Vårföräldrar 2017 del tre

Är det någon här som testat gravidyoga? :)
Hittade en kurs där även partnern fick vara med vid några tillfällen då man gick igenom olika andningsteckniker, massage och liknande som man kunde använda sig av på förlossningen :) Värt att satsa på tro?

Jag fnyser föraktfullt åt allt dylikt, men en del gillar det säkert:) jag får fnissattacker och lät panik vid tanken på massage i grupp med softad belysning och Eros Ramazzotti i högtalarna;)

Jag fnyser föraktfullt åt allt dylikt, men en del gillar det säkert:) jag får fnissattacker och lät panik vid tanken på massage i grupp med softad belysning och Eros Ramazzotti i högtalarna;)

Haha, jag tänker mig väll att det är lite mer informativt och undervisande med lysrörsbelysning typ.. :p Men jag vet inte... Aldrig gått på vanlig yoga eller så heller så vet inte hur man brukar göra :rofl:

Spyr åter som en gnu. Kul det här. Särskilt när magmusklerna börjat dela sig och man måste knipa samtidigt som man kräks för att inte kissa på sig. GLAMORÖST!

Jag tänkte gnälla lite på min högra bäckenhalva men avstår.

Jag kräks iaf inte.

Mina har också delat sig. Mycket skum känsla och gör dessutom ont om jag inte är försiktig :eek:

@lil-sis
Jag med... Eller bara orka gå till banan och tömköra skulle vara trevligt. Tyvärr 500 meter varav 250 på knölig, halvfrusen, gräs/traktorväg och det går inte :arghh:. Långa vägen är bra men typ 3.5 km istället.
Föreslog för sambon att han kunde gå upp med två o jag tog bilen runt men det blev dåligt gehör för det :confused:

Hur känns det när magmusklerna delat på sig? Funderade på det tidigare idag faktiskt, så lite "lustigt" att ni skriver om det nu!

@lil-sis
Jag med... Eller bara orka gå till banan och tömköra skulle vara trevligt. Tyvärr 500 meter varav 250 på knölig, halvfrusen, gräs/traktorväg och det går inte :arghh:. Långa vägen är bra men typ 3.5 km istället.
Föreslog för sambon att han kunde gå upp med två o jag tog bilen runt men det blev dåligt gehör för det :confused:

Rent tekniskt finns orken men smärtan :eek: Tömköra eller longera går inte heller, alla vridmoment är no-no, annars hade min varit ännu mer tömkörd än annars. Blir mycket sånt under igångsättningen också :)

Jag höll på att deppa ihop lite i onsdags. Red ett dressyrpass och jag red SÅ dåligt. Kände mig bara som en klumpeduns som åkte med. Jag hoppas verkligen att det var en tillfällig svacka för jag hade tänkt hålla igång ridningen ett tag till, är i v 25 nu. Hästen jag rider är stor med stora gångarter så jag gör honom inte riktigt rättvisa om jag inte kan hänga med i svängarna :meh:

Jag saknar hästträning o stalljobb :cry:
Jag saknar långpromenader i skogen :cry:
Jag har förbannat ont i fogar o ischias :cry:
Har svårt o äta, ingen aptit på något :mad:

Jag vill ha min ork tillbaka!!!!!
Jag längtar till skrutten kommer ut så jag kan återta mitt liv :love: :heart

Hur knäppt det än är så vet jag att det är värt det, jag vet också att jag de andra graviditeterna varit less på det hela typ härifrån v.30 till v.35-36, känns som jag bara står o stampar o tiden står still :cool:

Jag höll på att deppa ihop lite i onsdags. Red ett dressyrpass och jag red SÅ dåligt. Kände mig bara som en klumpeduns som åkte med. Jag hoppas verkligen att det var en tillfällig svacka för jag hade tänkt hålla igång ridningen ett tag till, är i v 25 nu. Hästen jag rider är stor med stora gångarter så jag gör honom inte riktigt rättvisa om jag inte kan hänga med i svängarna :meh:

Visst är det frustrerande när man inte känner att man klarar av ridningen lika bra som förut? Jag har också börjat märka av att kvaliteten på mig som ryttare försämrats.. Det är lite svårare att slappna av på rätt ställen och vara följsam liksom. Men man får väll tänka som så att det är inte så mycket man kan göra åt det mer än att försöka rida så bra man kan, och med tiden får man väll börja anpassa ridningen så kvalitén blir så bra som möjligt.. Tex. skippa nedsittningen i traven som är det jag upplever börjar bli svårt om man inte har en väldigt kort trav :p Och jag räknar med att i slutet kanske vi får hålla oss till skritt.. Men det är ju en bra chans att träna på detaljerna och en utmaning att hitta på roliga och varierande saker :)

Det är för att du ska vakna lätt när knodd önskar sen :p

Haha just det där att vakna har aldrig vart nåt problem hos mig, eller när jag var yngre sov jag djupare men sen runt 7 år tillbaka så sover jag väldigt lätt. Så vore ju skönt om kroppen lät mig sova på nätterna tills bäbis är ute :p fast i och för sig, vissa nätter sover jag rätt bra också :) men har massa grejer inplanerat idag så hade vart skönt med sömn :p

Verkar som att bäbisen ärvt sambons gener till min stora fasa! Knodden har också vart vaken nästan hela natten! När jag väl sover märker jag inte av livet i magen men nu när jag legat vaken så har jag känt rörelser nästan hela natten! Jag är väldigt kvällstrött normalt medans sambon nog allra helst skulle jobba natt och sova på dagarna :p

Visst är det frustrerande när man inte känner att man klarar av ridningen lika bra som förut? Jag har också börjat märka av att kvaliteten på mig som ryttare försämrats.. Det är lite svårare att slappna av på rätt ställen och vara följsam liksom. Men man får väll tänka som så att det är inte så mycket man kan göra åt det mer än att försöka rida så bra man kan, och med tiden får man väll börja anpassa ridningen så kvalitén blir så bra som möjligt.. Tex. skippa nedsittningen i traven som är det jag upplever börjar bli svårt om man inte har en väldigt kort trav :p Och jag räknar med att i slutet kanske vi får hålla oss till skritt.. Men det är ju en bra chans att träna på detaljerna och en utmaning att hitta på roliga och varierande saker :)

Ja det är liksom irriterande när man vill och vet hur man ska göra men kroppen lyder inte riktigt. Det här med att sitta ner i traven har jag lagt ner redan, jag kunde knappt sitta på honom när jag var nygravid och nu är det inte lättare. Han har en hemsk trav att sitta i och då är jag ändå ganska van vid mycket rörelser. Nu är ju inte detta min häst så när jag känner att jag inte kan rida som jag vill längre så lägger jag nog ner det. Min egen häst har jag ridit hela mina tidigare graviditeter men då har jag kännt mig tvungen att hålla igång honom. I slutet blev det bara skritt och galopp då han också har en stor och lite jobbig trav.

Men jag får vara glad att jag inte känner av någon foglossning över huvud taget än så länge och inte måste sluta av den anledningen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 031
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 062
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 137
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar