Vårföräldrar 2017 del tre

Oj, kanske börjar bli dags för min kropp att protestera nu.. Promenerade 9km i eftermiddags och sen ridlektion ikväll med ca 3km promenad ToR till ridhuset (hästen blir så nervös om man rider med pannlampan) och kan säga att det tog emot rätt ordentligt att röra benen på hemvägen och gjorde lite ont i typ höftleden när jag tog benet framåt.. :down: Att kravla sig ur väst och ridstövlar var också besvärligt... Kände mig som en gammal tant :eek:
Får se om jag vaknar imorgon och inte kan ta mig ur sängen...

Oj, kanske börjar bli dags för min kropp att protestera nu.. Promenerade 9km i eftermiddags och sen ridlektion ikväll med ca 3km promenad ToR till ridhuset (hästen blir så nervös om man rider med pannlampan) och kan säga att det tog emot rätt ordentligt att röra benen på hemvägen och gjorde lite ont i typ höftleden när jag tog benet framåt.. :down: Att kravla sig ur väst och ridstövlar var också besvärligt... Kände mig som en gammal tant :eek:

Hoppas det är tillfälligt, men ta det kanske lite lugnare. Jag har gått långpromenad idag,
2*300 Meter och det tog nästan knäcken på mig. Där vill du inte hamna...

Det är verkligen varannan natt jag kan sova, i förrgår jättedålig sömn, igår bra, inatt dålig igen. Eller sov bra fram till tre men nu har i alla fall jag och katten vart uppe och ätit tiiiidig frulle så nu hoppas jag kunna somna om en sväng!

Hoppas det är tillfälligt, men ta det kanske lite lugnare. Jag har gått långpromenad idag,
2*300 Meter och det tog nästan knäcken på mig. Där vill du inte hamna...

Nej det vill jag verkligen inte.. :nailbiting:
Kom i alla fall ur sängen idag och har kunnat fara runt efter mina terrorister till katter så det ska nog ordna sig :up: Men stackars ungen i magen kommer jag väll få "skälla på" för att den ska känna igen min röst när den kommit ut sen efter att jag spenderat fyra månader ensam hemma med katterna :banghead: :rofl:

Har kommit på att jag vaknar när jag vänder mig. Det gör ont. Ska ringa sjukgymnasten på måndag o fråga om jag får låna glidlakan eller liknande till sängen. Ska också be om tensapparat inför förlossningen så den är hemma. Tror det var lån på tre månader.

Denna gräsliga yrsel :banghead: Fick gå o lägga mig igen. Har lovat läsa igenom en kompis uppsats på fm o baka lite bröd. Dessutom tyckte maken det såg ut som ena hästen gick lite orent i går kväll så får hoppa i overallen o hoppas hon bara trampat snett (hade sett bra ut i morse igen när han var ute)

Djupt imponerad, jag är nöjd med en km snigelfart :D

Djupt imponerad, jag är nöjd med en km snigelfart :D
Jag är ju en av de lyckliga som än så länge (peppar, peppar) inte har haft så många tråkiga bieffekter av graviditeten ;) Jag är rätt imponerad av er med diverse krämpor som ändå verkar få livet att gå runt någorlunda. Jag hade ju blivit tokig :wtf:

Jag har inte haft några krämpor av graviditeten förrän nu. Har de senaste dagarna mått lite, lite illa nästan hela tiden så det är svårt att få i sig något alls. :( och i natt har jag inte kunnat legat på något annat sätt än ryggen och då kan jag inte sova :(

Jag är ju en av de lyckliga som än så länge (peppar, peppar) inte har haft så många tråkiga bieffekter av graviditeten ;) Jag är rätt imponerad av er med diverse krämpor som ändå verkar få livet att gå runt någorlunda. Jag hade ju blivit tokig :wtf:

Förra gången blev jag ganska knäpp. Denna har jag lite mera lugn, jag måste ta det väldigt försiktigt om något alls ska funka. Jag sparar mig så gott det går till de roliga sakerna som ger energi istället för motsatsen.
Träffa vänner- ja
Gå till Ica- nej

Förra gången blev jag ganska knäpp. Denna har jag lite mera lugn, jag måste ta det väldigt försiktigt om något alls ska funka. Jag sparar mig så gott det går till de roliga sakerna som ger energi istället för motsatsen.
Träffa vänner- ja
Gå till Ica- nej
Bra strategi.. Gubben kan gå till Ica, det är skittråkigt ändå! :up:

Just nu är jag lite extra tacksam för att jag är sjukskriven. Det här med att sova verkar vara något som min kropp glömt bort hur man gör. Höfterna gör ont och tycker att sängen är för hård och det är helt omöjligt att hitta en vettig sovställning trots gravidkudde och extrakuddar. Natten som var testade jag soffan, mjukare men lite för trångt, i natt får det bli gästsängen.. kan lätt förstå att det här med att störa sömnen anses som tortyrmetod. *gäsp*

Äntligen är julen utdansad!! Tycker det är jättefint med pyntet men tröttnar så jäkla fort:wtf: Nu är det som det ska igen och jag vill bara åka och köpa en massa snittblommor i ljusa färger:love:

Bebis skuttar och lever om i magen och imorgon går jag in i v24!
13 sketna arbetspass kvar sen skiter jag i det och tar ledigt fram till bebisleverans:heart

Hästen halt, inge bra kombination med gravidhormoner. Varm i ena framhoven o går lite på tå/ avlastar. Står lindad nu med bot och avvaktar någon dag. Ber till gudarna att hon vrickat till sig i hagen (hårt o knaggligt), ingen nämnvärd svullnad eller värme för övrigt. Se vad som händer, om det lägger sig, blir veterinär eller hovis kontakt :( Maken som tog in i går kväll tycker hon går bättre idag än går. Den där hästen är ju min pärla :heart svårt o inte oroa sig o vem säger att gravida är stabila mentalt ? :banghead:

Har varit runt med sambon idag. Första totta på kakel och möblemang till badrummet som.ska påbörjas och vara klart till bebis anländer, och sen för att känna och klämma på barmvagnar.
Och hör och häpna sambon tyckte att vi kanske skulle ta och investera i en ny för garantins och andra handsvärdetsskull. (hade säkert ingenting att göra med att han.hittade en skitsnygg som passar honom klockrent :D)
Iaf oavsett om.det blir en ny eller beg så är vi nog överens om att det blir antingen en emmaljunga city cross eller en emmaljunga super nitro :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 799
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 304
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka