget kul att ha så ont!
Ja det va ju inte riktigt vad jag hoppades på. Jag skulle ju köra dottern till dagis imorse innan jobb, hade ju helt missat att dem hade stängt idag :banghead::o, så fick ju vända och köra hem igen och jag kom inte ur bilen. Tur att sambon och hans jobbekompis inte kört än för han fick hjälpa mig ur bilen. :( Och nu kan jag knappt ta mig runt huset utan att hålla mig i grejer:cry:

Ja det va ju inte riktigt vad jag hoppades på. Jag skulle ju köra dottern till dagis imorse innan jobb, hade ju helt missat att dem hade stängt idag :banghead::o, så fick ju vända och köra hem igen och jag kom inte ur bilen. Tur att sambon och hans jobbekompis inte kört än för han fick hjälpa mig ur bilen. :( Och nu kan jag knappt ta mig runt huset utan att hålla mig i grejer:cry:

Kryckor... utan dem skulle jag få krypa till toaletten.

Hu, jag vågar knappt nämna mina små bekymmer här inne.. Jag är verkligen inte avundsjuk på nån av er... :( Värsta sammandragningarna, foglossning, graviddiabetes och allt vad det är... Tvi :wtf:

Mitt största bekymmer på gravid- fronten just nu är huruvida jag ska ge upp ridningen eller inte. Inte för att det gör ont eller så, men de senaste två veckorna har jag märkt att min ridning försämrats avsevärt. Särskilt balansen och förmågan att slappna av i nedre delen av magen och inte sitta och bromsa och grejer med sätet (det underlättar ju inte att jag får sammandragningar också). Två saker som påverkar hästen jag rider väldigt negativt då han blir spänd och osäker på vad jag vill. Känns som om det är meningslöst att sitta och harva runt när utvecklingen på min ridning "går bakåt" istället för framåt :meh: Funderar på att satsa på tömkörning i fortsättningen men det känns så surt att sluta rida för att man börjar "tappa kontrollen" på sin egen kropp... :banghead:

Hu, jag vågar knappt nämna mina små bekymmer här inne.. Jag är verkligen inte avundsjuk på nån av er... :( Värsta sammandragningarna, foglossning, graviddiabetes och allt vad det är... Tvi :wtf:

Mitt största bekymmer på gravid- fronten just nu är huruvida jag ska ge upp ridningen eller inte. Inte för att det gör ont eller så, men de senaste två veckorna har jag märkt att min ridning försämrats avsevärt. Särskilt balansen och förmågan att slappna av i nedre delen av magen och inte sitta och bromsa och grejer med sätet (det underlättar ju inte att jag får sammandragningar också). Två saker som påverkar hästen jag rider väldigt negativt då han blir spänd och osäker på vad jag vill. Känns som om det är meningslöst att sitta och harva runt när utvecklingen på min ridning "går bakåt" istället för framåt :meh: Funderar på att satsa på tömkörning i fortsättningen men det känns så surt att sluta rida för att man börjar "tappa kontrollen" på sin egen kropp... :banghead:

Blir det likadant om du rider lätt och i galopp? Du måste ju inte sitta ner i trav tänker jag. Jag är visserligen en "galoppryttare" men jag har upplevt att det är lättare med galopp som gravid.

• Gilla
Reactions: Ray

Njut så länge du mår bra :)
Jag mådde bra med ettan, red till slutet av sjunde månaden och tömkörde en bit in i åttonde.

Håller med! Njut istället av att må fint:)

Jag mådde toppen när jag väntade Filippa och tyckte det va busenkelt med det mesta. Jag gick ca 1mil/dag fram till sista dagen. Tapetserade och målade och donade fram till sista veckan. Så njut!!
Nu när jag är med denna är det inte riktigt lika simpelt, men det va ju väntat också. Har snart slitit ut soffan:meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 028
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 399
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka