Vårföräldrar 2017 del tre

Sovit som en gris hela natten :love:

Hade två _onda_ sammandragningar på kvällen. Hann börja fundera lite men det blev inga fler sen.

Nu på morgonen har han bökat runt som han ska :) Har nog vänt sig igen.

Guð vad jobbigt o va så dålig i kroppen som en del av er verkar vara. Hoppas verkligen jag slipper de, v.23+3 så är ju en del tid kvar att hinna bli dålig på.

Själv mår jag faktiskt riktigt bra förutom att hon i magen inte gillar vissa grejer och ger mamman plötsligt supermagont för att 10min senare låta allt som finns i magen komma upp, sen var de fint igen, inget illamående eller nått utan bara magont och sen bara NU måste allt ut.. Favoritmelliset smoothie gör de tex. Mycket irriterande :confused:

Annars är de mest stress över hur vi ska lösa våren på jobbet, jag känner redan nu att hästarantalet i ridning lär dras ner på rejält den närmaste tiden och de innebär att vi lär ha in en ny tränare (inte de lättaste o hitta en bra sådan) o hitta på nya uppgifter åt mig, som typ inte finns... Önskar så att jag jobbade på ett vanligt jobb hos ett stort företag eller åtminstone var in Sverige o fick slåss med fk för pengar, men här är de arbetsgivaren som betalar ut sjukersättning vilket innebär att de kostar jobbet lika mkt att ha mig sjukskriven som o ha mig på plats o göra lullilull bara.. Sjukt irriterande, är ju liksom ett pytteföretag så alla extra kostnader är jobbiga för ekonomin o jag vet att de inte r mitt problem men ja chefen är världens bästa och då är de jobbigt o inte kunna göra allt jag vill...

Men annars är allt tipptopp, var i Sverige över jul o lillan åkte visst tillbaka med 55kg packning hehe..
Trevlig kväll på er!

Wow 55kg packning är inte illa ;) Hoppas det löser sig med jobbet!

Ni verkar det som om foglossningen tänkte vara här 24/7 istället för bara när jag rör mig. :cry:

Jaja, får ta det en månad i taget. Denna vecka är jag ledig så januari är ju snart slut. :angel:

Plus att vi har fått en ny chef. En av våra kolleger. Detta kan bli sjukt bra :up:

35 minus här idag och det ska bli dryga 40 ikväll/inatt.. Det har jag ingen lust med :( Jag vill ut och röra på mig. Får så satans ont i höfterna på nätterna eftersom jag bara kan sova på sidorna och höfterna är såklart tyngst..

35 minus här idag och det ska bli dryga 40 ikväll/inatt.. Det har jag ingen lust med :( Jag vill ut och röra på mig. Får så satans ont i höfterna på nätterna eftersom jag bara kan sova på sidorna och höfterna är såklart tyngst..

Vi har bara -15, ska ut och gå med medryttarhästen sen tänkte jag, men känner igen det där med höfterna, inte alls skönt, jag som allra helst vill sova på magen...

Värken i höft och rygg har släppt :bump: ja nästan iaf, men jag kan resa mig och gå utan att vilja brista ut i gråt iaf. :banana: Måste ha klämt en nerv eller liknande, detta innebär att jag kan gå tillbaka till jobbet på måndag :up::up::up:

Sitter just nu och tittar på barnvagn. Det var fasligt vad dyrt det är med nya, så det får bli en beg från typ blocket eller liknande. Har hittat några jättefina redan, men det får vänta lite. Första punkten på agendan är att göra badrummet på ovanvåningen så jag slipper springa ner om nätterna sen. :up:

Precis varit hos BM, hjärtljus och blodtryck var bra samt ingen äggvita i urinen, dock har jag ju inbillat mig att min mage vuxit dåligt, men sa inget förrän vi mätte och hon frågade "hur upplever du att din mage växt?" Då svarade jag det att jag ju inte vet hur dom ska växa men att jag ändå inbillar mig att den vuxit lite dåligt. Då sa hon att hon fick fram samma sak när hon mätte. Inte så att jag skulle vara orolig men hon ville ändå skicka mig på TUL i början av nästa vecka. Frågade aldrig om cm eller så men kurvan såg ut typ såhär:

1793829F-222D-4BE0-80FE-BF08DE8380EC_zpshaehyrmv.jpg
Å

Precis varit hos BM, hjärtljus och blodtryck var bra samt ingen äggvita i urinen, dock har jag ju inbillat mig att min mage vuxit dåligt, men sa inget förrän vi mätte och hon frågade "hur upplever du att din mage växt?" Då svarade jag det att jag ju inte vet hur dom ska växa men att jag ändå inbillar mig att den vuxit lite dåligt. Då sa hon att hon fick fram samma sak när hon mätte. Inte så att jag skulle vara orolig men hon ville ändå skicka mig på TUL i början av nästa vecka. Frågade aldrig om cm eller så men kurvan såg ut typ såhär:

1793829F-222D-4BE0-80FE-BF08DE8380EC_zpshaehyrmv.jpg
Å

Min ligger typ vid nedersta strecket vid senaste mätningen, knappt en kurva, mer ett rakt streck :crazy:

Spännande att se hur det ser ut på måndag...

Här mäter man tydligen en gång till efter ca en vecka innan man går vidare.

Värken i höft och rygg har släppt :bump: ja nästan iaf, men jag kan resa mig och gå utan att vilja brista ut i gråt iaf. :banana: Måste ha klämt en nerv eller liknande, detta innebär att jag kan gå tillbaka till jobbet på måndag :up::up::up:

Sitter just nu och tittar på barnvagn. Det var fasligt vad dyrt det är med nya, så det får bli en beg från typ blocket eller liknande. Har hittat några jättefina redan, men det får vänta lite. Första punkten på agendan är att göra badrummet på ovanvåningen så jag slipper springa ner om nätterna sen. :up:

Köpte en jättefin begagnad Emmaljunga super Viking för 4300kr på Facebook i måndags! Ligg och sittdel. Det går att hitta fina begagnade vagnar, tycker 10 000kr känns som väldigt mycket pengar att lägga på en vagn. Kommer nog köpa en hel del begagnat, det enda som absolut kommer köpas nytt är babyskyddet.

Min ligger typ vid nedersta strecket vid senaste mätningen, knappt en kurva, mer ett rakt streck :crazy:

Spännande att se hur det ser ut på måndag...

Här mäter man tydligen en gång till efter ca en vecka innan man går vidare.

Såg dom nåt när du gjorde betal UL? Tycker fortfarande det är konstigt att det inte är samma riktlinjer för hela sverige. Alltså att jag får åka iväg efter några dagar medans du får vänta minst en vecka!

Köpte en jättefin begagnad Emmaljunga super Viking för 4300kr på Facebook i måndags! Ligg och sittdel. Det går att hitta fina begagnade vagnar, tycker 10 000kr känns som väldigt mycket pengar att lägga på en vagn. Kommer nog köpa en hel del begagnat, det enda som absolut kommer köpas nytt är babyskyddet.
Samma här. Eller från någon jag känner väldigt bra så jag vet att den inte är krockad. Dick vår förra från svägerskan när hennes vuxit ur den, och nu kankse vi ska ta över en kompis till oss. Det berodde bara på bäst före datumet på den. Annars blir det en ny.

Såg dom nåt när du gjorde betal UL? Tycker fortfarande det är konstigt att det inte är samma riktlinjer för hela sverige. Alltså att jag får åka iväg efter några dagar medans du får vänta minst en vecka!

Han ligger i underkant av kurvan men inte så mycket. Men eftersom det är gjort av en annan person med en annan maskin nöjer jag mig med att han enligt den uppskattningen har lagt på sig ca 300g på tre veckor. Det är ju inte jättemycket men det betyder att han växer.

Ett till TUL på Ackis med samma barnmorska tror jag är av större diagnostiskt värde.

Och är nog inga problem att få nästa vecka om inte kurvan skuttat iväg uppåt. När jag var där före jul lät det som att det oavsett skulle bli fler. Skulle jag ringa/kontakta själv skulle jag nog få ett utan problem.

Samma här. Allt begagnat känns ok utom babyskydd. Köper inte begagnad ridhjälm heller.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 728
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 097
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka