Vårföräldrar 2017 del tre

På mej känns 2 kanter i mitten på magen, med en dal emellan. Nu har jag ca 1,5cm delning. Sista veckorna förra grav så hade jag väl ca 3-4cm. Gick ihop på ca 3-4veckor.

Min mage känns som vanligt tror jag fast större :p eller så har jag för mkt fett imellan så att jag inte kan känna musklerna, alternativt så har jag inga muskler :rofl::angel:

I natt föddes Liten (drömde). Inte med snitt som planerat utan swosch sade det bara så kom det ut ett litet litet barn i vecka 33 +2. Så nu börjar jag oroa mig för att Liten ska komma alldeles för tidigt :nailbiting: Har inte haft en tanke på något sådant tidigare.
Förbaskade dröm :rage:

I natt föddes Liten (drömde). Inte med snitt som planerat utan swosch sade det bara så kom det ut ett litet litet barn i vecka 33 +2. Så nu börjar jag oroa mig för att Liten ska komma alldeles för tidigt :nailbiting: Har inte haft en tanke på något sådant tidigare.
Förbaskade dröm :rage:

V är välkommen efter nyår om han nu måste :p Men till februari är väl mitt mål. Lär därför få vänta till april :wtf:

Ja det är liksom irriterande när man vill och vet hur man ska göra men kroppen lyder inte riktigt. Det här med att sitta ner i traven har jag lagt ner redan, jag kunde knappt sitta på honom när jag var nygravid och nu är det inte lättare. Han har en hemsk trav att sitta i och då är jag ändå ganska van vid mycket rörelser. Nu är ju inte detta min häst så när jag känner att jag inte kan rida som jag vill längre så lägger jag nog ner det. Min egen häst har jag ridit hela mina tidigare graviditeter men då har jag kännt mig tvungen att hålla igång honom. I slutet blev det bara skritt och galopp då han också har en stor och lite jobbig trav.

Men jag får vara glad att jag inte känner av någon foglossning över huvud taget än så länge och inte måste sluta av den anledningen.

Jag rider inte heller min egen häst, men känner att jag vill hålla på så länge som möjligt. För mig är hästen jag rider en läromästare och jag vill ta chansen att lära mig så mycket som möjligt och det kan jag göra oavsett vilken gångart vi blir begränsade till (han har också mycket trav). Kan ju alltid satsa på att bli världsbäst på skrittpiruetter eller nått =) Man vet ju inte när man kan komma tillbaka till ridningen efteråt sen, och jag kommer nog inte ha möjlighet att rida så mycket som jag gör nu på flera år sedan, och får nog aldrig chansen att rida en sån toppenhäst igen som jag har nu - så man får passa på =P

Ja, tacka gudarna så länge foglossningen håller sig borta! =D

Jag rider inte heller min egen häst, men känner att jag vill hålla på så länge som möjligt. För mig är hästen jag rider en läromästare och jag vill ta chansen att lära mig så mycket som möjligt och det kan jag göra oavsett vilken gångart vi blir begränsade till (han har också mycket trav). Kan ju alltid satsa på att bli världsbäst på skrittpiruetter eller nått =) Man vet ju inte när man kan komma tillbaka till ridningen efteråt sen, och jag kommer nog inte ha möjlighet att rida så mycket som jag gör nu på flera år sedan, och får nog aldrig chansen att rida en sån toppenhäst igen som jag har nu - så man får passa på =P

Ja, tacka gudarna så länge foglossningen håller sig borta! =D

Synd bara att skritt är så himla tråkigt :p

Jag längtar tills jag kan köpa mig en ny men det får vänta tills bebisen är ute och kan ta flaska och inte är beroende av mig varje minut.

Vill köpa åkpåse. Typ onödigt när han ska komna ut i slutet av mars. Och till hösten har vi bättre ekonomi än nu, så det finns ingen sån anledning heller.

Gah!

Vill köpa åkpåse. Typ onödigt när han ska komna ut i slutet av mars. Och till hösten har vi bättre ekonomi än nu, så det finns ingen sån anledning heller.

Gah!

Jag kommer nog att få en, inget säkert men köpte beg täcke till vagnen för 100kr kändes lagom :p

Var i stan idag för o hitta reservdelar till vårt Emmaljunga sport chassi (-10) och det finns troligtvis inte o få tag på :( rekommendationen från affärerna är att köpa nytt city cross chassi med ny sittdel. Då kan vi troligtvis använda vår gamla duo edge liggdel. Vi har använt den vagnen vi har nu till två barn dagligen i ca 4 år så sittdelen är välanvänd o vi har räknat med o köpa en Emmaljunga scooter (Ca 3000:-), fast den går ju bara ha framåtvänd vilket jag inte vill för tidigt..
Ett nytt chassi o sittdel kostar dock "bara" 6240:- :o :grin: Men då skiter vi nog i o köpa en scooter o säljer vår gamla vagn för en tusing när vi använt klart liggdelen.
Vi får se..

Var i stan idag för o hitta reservdelar till vårt Emmaljunga sport chassi (-10) och det finns troligtvis inte o få tag på :( rekommendationen från affärerna är att köpa nytt city cross chassi med ny sittdel. Då kan vi troligtvis använda vår gamla duo edge liggdel. Vi har använt den vagnen vi har nu till två barn dagligen i ca 4 år så sittdelen är välanvänd o vi har räknat med o köpa en Emmaljunga scooter (Ca 3000:-), fast den går ju bara ha framåtvänd vilket jag inte vill för tidigt..
Ett nytt chassi o sittdel kostar dock "bara" 6240:- :o :grin: Men då skiter vi nog i o köpa en scooter o säljer vår gamla vagn för en tusing när vi använt klart liggdelen.
Vi får se..

Du kan också spana på blocket eller Tradera eller var någon nu kan tänkas sälja chassin. Min EL edge från -10 köpte jag ett nytt superviking chassi till för att jag ville ha svängbara framhjul :)

Du kan också spana på blocket eller Tradera eller var någon nu kan tänkas sälja chassin. Min EL edge från -10 köpte jag ett nytt superviking chassi till för att jag ville ha svängbara framhjul :)
Ja, det var damen i affärens idé. Det kostade runt 3000:- nytt, men jag vill inte ha svängbara hjul utan fyra fasta... City cross chassit kostar runt 4000 och eftersom sittdelen är lite skruttig blev det ju det med. Har kollat blocket i kväll o ska spana vidare :up: city cross chassit väger 3 kilo mindre än sportchassit, vet inte om det är viktskillnad på sittdelen med. Värdefullt när det är mycket i och ur bilen :) får se vad blocket erbjuder med ;)

Ja, det var damen i affärens idé. Det kostade runt 3000:- nytt, men jag vill inte ha svängbara hjul utan fyra fasta... City cross chassit kostar runt 4000 och eftersom sittdelen är lite skruttig blev det ju det med. Har kollat blocket i kväll o ska spana vidare :up: city cross chassit väger 3 kilo mindre än sportchassit, vet inte om det är viktskillnad på sittdelen med. Värdefullt när det är mycket i och ur bilen :) får se vad blocket erbjuder med ;)
Kompisen har en city cross -10 och jag är inte alls insatt om de ändrat dem något men annars är väl sittdelen likvärdig i vikt med edgen.
Ett lättare chassi är guldvärt! Hade classic-chassit innan supervikingen och det skiljer inte mycket men nog banne mig är det skillnad när den ska in i bilen. Nu varvar jag med en sittvagn från EL och det är nästan så jag kastar iväg den när jag ska lyfta in den i bilen för att jag tar i som med edgen och det är väl kanske 5 (eller mer?) kg som skiljer vagnarna åt :D

Blörrk
Jobbat på kontoret idag = slitna fogar
Därefter spelkväll med gänget. Hade tillslut lagt både filt och kudde på min stol för att stå ut.
Avslutade med att trampa på en miniliten vägkon i trä, vinkla foten av smärtan varav fogen fick ta hela vikten.
Mannen fick typ lyfta mig i sång och nu ligger jag här och kan inte röra mig en millimeter. :wtf:

Blörrk
Jobbat på kontoret idag = slitna fogar
Därefter spelkväll med gänget. Hade tillslut lagt både filt och kudde på min stol för att stå ut.
Avslutade med att trampa på en miniliten vägkon i trä, vinkla foten av smärtan varav fogen fick ta hela vikten.
Mannen fick typ lyfta mig i sång och nu ligger jag här och kan inte röra mig en millimeter. :wtf:

Jag satt på ett hårt sofflock mellan 17--24! Jag är glad att jag inte har direkta problem med fogarna, det var inte jättespännande att resa på sig ändå, känner att jag inte är avis...

Vi börjar bli färdighandlade inför bäbis ankomst! Vi har bara lite smågrejer kvar, behöver nåt lakan till spjälsängen, en babysitter och nån nappflaska! @sandra87_ tipsade om en butik nära med bra amningsbhar, så har varit där och testat utbudet, blev glad för det fanns även i mina storlekar. Det brukar inte finnas i vanliga affärer, så hon skrev ner modellerna på en lapp så att jag kan skicka sambon att handla om nu amningen funkar, då slipper jag beställa och krångla nu :)

Jag satt på ett hårt sofflock mellan 17--24! Jag är glad att jag inte har direkta problem med fogarna, det var inte jättespännande att resa på sig ändå, känner att jag inte är avis...
Nej det är ingen höjdare :(

Inte blev det bättre av att jag blev nödig. Mannen fick hjälpa mig både till toan och hålla så jag kunde torka mig.

Såååååååå glamoröst :cautious::yuck:

Nej det är ingen höjdare :(

Inte blev det bättre av att jag blev nödig. Mannen fick hjälpa mig både till toan och hålla så jag kunde torka mig.

Såååååååå glamoröst :cautious::yuck:

Det är tur att man inte är gravid hela livet! Min sambo har kommit lindrigt undan! Känns fel att säga när jag vet att folk mår dåligt och känner mig glad att jag mår bra, men ibland önskar jag att jag mådde sämre för sambon tror knappt att folk kan må dåligt och det stör mig :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 039
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 078
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 157
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar