Vårföräldrar 2017 del tre

Här är en till som sover rörigt, gjorde jag med Filippa också och sen har den dåliga sömnen hållt i sej:banghead: Vaken-slumra-vaken-slumra-dags att gå upp:meh:

Har lite sammandragningar nu på morgonen också, får se om det fortsätter under dagen. Om dom börjar göra ont idag igen så blir det nog in på en koll på förlossningen efter jobbet.

Jag har missat att dagis har planeringsdag idag :arghh: så där stod jag som.ett frågetecken när där var släckt och låst och jag måste till jobb..:meh: Så missar ännu en dag från jobb..:turd:

Jag och en kompis har ju deal/tävling, hela januari utan chips/godis/läsk/glass typ. Nu har vi klarat en vecka och det går över förväntan bra!! Typ onsdag och torsdag var jag sjukt godissugen, drömde om godis och kände stort sug. Men nu känns det rätt bra :) Hoppas bäbis uppskattar lite mindre socker också!

Väntar på kallelse till TUL, brev lär ju inte hinna fram. BM skickade remiss i tors vid lunch och skulle skriva att hon ville att jag skulle komma idag eller imorrn. Ringer dom mig tro? Står inget på 1177.se!

Här vaknades det vid det berömda tresnåret. Hej tidningsbudet! :cool:

Har vaknat av sammandragningar i natt o de kör på med jämna mellanrum, ont gör de med. Men det var tydligen helt normalt o tappen opåverkad så det är väl bara o gilla läget :(:nailbiting:

Har tid på mvc till läkaren nästa tisdag. I morgon börjar jag jobba igen. Känner mig sliten efter tre veckors jullov. Hoppas dagarna går fortare när man jobbar typ. Gnäll gnäll.

Får servera ungarna frukost nu o tänkte ringa till sjukgymnasten o boka tensapparat till förlossningen.

Kraftig "mensvärk" några gånger i går kväll, sov lugnt, två känningar när jag vaknade men nu är det lugnt igen. Hade jag haft sammandragningar samtidigt hade jag nog ringt in till fl men magen var som vanligt.
I dag trycker det lite neråt men det gör inte ont eller så.

Bästa bilmeken tog in min bil direkt på morgonen ("småbarnsföräldrar måste ha värme i bilen" sade han) så nu är det bara att vänta på domen och förhoppningsvis kunna visa upp den i dag eller i morgon.
Lite ångestladdat med verkstaden eftersom jag inte har beslut från fk = kännbart mindre pengar in som jag vet (kan ju inte räkna med fk när jag inte vet vad, eller om, som kommer). En ev större utgift till känns inte sådär överdrivet nödvändigt.
Ska ge fk måndag + tisdag, sedan ska jag börja jakten på handläggaren... :meh:

Kraftig "mensvärk" några gånger i går kväll, sov lugnt, två känningar när jag vaknade men nu är det lugnt igen. Hade jag haft sammandragningar samtidigt hade jag nog ringt in till fl men magen var som vanligt.
I dag trycker det lite neråt men det gör inte ont eller så.

Bästa bilmeken tog in min bil direkt på morgonen ("småbarnsföräldrar måste ha värme i bilen" sade han) så nu är det bara att vänta på domen och förhoppningsvis kunna visa upp den i dag eller i morgon.
Lite ångestladdat med verkstaden eftersom jag inte har beslut från fk = kännbart mindre pengar in som jag vet (kan ju inte räkna med fk när jag inte vet vad, eller om, som kommer). En ev större utgift till känns inte sådär överdrivet nödvändigt.
Ska ge fk måndag + tisdag, sedan ska jag börja jakten på handläggaren... :meh:

Jag började jakt på handläggaren idag, min skoltermin är slut på fredag. På måndag måste ja antingen börja jobba igen eller få gravpenning. Blev lovad att handläggaren skulle ringa mig inom två dagar...

Jag började jakt på handläggaren idag, min skoltermin är slut på fredag. På måndag måste ja antingen börja jobba igen eller få gravpenning. Blev lovad att handläggaren skulle ringa mig inom två dagar...

Hoppas den ringer fort!
Jag får nog börja i morgon ändå.
Fk:s system är bedrövligt. Jag avundas inte handläggarna och deras arbete. (att det sedan finns totalt urkassa handläggare är ju inte systemets fel)

Fick ett mindre bryt i morse. Jag är så sinnessjukt less på att inte kunna köra på som jag är van och mår bra av att göra.
Det är väldigt påfrestande när inte kropp och knopp är överens. För min del gör det inget om knyttet (nu har vi äntligen två pojknamn som känns bra i tanken, om dom passar sen är en annan historia) kommer ut i v38 så bara därför ska väl hen gosa där inne till v42...

Hoppas den ringer fort!
Jag får nog börja i morgon ändå.
Fk:s system är bedrövligt. Jag avundas inte handläggarna och deras arbete. (att det sedan finns totalt urkassa handläggare är ju inte systemets fel)

Ja lite halvsegt... skickade in första pappret om gravpenning 18/11. Chefen skickade in sitt 1/12. Sen har mitt lönekontor segat sig o inte skiclat in papper i tid... Så det är väl inte förskassans fel i och för sig. Men dom hade lönekontorets uppgifter 19/12. Så är ju snart en månad sen...

Ja lite halvsegt... skickade in första pappret om gravpenning 18/11. Chefen skickade in sitt 1/12. Sen har mitt lönekontor segat sig o inte skiclat in papper i tid... Så det är väl inte förskassans fel i och för sig. Men dom hade lönekontorets uppgifter 19/12. Så är ju snart en månad sen...

Fick ett mindre bryt i morse. Jag är så sinnessjukt less på att inte kunna köra på som jag är van och mår bra av att göra.
Det är väldigt påfrestande när inte kropp och knopp är överens. För min del gör det inget om knyttet (nu har vi äntligen två pojknamn som känns bra i tanken, om dom passar sen är en annan historia) kommer ut i v38 så bara därför ska väl hen gosa där inne till v42...

FK är en för himla tradig instans. De ville ha nya inkomstuppgifter av mig o ägnade tre veckor åt saken. Resultatet blev detsamma som innan... :banghead:

Jag ber till gudarna att jag slipper bli sjukskriven. Har 5 veckor kvar att jobba plus ev. två dagar efter sportlovet, två veckor står ju jobbet för i värsta fall... Tänker om jag blir sjuk en vecka mitt på o sedan är det säkert någon unge som blir sjuk ett par dagar när alla bacilusker blandas igen efter jullovet. Jag trivs ju eg på mitt jobb, bara kroppen o knoppen som inte är överrens :crazy:

Men känner lite att jag inte jitter ta fighten med FK för ev tre veckors sjukskrivning, v.8 är det ju lov = lön och sedan har jag ju planerat fp från 1/3, beräknat till 16/3 o har inte gått tiden ut med de andra (så därför blir det väl övertid denna gång :o)

Men funderar på o lägga in o ansöka om fp redan nu två månader innan, då måste de ju liksom hinna godkänna den....;)

Blä min BM ville ju att ja skulle på TUL idag eller imorgon, hon tyckte inte att hon behövde skicka mig akut i torsdags men ville inte att det skulle gå två veckor till nästa mätning, som är 19/1. Har fått tid 16/1 för TUL:et.......... Men det är ju inte jättelätt att kommunicera med vården och dess telefontider heller :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 009
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 392
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka