Vårföräldrar 2017 del tre

Gått upp 12.2 kg, går in i v32 på torsdag, vill inte gå upp mer eftersom jag redan har mkt övervikt... har blivit mkt onyttigt nov o dec så nu har jag och en kompis bestämt att januari ska vara sockerfri månad! Alltså tillsatt socker, frukt, bröd, pasta osv är alltså okey. Chips eller annat snacks är inte heller okey. Det enda vi sagt är okey är popcorn.
Ska bli spännande för mitt sockerberoende men väldigt bra för kroppen!

Vad menar du med det?

Åh, mest blaj men allt som får mig att slippa tillbringa mer tid än nödvändigt med trista hushållssysslor är en vinst. Just tvätt och den hets som i alla fall här råder kring att alla barn ska ha 100% ekorekonärproducerade barnkläder, tygblöjor, aldrig napp, bara hemlagad mat eller svindyra små klämpåsar med en halv jordgubbe i osv gör mig smått galen. Ja, det är vackert, men ibland vill jag skrika åt folk att strunta i tygblöjor/ekorekomajskrokar och ta barnen på museum istället för lekland istället. Jag bor på hipster-Södermalm, det kan vara utmanande ibland...

Åh, mest blaj men allt som får mig att slippa tillbringa mer tid än nödvändigt med trista hushållssysslor är en vinst. Just tvätt och den hets som i alla fall här råder kring att alla barn ska ha 100% ekorekonärproducerade barnkläder, tygblöjor, aldrig napp, bara hemlagad mat eller svindyra små klämpåsar med en halv jordgubbe i osv gör mig smått galen. Ja, det är vackert, men ibland vill jag skrika åt folk att strunta i tygblöjor/ekorekomajskrokar och ta barnen på museum istället för lekland istället. Jag bor på hipster-Södermalm, det kan vara utmanande ibland...

Okej, då är jag med på vad du menade :-)
Vad som är kutym tycks skilja sig åt beroende på var man bor. Vi har legat lågt bland andra föräldrar med att dottern bara fått hemlagad mat, aldrig använt napp, använt tygblöjor och att hon blivit blöjfri tidigt just för att det inte tycks vara normen där vi bor. Det låter som hon skulle passa in på Södermalm ;-)
Tror hårt på att var och en får göra vad som känns bra som förälder och att omgivningen ska respektera det.

Gått upp 12.2 kg, går in i v32 på torsdag, vill inte gå upp mer eftersom jag redan har mkt övervikt... har blivit mkt onyttigt nov o dec så nu har jag och en kompis bestämt att januari ska vara sockerfri månad! Alltså tillsatt socker, frukt, bröd, pasta osv är alltså okey. Chips eller annat snacks är inte heller okey. Det enda vi sagt är okey är popcorn.
Ska bli spännande för mitt sockerberoende men väldigt bra för kroppen!
Jag är inne på lite samma spår, körde ett röj i skafferiet nu över nyår och rensade ur vårt ganska sjuka godisförråd. Nu finns det bara lite av barnens godis kvar och lite finare lakrits som vi köpte på en mässa i höstas. Jag har bestämt mig för att inte köpa något godis innan bebis är ute.

Jag är inne på lite samma spår, körde ett röj i skafferiet nu över nyår och rensade ur vårt ganska sjuka godisförråd. Nu finns det bara lite av barnens godis kvar och lite finare lakrits som vi köpte på en mässa i höstas. Jag har bestämt mig för att inte köpa något godis innan bebis är ute.

Ja vi hade också stort förråd, vi tog med det mesta till nyårsfesten! Har lite kvar, frös in en del och en del är inplastat så då kan jag låta det vara! Hade det vart öppnat hade det aldrig gått att låta bli...

Argbiggen i magen har levt rövare i ca 1.5 timme. Sambon har skrattat för hela magen har rört sig när jag legat i soffan. Hen försöker nog säga "rör dig tant så att jag kan gunga härinne och sova" ;)

Jag är så jäkla less:( ont som f-n och tillbringat kvällen med att kräkas. Allt kommer upp, inklusive dryck. Helt slut som artist och har massa viktiga möten imorgon. Det här håller inte.
Hoppas att det är ok imorgon så jag tar mig till bm.

Jag är så jäkla less:( ont som f-n och tillbringat kvällen med att kräkas. Allt kommer upp, inklusive dryck. Helt slut som artist och har massa viktiga möten imorgon. Det här håller inte.
Hoppas att det är ok imorgon så jag tar mig till bm.

Usch, lider med dig (tack å lov i v 38 nu så ser änden på det). Äter du några tabletter? (Har svårt att hålla reda på vem jag gett råd till eller inte :banghead:).

Bra att du ska prata med bm, finns helt ok tabletter som hjälpte mig att hålla ihop någorlunda för att orka jobba.

Lergigan bland annat, 2 olika. Men det hjäper inte när allt kommer upp direkt. Jag insåg att det kunde bli såhär, ska bara acceptera också. Jag vill jobba. Men tror inte jag kan. Är sjukskriven 50% och hoppades det skulle räcka.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 702
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
Svar
19
· Visningar
358
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka