Jag påbörjar också v24 idag och ligger +10 ganska exakt. Förra gången låg jag på samma relativt snabba ökning i början men sen saktade det ner rejält de sista 10veckorna. Gick inte upp mer än 3-4kg från v24 sist.
Hoppas det blir samma för mig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag påbörjar också v24 idag och ligger +10 ganska exakt. Förra gången låg jag på samma relativt snabba ökning i början men sen saktade det ner rejält de sista 10veckorna. Gick inte upp mer än 3-4kg från v24 sist.
Jag har gått upp 4.3 och magen ligger under medelkurvan (fast jag tycker den är stor) så jag funderar också om det verkligen är "normalt". Bm var inte orolig men eftersom mitt förtroende för henne är ungefär 0 så blir jag fundersam ändå...
Idag känner jag mig smidig.
Det är ju trevligt egentligen men typ det spär på tillväxt-oron
Jag låg strax under medelkurvan med förra, hon var 54 lång och vägde 3705g när hon kom ut. Men min BM va väldigt nära att skicka mej på tul flera ggr. Filippa lång i tvärläge nästan hela graviditeten och när hon väl vände sej rätt och fixerade sej så hamnade magen på normalkurvan. Men be om en extra koll om du är orolig?
Men följer magen _sin_ kurva?
Att ligga under är inte ett problem så länge man följer sin egen kurva (och man inte ligger mycket under förstås).
Vi får se på nästa besök om den bestämmer sig för att följa någon kurva då, nu var det tydligt neråt från besöket före då den var under medel.
Med ettan hade jag en stadig kurva under medelkurvan hela tiden.
Jag har ju 20kg kvar från sonen så jag är tacksam för allt jag slipper gå uppHar gått upp 3kg sedan plus (30+1 idag) Fast jag tycker inte det är roligt, eller i början tyckte jag det var bra... Nu är jag mest orolig att bebis inte växer ordentligt  så mycket extra har jag inte haft o ta av, bara lite
Från magkurvor till nåt annat!
Va härligt att bebbarna börjat ploppa ut i vintertråden! Snart är det vår tur
Från magkurvor till nåt annat!
Va härligt att bebbarna börjat ploppa ut i vintertråden! Snart är det vår tur
Oh herregud
Vagn, säng och kläder är i alla fall fixat, praktiskt att ha vänner vars barn nu är 8-10 månader med påföljd att de måste rensa.
Även babyskydd via en kompis, tror det enda vi "måste" köpa är en skötbädd av något slag. Och bebisstrumpor. De har ju en tendens att försvinna...
Imorgon ska jag ev ut med BARNET och köpa ett gosedjur också, det är viktigt sägen hen.
Jag har köpt en uppblåsbar skötbädd från Ikea med frottéöverdrag. Känns smidigt just nu iaf.
Funderar på skötbord man lägger ovanpå spjälsängen.
Tittade på det först men kom på att det inte fungerar eftersom spjälsängen kommer vara "bedside crib" i början = tre sidor kvar bara.
Det är ju tur att affärerna står kvar om utifall att man ändrar sig
104 dagar för min del73 dagar enligt appen.
Inte jättesnart, hinner ju få ponnyn skodd en gång till
Tycker dagarna går härligt fort Vi har allt klart redan, ska bara våga beställa den nya vagnen.104 dagar för min del