Vårföräldrar 2017 del tre

Har legat pall med ryggskott och höftskott(??!?) Iaf ryggskott som gått ner i höften också i går och delar av idag. Fick för mig att röja lite när smärtstillande kickade in, som tack får jag 38 graders feber.

Mitt karma konto måste ju se förjävligt ut! Bra start på 2017

BM besöket gick bra idag.
Vikt, upp 10kg sedan inskrivning (precis samma som med Filippa i v23)
Hb 129 så det va riktigt bra!
Blodtryck 110/60
Socker 5,2
SF mått 23 (samma som i v23 med Filippa)
Hjärtljud 150slag/min

Nästa gång ska vi gå igenom min förlossningsberättelse från förra gången, jag har så mkt jobbiga tankar och kommer inte ihåg allt pga all morfin dom pumpade i mej så jag vill veta hur det egentligen låg till med allt. Känner att det behövs..

Planering för snitt blir högst troligt den 19:e när jag ändå är inne för TUL. Känns skönt att det börjar komma sån planering.
Enl BM så kommer det bara finnas risk för vanlig vaginal förlossning ifall jag kommer in och är fullt öppen och barnet är på väg ut, annars gör dom ett "akut planerat" snitt. Känner mej lugn med det svaret.

Blev väl bemött på akuten och benet ultraljudades väldigt noga. Ingen propp hittades men smalbenet är lite svullet så jag ska hålla koll på det iallafall, om det svullnar mer, blir varmare osv.

Har ofta sendrag på nätterna nu. Försökte undvika dem först genom att ställa mig upp och trycka ner foten men insåg att de egentligen ger en ypperlig möjlighet till att träna på andningen. De första sendragen jag fick så låg jag bara och höll andan och stönade och stånkade av smärtan. :laugh: Sambon frågade på morgonen om jag hade drömt en snuskdröm.

Har ofta sendrag på nätterna nu. Försökte undvika dem först genom att ställa mig upp och trycka ner foten men insåg att de egentligen ger en ypperlig möjlighet till att träna på andningen. De första sendragen jag fick så låg jag bara och höll andan och stönade och stånkade av smärtan. :laugh: Sambon frågade på morgonen om jag hade drömt en snuskdröm.

:rofl:

Blev väl bemött på akuten och benet ultraljudades väldigt noga. Ingen propp hittades men smalbenet är lite svullet så jag ska hålla koll på det iallafall, om det svullnar mer, blir varmare osv.

Dricker vätskeersättning o tar magnesium, det hjälper faktiskt lite :up:

Varit o badat med ungarna idag. Två timmar i varmvattenbassängen, skönt i kroppen men jisses så zombietrött man kan bli....

Har varit ledig i två veckor nu och det har gjort underverk med mina fogar. Nu kan jag gå en kilometer med dottern när hon rider ponnyn :). Ledig en vecka till och sedan börjar jag jobba igen, räknade ut att det är 25 arbetsdagar kvar :D:o underbart :p

Fast jag börjar få lite second thoughts... Är det verkligen genomtänkt med en trea?!? Sonen o dottern är ju "stora och självgående", vad har vi gett oss in på liksom?!? :o
tänk om något går fel eller blir fel?!?

Trean blir välutrustad här... Har konstaterat att vi köpt en för liten garderob ;) Har tvättat upp kläder, sängkläder, amningströjor plus bh, bärsele och filtar... Var sugen på o sticka en kofta till bebis men konstaterade att det redan finns 5 stycken i olika tjocklek... Funderar på om det är godkänt o sticka en overall :angel:

Jag vill ha en svart kjol. Fasen lönlöst, eftersom jag varken vill ha en superkort eller tight kjol. Jag vill ha en a-linjeformad kjol, knälång. Jag vägrar byxor, alltid. Klänningar finns ju, men jag vill ha en kjol... klänningar har jag liksom.

Åh vad kul det är att ligga vaken på nätterna........
Du får upp och göra något litet så kanske det går att somna igen:)
Jag hade en period när jag var vaken 02-04 i ett par-tre veckor. Det var helt värdelöst. Men sen kom sista månaden och då sov jag som en stock typ 12 h/natt med några kisspauser, så mycket sov jag inte ens som tonåring:D (och då sov jag oftast middag på dagen också:o)

Du får upp och göra något litet så kanske det går att somna igen:)
Jag hade en period när jag var vaken 02-04 i ett par-tre veckor. Det var helt värdelöst. Men sen kom sista månaden och då sov jag som en stock typ 12 h/natt med några kisspauser, så mycket sov jag inte ens som tonåring:D (och då sov jag oftast middag på dagen också:o)

För mig är det nästan varannan dag bra och varannandag dålig sömn! Känner mig för trött för att gå upp men får nog testa det nästa natt jag ligger vaken såhär..

För mig är det nästan varannan dag bra och varannandag dålig sömn! Känner mig för trött för att gå upp men får nog testa det nästa natt jag ligger vaken såhär..
Ja det är nog det bästa, annars ligger man ju bara och blir irriterad på att inte kunna sova och då kan man verkligen inte sova :p
Jag brukade gå ut med hunden en sväng och eventuellt ta något litet att äta för om jag somnade om sen så kunde jag sova utan dåligt samvete och slapp vakna av att jag var hungrig:up::D menndet förutsätter ju att man inte har något man måste göra på morgonen, typ jobba...

Ja det är nog det bästa, annars ligger man ju bara och blir irriterad på att inte kunna sova och då kan man verkligen inte sova :p
Jag brukade gå ut med hunden en sväng och eventuellt ta något litet att äta för om jag somnade om sen så kunde jag sova utan dåligt samvete och slapp vakna av att jag var hungrig:up::D menndet förutsätter ju att man inte har något man måste göra på morgonen, typ jobba...

Har tyvärr ingen hund men katten skulle nog uppskatta att få komma ut :p har "bara" hemtenta hela dagen så hade ju behövt vara utvilad!!

Åh vad kul det är att ligga vaken på nätterna........
Tala om det.... :cool: efter en halv dag på badhuset o skittrött tänkte jag igår, nu får jag sova.... Visst, till 02:45.... Sedan klar vaken, somna om går på riktigt inte för jag är helt vaken, slumrade till strax efter 04 o vaknade igen nu, känner mig halvdöd :mad: varje natt samma visa. Går ju ann nu, men om en vecka börjar jag jobba igen, då måste jag gå upp 05:45 o kan inte sitta o somna bland eleverna på em...:banghead:

Tala om det.... :cool: efter en halv dag på badhuset o skittrött tänkte jag igår, nu får jag sova.... Visst, till 02:45.... Sedan klar vaken, somna om går på riktigt inte för jag är helt vaken, slumrade till strax efter 04 o vaknade igen nu, känner mig halvdöd :mad: varje natt samma visa. Går ju ann nu, men om en vecka börjar jag jobba igen, då måste jag gå upp 05:45 o kan inte sitta o somna bland eleverna på em...:banghead:

Förstår dig..!

Allt bökande på tåget verkar ha tröttat ut honom. Sov hela tiden trots buff och pet och skakningar etc. Oftast med minst en hand i ansiktet. Och emellanåt ihoprullad som en boll.

Typ "låt mig vara ifred!"...

Ca 1250g så lite låg vikt men det är alltid vanskligt med värden från olika apparater och ffa personer. Och uppenbarligen har han vuxit sedan sist och det är ju det viktiga. Får se vad SF är på måndag.

Huvudet ner idag och navelsträngen i ansiktet :eek:

Allt bökande på tåget verkar ha tröttat ut honom. Sov hela tiden trots buff och pet och skakningar etc. Oftast med minst en hand i ansiktet. Och emellanåt ihoprullad som en boll.

Typ "låt mig vara ifred!"...

Ca 1250g så lite låg vikt men det är alltid vanskligt med värden från olika apparater och ffa personer. Och uppenbarligen har han vuxit sedan sist och det är ju det viktiga. Får se vad SF är på måndag.

Huvudet ner idag och navelsträngen i ansiktet :eek:

Åh vad häftigt :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 708
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
28
· Visningar
657
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat