Vårföräldrar 2017 del tre

Jag är så trött i dag.

Kom på att jag inte fått något besked från fk om vare sig sjukskrivning eller gp. :crazy: Gp förväntar jag mig visserligen inget beslut om förrän någon gång nästa år. Jag befinner mig dessutom på en ort med nedsläckt fast telefoni och urkass mobilmottagning så det lockar inte att börja ringa heller. Får se om sambo får något brev hem till oss om kompletteringar de här dagarna som han är hemma.

Jag är så trött i dag.

Kom på att jag inte fått något besked från fk om vare sig sjukskrivning eller gp. :crazy: Gp förväntar jag mig visserligen inget beslut om förrän någon gång nästa år. Jag befinner mig dessutom på en ort med nedsläckt fast telefoni och urkass mobilmottagning så det lockar inte att börja ringa heller. Får se om sambo får något brev hem till oss om kompletteringar de här dagarna som han är hemma.

Var det längesedan du skickade in?

Det som dröjde lite för mig var att AG var seg att svara, sedan rullade det på utan problem.

Läkarintyget jag fick den 22a godkändes samma dag av FK, har kommit överens med handläggaren om att alla nya intyg i samma ärende ska räknas som en ny ansökan, hur smidigt som helst.

GP är godkänt sedan typ sex veckor tillbaka och försäkran är mottagen. Bör väl synas på "mina utbetalningar" om ett par veckor eftersom den kickar in 20/1.

Nu är det bara planering av föräldrapenning kvar :eek:

Och så träffa familjeenheten för att registera faderskap men de har bara telefontid 9-10 vardagar så jag glömmer bort det hela tiden.

Tror jag blir lätt knäpp, eller allvarligt rubbad. Kan man skylla på graviditet?
Vi har precis bytt bank. I söndags gjorde jag en överföring från gamla banken till nya på 10.000kr. Alla våra lånepengar (lånen ska dras i den nya banken för lönerna går inte in där förrän nästa månad).

So far so good.... Om det inte varit för att jag skrivit in fel kontonummer :arghh::banghead: Kan lova att inte någon känns bra för tillfället. Har ringt och pratat med vår gamla bank och de säger att om jag har tur finns inte kontonumret jag knappat in och då finns pengarna i luften, vilket innebär att de kommer tillbaka automatiskt i morgon. Har jag en jäkla otur finns kontonumret och då måste banken göra en clearingsanmälan eller ansökan eller vad det hette :yuck: :crazy::cry: Känner mig mer än lovligt idiotisk och är livrädd för att pengarna har försvunnit någonstans och då blir det inte roligt, det vill jag lova. Men han på banken sa att de gick att spåra pengarna.... Har också försökt få tag på kontaktpersonen på den nya banken för o se om hon kan kolla om kontot finns. Migränanfall på g.... :nailbiting:

Vi som skulle åka på ikea och handla garderob i dag så jag kan börja packa upp/inventera de bebis saker vi har... :cry:

Vilken smidig liten mage, min mage i v.25 är gigantisk, jag tror helt seriöst att magen kommer spricka innan den lilla är ute :o

Den känns inte särskilt smidig :crazy: Inte så att den är i vägen för den är typ lika bred som eh djup. Men den är spänd (med häng under :rofl: ) och det är trångt i buken redan.

30+5 idag och sambon har jagat runt mig på en 3,8 km lång skogspromenad, kuperad terräng runt en sjö. Trodde aldrig jag skulle orka, men tog 1 h och 15 min sen var vi i mål. Kände lite av ena ljumskfogen i slutet men annars gick det bra. Vi gick dock väldigt sakta, noll kondition men jag är nöjd :)
9D552B52-4ECF-4D5C-B66B-47905C781FB3_zpssxed11o2.jpg

30+5 idag och sambon har jagat runt mig på en 3,8 km lång skogspromenad, kuperad terräng runt en sjö. Trodde aldrig jag skulle orka, men tog 1 h och 15 min sen var vi i mål. Kände lite av ena ljumskfogen i slutet men annars gick det bra. Vi gick dock väldigt sakta, noll kondition men jag är nöjd :)
9D552B52-4ECF-4D5C-B66B-47905C781FB3_zpssxed11o2.jpg

Åh jag vill också kunna gå!
Ut till brevlådan (ca 150-200m) går bra men på vägen tillbaka gnäller fogarna.

Kommer orka släpa ponny ett varv runt gården typ i början :grin:

Åh jag vill också kunna gå!
Ut till brevlådan (ca 150-200m) går bra men på vägen tillbaka gnäller fogarna.

Kommer orka släpa ponny ett varv runt gården typ i början :grin:

Segt att inte kunna röra på sig! Jag har ju varit hyffsat rörlig hela tiden, bara fått ont i fogarna när jag varit för aktiv! Det jobbiga är att jag ibland får jätteont av sammandragningarna och jag vet aldrig innan när jag får ont så var rädd för att få ont ute i skogen men gick bra idag :) red ju 1-2 dagar i veckan (har ingen egen) fram till v22 ungefär!

Vilken smidig liten mage, min mage i v.25 är gigantisk, jag tror helt seriöst att magen kommer spricka innan den lilla är ute :o
Jag är i vecka 28+2 och tycker min mage är väldigt otymplig. Det är bara de senaste veckorna som den faktiskt har börjat puta ordentligt till en gravidmage.
Men nu är den stor nog för att folk ska våga sig fram och klappa på den.... Bryr mig inte om det är folk jag känner men främlingar kommer bli av med handen.

gqMp5cYO4t6ZUdEbA8X9kaRdjFnjfLwWCuQbud3Hags

Halleluja, pengarna är på väg tillbaka! Hade skrivit vårt lånenummer som kontonummer. Vår nya bankkontakt måste tro jag är rent förvirrad.

I morgon bär det av till Ikea för inköp av garderob. Har tömt en låda o inser att vi nog inte behöver handla mer till bebis. Köpte tre body, tre byxor o två pyjamasar igår. Allt i stl 56, låg 4-5 bodys och två par byxor i stl 50 i lådan. Bättre o kavla upp...
Hittade typ 4 pyjamasar, 10 bodys o 5-6 byxor i stl 56 i lådan. Hade mer sparat än jag trodde :o en del vitt var lite gult men det borde gå bort i tvätten.... Stl 62 o 68 fanns bara lite enstaka plagg, men det kan vi ju köpa när det är dags :)

Min kondition är med noll, går sakta o får foglossning o sammandragningar. Nytt urinprov skickat idag, blir lågdos behandling av gbsen om det är den som bråkar.
28+4 och
SF mått 28
Vikt +2,5 kg
Glukosbelastningen gick toppen :up:

Jag är i vecka 28+2 och tycker min mage är väldigt otymplig. Det är bara de senaste veckorna som den faktiskt har börjat puta ordentligt till en gravidmage.
Men nu är den stor nog för att folk ska våga sig fram och klappa på den.... Bryr mig inte om det är folk jag känner men främlingar kommer bli av med handen.

Har några kollegor som pillar på magen men de älskar bebisar o vi känner varandra väl. I början var jag obekväm men nu känns det ok. Sedan klappar mina elever på magen mycket, men de kramas gärna alltid o är 7 år gamla så det känns mer ok.

Någon okänd hade blivit av med både hand o huvud.

Hihi, vänster tutte har börjat läcka lite. Surrade i den igår kväll och imorse hade jag en "intorkad pöl". Samma sak nu :D

Din bild syns inte för mig :(

Var det längesedan du skickade in?

Det som dröjde lite för mig var att AG var seg att svara, sedan rullade det på utan problem.

Läkarintyget jag fick den 22a godkändes samma dag av FK, har kommit överens med handläggaren om att alla nya intyg i samma ärende ska räknas som en ny ansökan, hur smidigt som helst.

GP är godkänt sedan typ sex veckor tillbaka och försäkran är mottagen. Bör väl synas på "mina utbetalningar" om ett par veckor eftersom den kickar in 20/1.

Nu är det bara planering av föräldrapenning kvar :eek:

Och så träffa familjeenheten för att registera faderskap men de har bara telefontid 9-10 vardagar så jag glömmer bort det hela tiden.

GP:n skickades i början av dec så den räknar jag med att den tar lite längre tid. Har sökt från 15/1 så jag är på marginalen och spelar ;)
Sjukskrivningen kom in 6/12 så något borde ju hända där med tanke på att det är fk som ska betala ut ersättningen from 20/12 om dom tycker att den ska godkännas.
Kollade på mina sidor och insåg att dom håller inne utbetalning på fyra fp-dagar för ettan också...
Jag får nog ringa i morgon ändå och fråga vad som händer och sker. Jag har inte fått något besked om att dom håller på att kollar min SGI, det vet jag krånglade en hel del med junior men till största delen för att jag jobbade på f-skatt och hade förändrat en del saker innan jag upptäckte att det fanns en liten på tillväxt därinne.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 022
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 060
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 229
· Visningar
64 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs