Vårföräldrar 2017 del tre

Ul idag och det verkar inte bara vara jag som är lite nervös. Som det rumstreras runt därinne. Igår kväll när jag låg i sängen kunde man tydligt se magen studsa till vid sparkar/slag. Nu har min kompis trutat i mig att där säkert ligger två därinne :nailbiting: även fast det inte syntes en till på daterings ul så finns tydligen risken för detta :eek:

Hoppas alla haft en mysig julhelg! För vår del har det varit jobbigt med firandet, men familjerna har tagit väl hand om oss och har varit väldigt förstående:heart
Vi kom hem igår och idag åker vi vidare norrut, vi tog dock lite lyxvariant med hotell 60mil upp då har vi och vovvarna bara 30-35mil kvar imorgon. Mina fogar pallar inte långfärdskörningen riktigt och det ska bli rätt mycket snö.

Bebis har verkligen satt rejäl fart och verkar ha raveparty därinne:love: Igår skakade hela magen när jag kröp ner i sängen:rofl:
Nästa vecka är det koll hos BM med en första mätning av SF måttet, gissar att det inte ligger under kurvan denna graviditeten så som det gjorde hela vägen med Filippa för jag har fått en rejäl boll i fram.

Har fått röda prickar i mina nya bristningar på magen, kliar!! Eller har kliat i typ 1,5-2 veckor men inte varit prickigt innan... Har tid hos bm nästa v men blir det värre får jag nog ringa denna vecka! Men har smörjt med lite kortison några gånger o då känns det i alla fall bättre en stund!

Köpte två täcken av min kusin till vagnen, dom är 70*70 cm. Tänkte att jag kunde ta ena till spjälsängen, det ser väldigt litet ut i spjälsängen men känns på nåt sätt onödigt att köpa ett tredje täcke?! Vi har ett juniortäcke som vi kan använda framöver!

Junior börjar äntligen bli frisk så då tar det om på mig istället. :crazy:
Skitförkylning! :turd:

Tror odågan har bytt plats, nu är det rörelser högt på vänster sida och lågt på höger, förr var det tvärtom.

Funderar om det är dags att skicka ut sambon på vinden för att ta fram lådorna med pyttekläder och börja tvätta, max 14 veckor kvar och det går uppenbarligen ganska fort nu.... :nailbiting: vi behöver dessutom köpa någon form av mer eller större klädförvaring.

Funderar om det är dags att skicka ut sambon på vinden för att ta fram lådorna med pyttekläder och börja tvätta, max 14 veckor kvar och det går uppenbarligen ganska fort nu.... :nailbiting: vi behöver dessutom köpa någon form av mer eller större klädförvaring.

Håller med dig om att det går fort!! Har köpt allt beg eller nytt men vill oavsett tvätta igenom allt en gång. Är snart färdig med tvättandet! har max 11 v kvar. Läser att man ska packa bb väskan runt v 36, jag har inte börjat packa än men vet nästan exakt vad som ska med och så fort allt är tvättat så packar jag ner det :rofl:

Håller med dig om att det går fort!! Har köpt allt beg eller nytt men vill oavsett tvätta igenom allt en gång. Är snart färdig med tvättandet! har max 11 v kvar. Läser att man ska packa bb väskan runt v 36, jag har inte börjat packa än men vet nästan exakt vad som ska med och så fort allt är tvättat så packar jag ner det :rofl:

Har packat kläder till V och hygienartiklar till oss (inkl glasögon och linsvätska till mig, glömmer jag jämt). Ska rota fram en mobilladdare och sedan är två amningslinnen på väg på posten. Har lagt ner två par gosiga tjockstrumpor och ska köpa ett par nya innetofflor. Ska även packa ner en karta var av sambons mediciner.

Kvar är typ byxor till mig men de jag tänkt ha använder jag ju :D (mjukisar med plats för magen).

Har packat kläder till V och hygienartiklar till oss (inkl glasögon och linsvätska till mig, glömmer jag jämt). Ska rota fram en mobilladdare och sedan är två amningslinnen på väg på posten. Har lagt ner två par gosiga tjockstrumpor och ska köpa ett par nya innetofflor. Ska även packa ner en karta var av sambons mediciner.

Kvar är typ byxor till mig men de jag tänkt ha använder jag ju :D (mjukisar med plats för magen).

Jag har börjat fundera på vad jag ska packa till oss också, tänkte packa kabinväskan till oss med lite smått sådär, skulle behöva köpa nåt par större trosor och amningsbh men tycker det är svårt med storlek! Mina bröst har växt men kan fortfarande ha mina vanliga bh:ar än, så vet inte alls vad jag ska ha för amningsbh. Dock är nog bh i min storlek svårt att hitta på "stan", så behöver nog beställa... Har 90B nu(på yttersta spännet) funderar på om jag ska beställa 95B på amningsbh.. men så svårt!

Jag har börjat fundera på vad jag ska packa till oss också, tänkte packa kabinväskan till oss med lite smått sådär, skulle behöva köpa nåt par större trosor och amningsbh men tycker det är svårt med storlek! Mina bröst har växt men kan fortfarande ha mina vanliga bh:ar än, så vet inte alls vad jag ska ha för amningsbh. Dock är nog bh i min storlek svårt att hitta på "stan", så behöver nog beställa... Har 90B nu(på yttersta spännet) funderar på om jag ska beställa 95B på amningsbh.. men så svårt!

Jag har span på amningsbh jag tror jag kommer gilla men vågar inte köpa än för revbenen har typ expanderat och de drar förhoppningsvis ihop sig. Drar 75E/F just nu.

Har övergått till sportBH till vardags, har några mjuka som är lite för små så de ger perfekt stöd nu :D

Trosor kan jag använda mina gamla tjockistrosor än så länge.

Jag har span på amningsbh jag tror jag kommer gilla men vågar inte köpa än för revbenen har typ expanderat och de drar förhoppningsvis ihop sig. Drar 75E/F just nu.

Har övergått till sportBH till vardags, har några mjuka som är lite för små så de ger perfekt stöd nu :D

Trosor kan jag använda mina gamla tjockistrosor än så länge.

Så himla svårt som sagt hah! Jag äger ingen sportbh, kan rida utan bh om det är så, inte så noga :angel: men får väl beställa kanske två olika storlekar och testa!
Jag har bara tjockistrosor men så är jag ju tjock också :rofl:

Så himla svårt som sagt hah! Jag äger ingen sportbh, kan rida utan bh om det är så, inte så noga :angel: men får väl beställa kanske två olika storlekar och testa!

Enda gången jag orkar använda säkerhetsväst när jag rider är när jag valt fel BH inför ritten :angel:

Jag byter visst vecka i morgon så max 13 veckor... Det kändes inte bättre :p
BB väskan har jag inte ens ägnat en tanke. Packade väl någon vecka före förra gången vill jag minnas.

Amningsbh hoppas jag att jag kan återanvända de som är sen förra gången men blir inte förvånad om det inte går.

Om du har vägarna till Karlskoga kan jag rekommendera ett besök på underklädesaffären som ligger nästan rätt över gatan från folkets hus. Tror den heter chess. Har köpt en amningsbh där. Kostade visserligen runt 500 lappen, men värd varenda krona enligt mig. :love: Bra stöd trots att den inte har någon bygel och så är den fin. Använde den under graviditeten med. Superskön. Har en del billiga varianter sedan första barnet och det är verkligen skillnad mot denna.
Måste nog köpa mig en till så jag kan ha en även när denna måste tvättas.. :D

Om du har vägarna till Karlskoga kan jag rekommendera ett besök på underklädesaffären som ligger nästan rätt över gatan från folkets hus. Tror den heter chess. Har köpt en amningsbh där. Kostade visserligen runt 500 lappen, men värd varenda krona enligt mig. :love: Bra stöd trots att den inte har någon bygel och så är den fin. Använde den under graviditeten med. Superskön. Har en del billiga varianter sedan första barnet och det är verkligen skillnad mot denna.
Måste nog köpa mig en till så jag kan ha en även när denna måste tvättas.. :D

Tror jag vet vilken du menar, brukar hänga vid LO ibland och tror det är dörrarna bredvid varandra :) Betalar gärna bara det passar bra :) får åka dit och kika!
Vi får ta en fika snart ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 019
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 056
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 229
· Visningar
64 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka