Vårföräldrar 2017 del tre

Vilken skitnatt.
Junior har sovit som ett plåster på mig, fogarna har bråkat pga den obekväma sovställningen, halsbrännan from hell gjorde entré under kvällen och jag har vaknat av sendrag tre gånger.
Varje gång jag var vaken efter sendragen så övade knyttet på sitt trumsolo...Så jag är lite trött idag...

Vilken skitnatt.
Junior har sovit som ett plåster på mig, fogarna har bråkat pga den obekväma sovställningen, halsbrännan from hell gjorde entré under kvällen och jag har vaknat av sendrag tre gånger.
Varje gång jag var vaken efter sendragen så övade knyttet på sitt trumsolo...Så jag är lite trött idag...

Trött ja...
Sov en timme på pendeln.

Skulle behöva sova mer men vill handla som planerat idag.

Kanske skulle sätta mig på en buss med folk jag känner som kör och sova ett varv :angel:

Igår hade jag gått halva graviditeten så Nu kommer det gå fort. Iaf om jag kan börja röra mig snart igen. Ligger ff platt med ryggskott och höftvärk, kan inte ta mig vare sig upp eller ner i säng/soffa utan sambons hjälp.
Detta suger, jag som vill jobba :(

Igår hade jag gått halva graviditeten så Nu kommer det gå fort. Iaf om jag kan börja röra mig snart igen. Ligger ff platt med ryggskott och höftvärk, kan inte ta mig vare sig upp eller ner i säng/soffa utan sambons hjälp.
Detta suger, jag som vill jobba :(

Det måste vara segt att inte kunna röra sig.. Jag har kunnat röra mig hyffsat så för mig har tiden gått jättefort, 56 dagar kvar till BF. Dock tror jag sista tiden kan gå ganska sakta, i alla fall om jag får gravpenning beviljad. Har "bara" en katt numer, känner inte speciellt mkt folk där jag bor och det är vinter. Har inget emot vintern egentligen men känns osmidigt att pulsa omkring i snön :p

Det måste vara segt att inte kunna röra sig.. Jag har kunnat röra mig hyffsat så för mig har tiden gått jättefort, 56 dagar kvar till BF. Dock tror jag sista tiden kan gå ganska sakta, i alla fall om jag får gravpenning beviljad. Har "bara" en katt numer, känner inte speciellt mkt folk där jag bor och det är vinter. Har inget emot vintern egentligen men känns osmidigt att pulsa omkring i snön :p
Jag är ju hemma sjuk från jobb, men sambon tog upp ämnet att jag kankse borde prata med bm om sjukskrivning om detta inte släpper. Jag klarar inte av att jobba och jag har ju redan en tidsfrist hur länge jag kan jobba iom graviditeten. Hmm.. Får fundera vidare om det inte släpper till helgen.

Jag är ju hemma sjuk från jobb, men sambon tog upp ämnet att jag kankse borde prata med bm om sjukskrivning om detta inte släpper. Jag klarar inte av att jobba och jag har ju redan en tidsfrist hur länge jag kan jobba iom graviditeten. Hmm.. Får fundera vidare om det inte släpper till helgen.

Gört. Jag är i samma sits, och att kunna slappna av i att inte behöva leverera som vanligt var bra.
Jag jobbar 50% nu, då funkar jag hjälpligt både på jobbet och hemma.

Gört. Jag är i samma sits, och att kunna slappna av i att inte behöva leverera som vanligt var bra.
Jag jobbar 50% nu, då funkar jag hjälpligt både på jobbet och hemma.
Grejen är att 50% inte räcker. Jag är ny på jobb och srämningen är redan liiite spänd eftersom jag började när jag redan var gravid, så antingen bljr jag sjukskriven helt så dem kan hitta någon redan nu som kan ersätta mig eller så får jag jobba till maj som jag sagt att jag ska. Dessutom vill jag försöka jobba iaf några månader med den.nya lönen så fk kan ändra min sgi.

Grejen är att 50% inte räcker. Jag är ny på jobb och srämningen är redan liiite spänd eftersom jag började när jag redan var gravid, så antingen bljr jag sjukskriven helt så dem kan hitta någon redan nu som kan ersätta mig eller så får jag jobba till maj som jag sagt att jag ska. Dessutom vill jag försöka jobba iaf några månader med den.nya lönen så fk kan ändra min sgi.

Ahh. Jäkla rävsax.

Urk. Jag är så glad över min anställning sådana här gånger. Hoppas du kommer på banan!
Tack, får hoppas jag blir såpass att jag kan klara mig själv iaf. Om jag inte blir bättre så måste dem ju sjukskriva mig. Kan inte tänna mig att det skulle bli så svårt att få igenom.

Tack, får hoppas jag blir såpass att jag kan klara mig själv iaf. Om jag inte blir bättre så måste dem ju sjukskriva mig. Kan inte tänna mig att det skulle bli så svårt att få igenom.
Vilken trökig sots du har hamnat i.. och fy för att ha så ont i kroppen:( Håller tummarna att det blir bättre snart så du kan komma igång!

Vilken trökig sots du har hamnat i.. och fy för att ha så ont i kroppen:( Håller tummarna att det blir bättre snart så du kan komma igång!
Tack. Jag har skadat mig ofta i mitt liv med mer eller mindra jobbig konvalecens, men att vara såhär beroende av någon annan... Herregud, jag hoppas jag dör innan jag blir så gammal att det behövs igen.

Njuter verkligen av att vara ledig tills på måndag, och av att allt farande som det varit (300mil i bilen) är över. Nu ska jag inte åka nånstans längre än till jobbet eller till förlossningen förrän bebis är ute!
Kan knappt fatta att jag snart är framme vid en ny mammaledighet?!
Kändes totalt oövervinneligt i våras när vi sa "vi ses nånstans igen" till Filippa. Är så sjukt lycklig att vi ska få ett syskon och känner mej så lyckligt lottad som kunde bli gravid igen:heart

Tack. Jag har skadat mig ofta i mitt liv med mer eller mindra jobbig konvalecens, men att vara såhär beroende av någon annan... Herregud, jag hoppas jag dör innan jag blir så gammal att det behövs igen.

Det är pest att vara beroende av andra för att fungera! Jag har också haft mycket skador och bekymmer med kroppen så jag vet hur det känns. Man känner sej lagom stark när ens man får bära en till toaletten för att man inte tar sej dit själv. Totalt kasst är det!

Usch, så frustrerande när det gör så ont. Kroppen o psyket samarbetar liksom inte. Här pratas (hotas) det med sjukskrivning. Har 29 arbetsdagar kvar (hade räknat fel) ska väl vara själva den om det inte ska gå. :banghead: Jag har fått en assistent på heltid och en till som ska vara i klassen o avlasta. Jag kommer slippa rastvakter. Jag har en skrivbordsstol med hjul..... En anpassad arbetsplats pga grundsjukdom. Samtidigt vet jag att om läkaren propsar på igen kanske jag måste. Det viktigaste är att bebisen mår bra i magen. Hur långt har du kvar?

Nu har jag sockerförbud och drickförbud tills jag går o lägger mig. Skulle ju vara själva f-n om även denna natt blir sömnlös. Känner mig som en zombie :yuck:

Varit o klämt på barnvagn idag. lutar åt en city cross med sittdel. Vår gamla liggdel passar. Måste varna för gamla Emmaljunga sportchassi med svarta plastdelar man ändrar handtagets längd med. Vårt har varit på lagning två gånger :mad: Kostar bara 6240:-, som hittat, eller inte :o letar begagnat på blocket o i fb grupper med....

Dottern var på habiliteringen med, skönt o ha det avklarat. Nu blir det nya skor o inlägg till vår/sommar och fullständig motorisk kartläggning om ett år, till dess fortsätter vi som innan :):up:

Usch, så frustrerande när det gör så ont. Kroppen o psyket samarbetar liksom inte. Här pratas (hotas) det med sjukskrivning. Har 29 arbetsdagar kvar (hade räknat fel) ska väl vara själva den om det inte ska gå. :banghead: Jag har fått en assistent på heltid och en till som ska vara i klassen o avlasta. Jag kommer slippa rastvakter. Jag har en skrivbordsstol med hjul..... En anpassad arbetsplats pga grundsjukdom. Samtidigt vet jag att om läkaren propsar på igen kanske jag måste. Det viktigaste är att bebisen mår bra i magen. Hur långt har du kvar?
Bf den 23/5 så jag har halva tiden kvar. Det värsta är att jag har så sjukt dåligt samvete för jobbet. Jag vet att jag inte kan göra nånting åt det utan får vila bort det men ändå.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 720
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
29
· Visningar
766
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka