Vårföräldrar 2017 del tre

Magbild på mig.
15894866_10154899783398953_5872353635060444150_n.jpg

Det var tur i oturen att min favvohäst inte ville bli fångad, han är inte riktigt lika snygg som Modlak som nu fick ställa upp :) vädret var verkligen på vår sida dessutom, dels solen o dels när vi kom till stallet låg det massa snörök/dimma i hagen där vi var, så himla lyckat!

Vilka jättefina bilder :up::)

Jag är inte tillräckligt teknisk för o få in bilder här... för visst måste jag lägga upp dem och sedan lägga länken till bilden här?

Idag var det min tur o göra en tur in till förlossningen. Har haft hemska sammandragningar sedan i går kväll, när jag ringde in tyckte barnmorskan att de skulle kollas upp. Mycket riktigt så registrerade ctg - kurvan mycket aktivitet, men som tur var så var tappen opåverkad :up: Så jag skickades hem med order om att vila, vila och vila. Tydligen kan det bli så när man har fått flera barn innan. Hade det varit v.36 och inte v.31 hade jag inte brytt mig om att åka in utan tänkt att naturen har sin gång, men nu känns det skönt att ha kollat upp ordentligt. Börjar ju jobba igen på tisdag :grin: Ger mig lite ångest.... sitter och pillar med en grovplanering nu fram till sportlovet, känns ju skönt när det är gjort, men kan erkänna att jag nog inte är riktigt laddad. Mer sugen på att filosofera eller titta rakt ut i luften :rofl: Får trösta mig med att mina föräldrar kommer och fikar våfflor halv tre, så får väl snart sätta maken på att göra våffelsmet och försöka skriva klart denna där grovplanering :o:angel:

Jag är inte tillräckligt teknisk för o få in bilder här... för visst måste jag lägga upp dem och sedan lägga länken till bilden här?

Idag var det min tur o göra en tur in till förlossningen. Har haft hemska sammandragningar sedan i går kväll, när jag ringde in tyckte barnmorskan att de skulle kollas upp. Mycket riktigt så registrerade ctg - kurvan mycket aktivitet, men som tur var så var tappen opåverkad :up: Så jag skickades hem med order om att vila, vila och vila. Tydligen kan det bli så när man har fått flera barn innan. Hade det varit v.36 och inte v.31 hade jag inte brytt mig om att åka in utan tänkt att naturen har sin gång, men nu känns det skönt att ha kollat upp ordentligt. Börjar ju jobba igen på tisdag :grin: Ger mig lite ångest.... sitter och pillar med en grovplanering nu fram till sportlovet, känns ju skönt när det är gjort, men kan erkänna att jag nog inte är riktigt laddad. Mer sugen på att filosofera eller titta rakt ut i luften :rofl: Får trösta mig med att mina föräldrar kommer och fikar våfflor halv tre, så får väl snart sätta maken på att göra våffelsmet och försöka skriva klart denna där grovplanering :o:angel:

Här är en till med megasammandragningarO_o Dom lugnar sej dock när jag vilar så jag får väl hålla mej till det och inte hitta på en massa "ska bara".

Våfflor.. Får jag också komma? Kan byta med shepherds pie gjord på rådjur:up:

Slängde ut julgranen nyss, och damsög efteråt och nu är ryggen skrot igen. Jag har tid hos bm den 17de, om min rygg fortsätter såhär tills dess så måste jag nog tyvärr ta upp sjukskrivnings ämnet :arghh: jag klarar inte ens av att sätta mig i bilen utan hjälp, hur fasen ska jag ta mig till och från jobb :wtf::confused:

Finns bara ett ord som sammanfattar denna graviditet: :turd:

Knaprar palttunnbröd så det sprutar ur öronen. Tur att jag är en brödmänniska :D

Imorgon ny SF-mätning och troligen även blodstatus.

Här är en till med megasammandragningarO_o Dom lugnar sej dock när jag vilar så jag får väl hålla mej till det och inte hitta på en massa "ska bara".

Våfflor.. Får jag också komma? Kan byta med shepherds pie gjord på rådjur:up:
De satt fint :up: Lite smet kvar till mellis i morgon :) shepherds pie låter intressant fel det heller!

Gjorde en bambi på hal is när jag skulle kliva ur bilen. Det var säkert inte så farligt men kändes som om jag gick ner i split :arghh:

Framfogen är inte helt glad just nu :meh:

Badat tunna en stund under stjärnhimlen :)

Nu lever V om ordentligt och roar sig med att sparka på det ömma stället på höger sida.

Skitunge.

Dags att sova... :D
Jag har previs stått i en varm dusch i en halvtimme, nu får jag storstryk precis på op ärret vid naveln :meh:

Nu sova, ska försöka ta mig till jobb imorgon. :grin:

Galet ont i området typ runt trochanter major :crazy: Får det om jag typ sitter upp på häst från backen (om det är ett större djur än typ russ). Ungefär samma rörelse blir det när jag klättrar i och ur badtunnan och efter igår är den vänstra galet arg!

Det är även det området som först gjorde sig hört när jag var nygravid (på ridläger), fick ont vid sidvärts.

Kanske skulle gnälla lite till BM, hon kan ge akupunktur :D

Bara för att alla gnäller att ni inte kan sova så har jag inte heller kunnat det inatt :cautious: sovit ett par minuter, vänt på mig, sovit ett par till, vänt på mig osv osv....:wtf: lyckans mig :down:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 009
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 392
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka