Vårföräldrar 2017 del tre

Gårdagen gick fint, vi körde hem o efter 1,5 timme ringde mina föräldrar o kom en stund på lite gröt :) min syster bad om ursäkt för att hon varit lite gåpåig och brysk :up:

Nu har vi varit o ätit resterna av julmaten hos mina föräldrar o ska svida om o åka o fira christmas Day med kalkon o en hope irländare. Ingen smaksensation o tja, en sådan tillställning som ska göras med makens sida av familjen. Först en halvtimme i soffan. Får hopplöst ont av o sitta på baken :cool:

Klarade mig från halsbränna :D

Idag har vi fixat fönstret och börjat måla taket i Viktors rum.

Börjat kika efter taklampa också. Har ju mönstrad tapet (bamse) så det kanske blir lite mycket med mönstrad taklampa också?

Såna pengar finns inte så vi kan liksom inte köpa så nytt.. Undrar om det finns några nackdelar med de lite äldre vagnarna, förutsatt att den ser välskött ut osv.

Måste flika in son 10 månader körs i en Emmaljunga citycross 7 år gammal, han är 3de barnet som åker i den (köpt av våra kompisar med två barn) jag älskar den, vi har även en city Cross som köptes helt ny till vår son. Väljer den som är 7 år före den vi köpte ny till sonen alla dar i veckan. Bättre gung i den äldre och känns faktiskt något rejälare!! Har punkteringsfria däck, de mjuka som inte finns kvar längre, de funkar toppen bra! Nya vagnen har luftdäck de är inte alls lika bra och måste dessutom pumpas!

Jag skulle dock satsa på lite kvalité märken inte ett okänt märke på en gammal vagn!! :)

Haha tur att det råkar finnas en del skinka såhär i juletid :p i alla fall här!

Skinka i överflöd :D
Men jag vill inte äta om jag inte är hungrig (säger delen av min hjärna som inte har gravidsug, jag har giganternas kamp varje dag om vilken mängd mat som ska intas)

Vi har en svåger... men de kanske finner varandra?
Kanske, kanske inte. Väl värt ett försök bara jag slipper honom i min närhet.
Nu är det bara en dag kvar, sedan lämnar han huset och det dröjer väl i alla fall sex månader tills jag behöver umgås med honom igen.

Min mage har blivit enorm :eek: Jag kommer spricka innan det här är klart...
Samma här. Firade med min familj igår och första kommentaren jag fick var "Du ska väl inte föda förrän maj, eller??"
Jag är snart lika stor som jag var när jag födde dottern i v42. Jag är på 18+4 idag :eek:

Har varit en snabb sväng in till stan idag, kikade förbi en babybutik för att slänga ett öga på barnvagnar och babyskydd och se vad de hade. Tur var väll det för nu har sambon insett hur mycket olika det finns att välja emellan.. :rofl: Tydligen hade han noll koll på att det fanns mer än typ 5 olika babyskydd att välja emellan... :banghead: och barnvagnar med för den delen. Han verkade tro att välja babyskydd/barnvagn hade mest att göra med val av färg och huruvida man skulle ha en mugghållare på handtaget eller inte.. O_o:laugh::laugh::rofl:

Samma här. Firade med min familj igår och första kommentaren jag fick var "Du ska väl inte föda förrän maj, eller??"
Jag är snart lika stor som jag var när jag födde dottern i v42. Jag är på 18+4 idag :eek:

Jag är tio veckor längre än dig...och om ytterligare tio veckor är det inom "normalspannet" att hen föds. 10-14 veckor kändes helt plötsligt väldigt, väldigt, väldigt kort :nailbiting:
Jag är lika o-redo nu som för tio veckor sedan...

Jag vet inte hur jag skiljer mig nu från när jag väntade junior. Det vet jag när jag inte kan stänga mina stora täckbyxor längre, v 36 med henom så gick inte byxorna att stänga längre ;)

Får typ sockerdricka i armarna när jag äter. Skumt. V verkar ha fått mer spelrum när jag och tarmen väl kom överens :rofl:

Sambo äter glass till (sen) lunch och jag en barnmatsburk. Efter nyår åker allt skräp ut. Vill gärna försöka ha schyssta vanor att "träna" in Viktor på. Dessutom blir det ju viktigare och viktigare att fylla lilla fickan med bra mat och inte skräp i takt med att V kräver mer och jag får allt svårare att äta (får inte i mig en 12-månaders barnmatsburk längre och det dröjer minst 3 timmar innan jag ens kan tänka på att äta efter.)

Har varit en snabb sväng in till stan idag, kikade förbi en babybutik för att slänga ett öga på barnvagnar och babyskydd och se vad de hade. Tur var väll det för nu har sambon insett hur mycket olika det finns att välja emellan.. :rofl: Tydligen hade han noll koll på att det fanns mer än typ 5 olika babyskydd att välja emellan... :banghead: och barnvagnar med för den delen. Han verkade tro att välja babyskydd/barnvagn hade mest att göra med val av färg och huruvida man skulle ha en mugghållare på handtaget eller inte.. O_o:laugh::laugh::rofl:

Lyckligt ovetande ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 013
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 032
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 229
· Visningar
64 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka