Vårföräldrar 2017 del tre

Fick sjuka mig idag. Jag har fått typ ryggskott fast i höften. Ni vet sån där ryggskott som göra att man inte kan annat än ligga still för man börjar kräkas av smärta om man rör sig. Fyra gånger inatt kräktes jag av smärtan. Tur jag har morfin hemma från operationen, även om jag eg inte vill använda det.

Skit dag

HB ännu lägre än före jul.
BT 110/55.
Hjärtslag 150.
Men SF 26 vilket är typ 1.5cm för lite så ny mätning på måndag. Känns bra med betal-TUL på onsdag...

Myom etc är lagt hos planeringsronden med frågeställning. Känns bra.

HB ännu lägre än före jul.
BT 110/55.
Hjärtslag 150.
Men SF 26 vilket är typ 1.5cm för lite så ny mätning på måndag. Känns bra med betal-TUL på onsdag...

Myom etc är lagt hos planeringsronden med frågeställning. Känns bra.

Men måste du betala om det visar sig att du behöver det? Eller ligger betal-TUL innan nya mätningen? :)

hosta from hell är inte roliigt! Ännu värre är det som gravid har jag insett... *däckad*
Jordbävning i magen för stackars lillmuffel!

Bm. +0.8 sen förra besöket så "jag sköter mig" :yuck:
Busbarnet gömde sig och sparkade mot dopplern så hjärtljuden var svåra att höra någon längre stund men slutade till sist på 147.
Bltr fortfarande bra, urinprov och glukos likaså.
Magen (som jag tycker är enorm) ligger lite under medelkurvan nu så vi får se var den är nästa gång.
Nästa besök 23/1.

Har ni bestämt hur långt innan BF ni tänkt jobba?

Jag har inte riktigt bestämt mig än men det börjar bli läge snart då det inte är långt kvar tills vi ska lägga schema för den perioden. Jag tänker mig att jag kanske ska ta ut lite timmar och semesterdagar de två sista veckorna innan eller så jobbar jag hela vägen till BF.

Jag har inte riktigt bestämt mig än men det börjar bli läge snart då det inte är långt kvar tills vi ska lägga schema för den perioden. Jag tänker mig att jag kanske ska ta ut lite timmar och semesterdagar de två sista veckorna innan eller så jobbar jag hela vägen till BF.

Väntar på att få gravpenning beviljad så hoppas på att inte jobba nånting efter att skolterminen är slut i mitten av januari :)

Jag vill jobba ända fram är tanken. Bf ligger på en helg så hela den veckan iaf. Om jag verkligen jobbar ända tills det startar får vi se hur kroppen står till.

Jag har sökt om gp på 75% from 15/1 men inte fått besked om det beviljas. Just nu är jag sjukskriven på 50% pga fogarna. Hade jag kunnat hade jag gärna jobbat fullt hela tiden ut. Med ettan jobbade jag tom v 38/39 :)

Jag vill jobba så länge som möjligt. Men det ser tyvärr mörkt ut:(

Slutade jobba i maj :angel: (har jobbat i familjeföretaget parallellt med studierna).

Sista kursen i skolan (distans utan CSN) slutar 24 februari, tänkte inte läsa något mer innan BF.

Är annars sjukskriven sedan 6/10 och har beviljad graviditetspenning från 20/1 eftersom min ordinarie anställning innebär bilkörning, stegklättrande och tunga lyft som jag inte klarar av sedan början på september.

Hade jag haft kvar min anställning som bussförare hade det sett likadant ut, har inte kunnat köra flera timmar om dagen sedan september pga bäckensmärtor, som dessutom är värst i höger skinka/ben/rygg.

Jag vill ha en vecka innan men jobbar inte längre än till den siste april.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 085
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
917
· Visningar
22 122
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024