Vårföräldrar 2017 del tre

Sambo har fått ett erbjudande om att följa med på en resa tre veckor före bf, nytta och nöje förenas i London under 3-4 dagar.
Jag sade åk om du vill. Min syster sade att jag kunde få vara där så skulle dom roa junior och jag kunde vila.
Men sen kom det reaktioner från annat håll om att man absolut inte åkte i väg så nära ett bf.

Hur skulle ni tycka om er partner ville åka?

Sambo har fått ett erbjudande om att följa med på en resa tre veckor före bf, nytta och nöje förenas i London under 3-4 dagar.
Jag sade åk om du vill. Min syster sade att jag kunde få vara där så skulle dom roa junior och jag kunde vila.
Men sen kom det reaktioner från annat håll om att man absolut inte åkte i väg så nära ett bf.

London är ju inte SÅ långt bort. Jag skulle se till att vi har råd att han flyger hem med första bästa plan om det nu skulle behövas.

London är ju inte SÅ långt bort. Jag skulle se till att vi har råd att han flyger hem med första bästa plan om det nu skulle behövas.

Jag tänkte lite likadant. 2.5 h flyg har jag för mig (+1h bilfärd från flygplats till staden med systers sjukhus och lite väntetider o så på flygplatsen ). Bil från ngn avkrok i vårat land där han är på kurs i bland tar minst det dubbla i tid.

Med första barnet hade jag utan tvekan sagt: åk.

Med denna: mer osäker.

London är inte jättelångt bort, första barnet tog 17h från känning så han hade hunnit hem. Denna gången tror jag det kommer gå fort. Nu har det dock passerat 3 veckor innan bf, så han hade kunnat åka utan problem. Men man vet aldrig. Skit svårt :)

Jag hade inte haft några problem med det.

Min sambo ska visserligen inte till london men till sthlm på kurs 10-12 feb och vi har BF 1/3. Jag känner mig inte orolig, tänker att om inte svärföräldrarna eller en kompis kan köra till förlossningen så tar jag taxi eller ringer ambulans i värsta fall. OM nu barnet skulle komma 2,5 v för tidigt. Går det inte skitfort borde han hinna från sthlm till örebro (där jag föder) innan barnet är ute!

Nu har jag känt sparkarna på utsidan för första gången. :bump::love:
Har känt inuti ett par veckor men du är allt lite speciellt när man känner med handen. :heart

Min sambo har nyss börjat kunna känna varje dag, förut så slutade bäbis ofta sparka när jag sa till sambon att känna. Men nu vet han vart han ska lägga handen och när, så mysigt tycker jag! Trodde inte jag skulle tycka det var så mysigt men känns nästan som att dom lär känna varandra eller hur man ska förklara det :)

Han hade fått åka, jag själv däremot hade inte velat åka iväg nånstans så tätt inpå (ens inom Sverige) men det ska ju inte hindra honom :) Och London är ju inte så långt bort :)

Åh, mest blaj men allt som får mig att slippa tillbringa mer tid än nödvändigt med trista hushållssysslor är en vinst. Just tvätt och den hets som i alla fall här råder kring att alla barn ska ha 100% ekorekonärproducerade barnkläder, tygblöjor, aldrig napp, bara hemlagad mat eller svindyra små klämpåsar med en halv jordgubbe i osv gör mig smått galen. Ja, det är vackert, men ibland vill jag skrika åt folk att strunta i tygblöjor/ekorekomajskrokar och ta barnen på museum istället för lekland istället. Jag bor på hipster-Södermalm, det kan vara utmanande ibland...

Åh, mest blaj men allt som får mig att slippa tillbringa mer tid än nödvändigt med trista hushållssysslor är en vinst. Just tvätt och den hets som i alla fall här råder kring att alla barn ska ha 100% ekorekonärproducerade barnkläder, tygblöjor, aldrig napp, bara hemlagad mat eller svindyra små klämpåsar med en halv jordgubbe i osv gör mig smått galen. Ja, det är vackert, men ibland vill jag skrika åt folk att strunta i tygblöjor/ekorekomajskrokar och ta barnen på museum istället för lekland istället. Jag bor på hipster-Södermalm, det kan vara utmanande ibland...

Hehe, jag tror jag dör lite invärtes :p Bor på landet långt bort från stora staden o har inte riktigt förstått mig på detta fenomen :angel: Jag är nog mer åt det snåla/praktiska hållet. Har undersökt tygblöjor o det finns hutlöst dyra, till min förvåning är det mindre ekonomiskt än jag trodde... Däremot gillar jag att det blir mindre sopor vi slipper köra till tippen eller betala sophämtning för. Det lär finnas engångsinlägg med man kastar efter varje typ bajs, men det känns som ekonomin försvinner då :angel: Nope är nog lantis ut i fingerspetsarna :)

Han hade fått åka, jag själv däremot hade inte velat åka iväg nånstans så tätt inpå (ens inom Sverige) men det ska ju inte hindra honom :) Och London är ju inte så långt bort :)

Jag vet inte om det är sant men helt osanning är det väl kanske inte heller men hört att man ska hålla sig inom sitt län en månad innan BF. Så är nog ganska vettigt att själv inte åka för långt bort :)

Vaknade och magen var platt?! WTF liksom. Men den hade nog bara sjunkit ner i ryggen typ. V sparkar och bökar runt och magen ser inte lika platt ut i spegeln :angel:

Försökte boka tid för faderskapsintyg (hm ja om det ens är rätt ord) men hon som sköter det har semester. När jag _äntligen_ lyckades ringa på telefontiden som är 9-10 vardagar. :meh:

För övrigt är det skumt att vi måste göra det ens. Om inte RPC klantat sig finns det inga att välja på :cautious:

Vaknade och magen var platt?! WTF liksom. Men den hade nog bara sjunkit ner i ryggen typ. V sparkar och bökar runt och magen ser inte lika platt ut i spegeln :angel:

Försökte boka tid för faderskapsintyg (hm ja om det ens är rätt ord) men hon som sköter det har semester. När jag _äntligen_ lyckades ringa på telefontiden som är 9-10 vardagar. :meh:

För övrigt är det skumt att vi måste göra det ens. Om inte RPC klantat sig finns det inga att välja på :cautious:

Jag mailade och fick svar :)

Bm-besök gick bra. Vi enades om att nästa gång ska jag inte dricka 2 st stora glas saft precis innan besöket. Låg på rätt sida gränsen men inga stora marginaler:D remiss för snitt skickad:)

Har också BM besök idag, vi ska vara där vid 14. Ställde mej på vågen i morse och ligger på 10kg plus nu, nåt hände över jul:cautious::D
Vi ska prata om snitt och förra förlossningen idag och nästa gång, har jättejobbigt med tankarna kring den förra. Upplevde den som helt fruktansvärd tyvärr så jag är skiträdd att det ska starta av sej själv när jag närmar mej bf.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 702
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
Svar
19
· Visningar
358
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka