Vårföräldrar 2017 del tre

Jag tror lille illbattingen har snurrat på sig så nu har jag fått för mig att hen kommer komma ut tidigare än beräknat. Hade "mensvärk" i går och någon ordentlig sammandragning där magen blev stenhård. När jag låg ner blev det "tomt" ganska högt upp och i morse kände jag mig helt ogravid (förutom foglossningen då). Jag har ganska låg mage men den kändes ännu lägre nu, till och med sambon reagerade.:nailbiting:
Förhoppningsvis är det bara falska alarm och psykiskt.
Väntar gärna till månadsskiftet feb/mars, bo flera veckor på neo känns inte som någon höjdare om man nu får önska...förutom att sjukhusets läskiga mat skulle vara en effektiv metod för att bli av med alla gravidkilon.

Jag tror lille illbattingen har snurrat på sig så nu har jag fått för mig att hen kommer komma ut tidigare än beräknat. Hade "mensvärk" i går och någon ordentlig sammandragning där magen blev stenhård. När jag låg ner blev det "tomt" ganska högt upp och i morse kände jag mig helt ogravid (förutom foglossningen då). Jag har ganska låg mage men den kändes ännu lägre nu, till och med sambon reagerade.:nailbiting:
Väntar gärna till månadsskiftet feb/mars, bo flera veckor på neo känns inte som någon höjdare om man nu får önska...förutom att sjukhusets läskiga mat skulle vara en effektiv metod för att bli av med alla gravidkilon.
Man får oftast betydligt bättre mat om man säger att man är vegetarian.

Har också mängder av sammandragningar, så fort jag går eller sitter för länge så krampar det ihop och trycker nedåt. Är dock inte så bekymrad, hade likadant förra graviditeten så liten stannar säkert kvar till snittdatum.
Går in i v23 idag, känner mej som grodan boll men vad gör det? Det är bara att ta tag i motion och styra upp käket när bäbis kommit ut:up:

Har också mängder av sammandragningar, så fort jag går eller sitter för länge så krampar det ihop och trycker nedåt. Är dock inte så bekymrad, hade likadant förra graviditeten så liten stannar säkert kvar till snittdatum.
Går in i v23 idag, känner mej som grodan boll men vad gör det? Det är bara att ta tag i motion och styra upp käket när bäbis kommit ut:up:

Jag hade ingenting förra gången förrän att junior sjönk ner och fixerade sig.
Har känt mer den här gången och det är väl vanligt när man är omföderska, i går blev det bara "extra allt".

Idag är jag trött i både rygg och bäcken.

Brukar mest ha sammandragningar på kvällarna, de flesta bara hård mage sedan är det en eller två av varianten som tar andan ur en :eek: (inte smärtsamma men liksom rejäla).
Och inte så många totalt sett.

Hämtat paket så nu har vi sele och blöjlarm och jag två jättefina amningslinnen från Esther&Estelle.

Om inget väldigt dramatiskt skulle ske så blir han iaf född på rätt år :D

Går snart in i v.23 och nu kan jag även känna hur lillmuffel rör sig där inne! <3 Syns inget än och känns inte så mkt när jag lägger handen på men nog rör hen sig iallafall.

Bra dag i dag, blir dock inte mycket till firande för vår del eftersom sambon är tokförkyld med feber. Lite tråkigt men rätt skönt med att slippa vara social.

Önskar er ett gott nytt år!

Jag har haft en skitbra vecka, varit pigg och orkat. Det har gått bra på jobbet och fogarna har hållit sig på en lagom smärtnivå med undantag för några enstaka timmar till ocj från. Igår firade vi jul hos svärmor då vissa låg sjuka när vi eg skulle. Idag skulle vi åkt till svägerskan för nyårs firande,men min kropp har lagt av helt.
Illamående, ont som f....n i fogarna, helt slut i kroppen och trött som ett gnu. Så mitt nyår kommer spenderas i soffan med hundarna framför en film tills jag somnar där jag ligger. Sambon och dottern får åka iväg ändå då jag inte är något vidare roligt sällskap ikväll ändå.

Roooligt..

Gott nytt år i tråden! Hoppas ni får en bra kväl oavsett om ni ligger hemma i soffan eller är på kalas :) vi är påväg hem till sambons kompisar för en kväll med mat och sällskapsspel, alldeles lagom för preggot!

Gott nytt år :)

Vi har precis ätit ryggbiff, hasselbackspotatis och beasås. Hemma i soffan då min häst är skotträdd så vill ha koll på henne. I fjor gick det bra men åren innan har vi drogat henne.

Barnen o jag tittar på Zootropolis, dottern sitter bredvid mig eftersom bebisen envisades med o sparka henne konstant när hon satt o låg i mitt knä :p

Senare blir det Bingo, en underbar jävla jul på dvd, hemmagjord glass och så småningom nytt år. Ett år jag hoppas blir bra :up: bättre än det som varit i alla fall :meh:

Jag har tydligen en tös i magen som är väldigt mån om sitt space. :D Så fort jag lutar mig framåt ett längre tag, ligger lite snett på magen eller nån av hundarna ligger på mig så det blir lite tyngd på magen så får jag en ordentlig tillsägelse inifrån XD Och räkans sparkar är inte att leka med och då är jag vara i v 20. Jag kommer ju bli helt misshandlad när bebe blir större :O :D

Hähä. Sambon stack in ett finger i magen och fick en spark tillbaka :rofl:

Min gamla ponny blev stressad när någon skällde vid 20 (för barnen antar jag). Eller jag vet inte om det var raketerna för hon stirrade över granplanteringeb bort mot grannens lösdriftskor, misstänker att det främst var de som stressade. Mina andra ponnyer var lugna iaf. Gav hö och går ut vid 12 igen med kraftfoder och mer hö.

Sambon har somnat och vi har bara ätit "lunch" än så länge, soppa vid typ 17. Och lite chips...

Gott nytt!

Godmorgon!
Idag ska jag jobba min 6 dag den här veckan... Jag jobbade igår innan jag mötte upp min familj på en nyårsmiddag hos våra vänner. Vi åkte hem 21.30 för idag ska jag jobba 8-17.
Vi bor ute på en ö fast i ett bostadsområde, jag vaknade inte ens vid tolvslaget :D

Nytt år äntligen! Nu lägger jag och maken ett minst sagt tubulent 2016 bakom oss och fokuserar stenhårt framåt på ett förhoppningsvis bättre 2017:heart

Nyårsmiddag igår med goda vänner här uppe i norr, så mysigt och härlig stämning. Kom hem 00.30 till stugan och jäklar vad skönt det va att krypa ner i bingen:love:
Imorgon är det dags att tuffa 94milen hemåt för BM besök på tisdag, mina fogar skriker redan så bilturen lär väl bli allt annat än skön. Men det har varit helt underbart att vara iväg. Blev ju gudföräldrar åt en otroligt söt liten flicka här i fredags, värt varenda mil:heart:love:

Bebis i magen har blivit helt vild precis som Filippa va, verkar vara en stark liten krabat! Ser fram emot nästa ul den 19:e.

110 dagar till leverans:bump:

Nytt år äntligen! Nu lägger jag och maken ett minst sagt tubulent 2016 bakom oss och fokuserar stenhårt framåt på ett förhoppningsvis bättre 2017:heart

Nyårsmiddag igår med goda vänner här uppe i norr, så mysigt och härlig stämning. Kom hem 00.30 till stugan och jäklar vad skönt det va att krypa ner i bingen:love:
Imorgon är det dags att tuffa 94milen hemåt för BM besök på tisdag, mina fogar skriker redan så bilturen lär väl bli allt annat än skön. Men det har varit helt underbart att vara iväg. Blev ju gudföräldrar åt en otroligt söt liten flicka här i fredags, värt varenda mil:heart:love:

Bebis i magen har blivit helt vild precis som Filippa va, verkar vara en stark liten krabat! Ser fram emot nästa ul den 19:e.

110 dagar till leverans:bump:

Jag älskar din inställning, så himla klok ❤️

Ponnyerna sprang lite vid 12 men ingen större fara.

Idag hoppas jag vi blir klara med tapeterna.

Imorgon BM-besök och på onsdag betal-TUL med mamma och pappa :)

Ponnyerna sprang lite vid 12 men ingen större fara.

Idag hoppas jag vi blir klara med tapeterna.

Imorgon BM-besök och på onsdag betal-TUL med mamma och pappa :)
Skönt att djuren fixade nyår bra!
Vad kommer det sej att du ska göra TUL? Är det pga din GP-op? Vi ska göra TUL var 4:e vecka.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 039
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 078
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 157
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar