Vårföräldrar 2017 del tre

Jag har gått upp 4.3 och magen ligger under medelkurvan (fast jag tycker den är stor) så jag funderar också om det verkligen är "normalt". Bm var inte orolig men eftersom mitt förtroende för henne är ungefär 0 så blir jag fundersam ändå...

Men följer magen _sin_ kurva?

Att ligga under är inte ett problem så länge man följer sin egen kurva (och man inte ligger mycket under förstås).

Idag känner jag mig smidig.
Det är ju trevligt egentligen men typ det spär på tillväxt-oron :crazy:

Jag tycker känslan av smidighet brukar infinna sig när magen är i bra balans och man inte känner sig som om man har trögflytande gelé i magen typ.. :crazy: Sånna bra, smidiga dagar känner jag mig oftast helt ogravid :bump: Helt klart bästa dagarna :)

Jag låg strax under medelkurvan med förra, hon var 54 lång och vägde 3705g när hon kom ut. Men min BM va väldigt nära att skicka mej på tul flera ggr. Filippa lång i tvärläge nästan hela graviditeten och när hon väl vände sej rätt och fixerade sej så hamnade magen på normalkurvan. Men be om en extra koll om du är orolig?

Jag låg strax under medelkurvan med ettan, förklaringen till det var att min mage är låg (junior var 49 cm och vägde strax under 3 kilo)
Det var aldrig tal om tul då och det ska nog mer till innan det blir det den här gången också :)
Jag är inte direkt orolig, men i bland kommer tankarna men jag väntar in nästa koll hos bm så får vi se om jag fortsätter neråt eller om det blir en stabil kurva.

Men följer magen _sin_ kurva?

Att ligga under är inte ett problem så länge man följer sin egen kurva (och man inte ligger mycket under förstås).

Vi får se på nästa besök om den bestämmer sig för att följa någon kurva då, nu var det tydligt neråt från besöket före då den var under medel.
Med ettan hade jag en stadig kurva under medelkurvan hela tiden.

Vi får se på nästa besök om den bestämmer sig för att följa någon kurva då, nu var det tydligt neråt från besöket före då den var under medel.
Med ettan hade jag en stadig kurva under medelkurvan hela tiden.

Ok. Min har ju planat ut så då blir det ny mätning efter en vecka enligt rutin här (BM har en pärm med hur man hanterar alla former av avvikelser.)

@lil-sis okej. Här har jag inte sett till något sådant. Jag ska tillbaka den 23e enligt plan.

......

Påminde sambon om att han får krypa ut och plocka fram lådorna med små kläder snart så att jag kan börja tvätta+ att det börjar bli dags att planera in en lucka för inköpen av de sista sakerna som inte är kvar efter ettan.
Han tycker att vi fortfarande har maaaaaassa tid kvar. Mjo, 67 dagar säger appen. Av dessa 67 jobbar han dessutom 45-50 dagar vilket han inte hade med i beräkningarna.
Vips hade han inte så många tillfällen kvar för ev åka till grannstaden och handla dag...

Jag hatar att mitt mående vänder på en femöring denna graviditeten. Mådde hur bra som hellst imorse fram tills för en stund sen, nu mår jag som en gammal disktrasa.. Vad som fanns kvar i magen av frukosten kom upp nyss och nu känner jag mig smått döende....... Blääää:wtf:

Har gått upp 3kg sedan plus (30+1 idag) Fast jag tycker inte det är roligt, eller i början tyckte jag det var bra... Nu är jag mest orolig att bebis inte växer ordentligt :nailbiting::crazy: så mycket extra har jag inte haft o ta av, bara lite :)
Jag har ju 20kg kvar från sonen så jag är tacksam för allt jag slipper gå upp

Från magkurvor till nåt annat!
Va härligt att bebbarna börjat ploppa ut i vintertråden! Snart är det vår tur:love:

Oh herregud:nailbiting:

Vagn, säng och kläder är i alla fall fixat, praktiskt att ha vänner vars barn nu är 8-10 månader med påföljd att de måste rensa:D.
Även babyskydd via en kompis, tror det enda vi "måste" köpa är en skötbädd av något slag. Och bebisstrumpor. De har ju en tendens att försvinna...

Imorgon ska jag ev ut med BARNET och köpa ett gosedjur också, det är viktigt sägen hen.

Oh herregud:nailbiting:

Vagn, säng och kläder är i alla fall fixat, praktiskt att ha vänner vars barn nu är 8-10 månader med påföljd att de måste rensa:D.
Även babyskydd via en kompis, tror det enda vi "måste" köpa är en skötbädd av något slag. Och bebisstrumpor. De har ju en tendens att försvinna...

Imorgon ska jag ev ut med BARNET och köpa ett gosedjur också, det är viktigt sägen hen.

Jag har köpt en uppblåsbar skötbädd från Ikea med frottéöverdrag. Känns smidigt just nu iaf.

Funderar på skötbord man lägger ovanpå spjälsängen.

Tittade på det först men kom på att det inte fungerar eftersom spjälsängen kommer vara "bedside crib" i början = tre sidor kvar bara.

Det är ju tur att affärerna står kvar om utifall att man ändrar sig :D

Tittade på det först men kom på att det inte fungerar eftersom spjälsängen kommer vara "bedside crib" i början = tre sidor kvar bara.

Det är ju tur att affärerna står kvar om utifall att man ändrar sig :D

Och vi börjar med en pyttespjälsäng så den kan stå bredvid vår säng. Men det verkar praktiskt, vi hade badkar förut och då hade vi ett uppfällbart baby-Björn som var super, men vi har inget badkar längre.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 987
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 381
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka