Vårföräldrar 2017 del tre

Jag har tio (kanske tolv om bäbis stannar längre) veckor kvar, redan nu börjar magen vara ivägen när jag ska sätta på mig strumpor och skor. Det gör typ ont o fick precis yrsel/illamåendeattack när jag skulle knyta skorna... spännande!

Så... barnvagn? Det närmar sig med stormsteg och jag håller koll på annonser då vi ska köpa begagnat.
Siktar på en Emmaljunga duo edge. Hittade en komplett för 1500 i närområdet men den är från 2009, när räknas de som gamla egentligen? Är det lönt? En vän säljer en lite snyggare lite nyare för 2000 men då måste vi köpa egen liggdel och jag vet inte ens vad som passar. *vilsen* :confused:

För övrigt rullar allt på, men jag har börjat morgonkräkas då och då igen. :mad:
Har en fin gravidmage äntligen och det sparkar för fullt varje dag och natt. Just nu ligger ungen på tvären så det känns som den spelar pong där inne, från sida till sida. :rofl:

Jag har tio (kanske tolv om bäbis stannar längre) veckor kvar, redan nu börjar magen vara ivägen när jag ska sätta på mig strumpor och skor. Det gör typ ont o fick precis yrsel/illamåendeattack när jag skulle knyta skorna... spännande!
Jag kan knappt dra på mig mina stövlar ordentligt längre, magen tar emot när jag böjer mig fram. Hur ska det då gå längre fram :angel:

Så... barnvagn? Det närmar sig med stormsteg och jag håller koll på annonser då vi ska köpa begagnat.
Siktar på en Emmaljunga duo edge. Hittade en komplett för 1500 i närområdet men den är från 2009, när räknas de som gamla egentligen? Är det lönt? En vän säljer en lite snyggare lite nyare för 2000 men då måste vi köpa egen liggdel och jag vet inte ens vad som passar. *vilsen* :confused:

För övrigt rullar allt på, men jag har börjat morgonkräkas då och då igen. :mad:
Har en fin gravidmage äntligen och det sparkar för fullt varje dag och natt. Just nu ligger ungen på tvären så det känns som den spelar pong där inne, från sida till sida. :rofl:

Det finns ju dom som kör med retrovagnar så från 2009 är ju inte jättegammalt ;) men jag hade valt nyare, utan argument egentligen bara känsla! Vi hittade en fin från december 2015 för 5500kr, använd i 8 månader och 11,000kr nypris så vi blev väldigt nöjda :) emmaljunga city cross!

Det finns ju dom som kör med retrovagnar så från 2009 är ju inte jättegammalt ;) men jag hade valt nyare, utan argument egentligen bara känsla! Vi hittade en fin från december 2015 för 5500kr, använd i 8 månader och 11,000kr nypris så vi blev väldigt nöjda :) emmaljunga city cross!
Såna pengar finns inte så vi kan liksom inte köpa så nytt.. Undrar om det finns några nackdelar med de lite äldre vagnarna, förutsatt att den ser välskött ut osv.

Skulle behöva skor som man bara stoppar ner fötterna i men svårt med vinterkängor :p
Sambon drar på dem när han är hemma men jag är ju ensam hemma hela dagarna så då är det värre. Då får jag knorra och ha mig medan jag knölar på dem, till hundarnas nöje. Känns som om de flinar åt mig och kallar mig fet. :grin:

Såna pengar finns inte så vi kan liksom inte köpa så nytt.. Undrar om det finns några nackdelar med de lite äldre vagnarna, förutsatt att den ser välskött ut osv.

Det finns gott om fina begagnade vagnar. Vi har fått en, lite mer sliten, som kommer användas i stallet, och köpt en för 300 spänn (kompispris), som blir den vi använder ute bland folk och tar in i huset. Jag känner mig inte det minsta orolig. Hjulen sitter bra och allt tyg är i bra skick. Båda går att fälla ihop utan problem, bromsarna funkar, o s v.

Vi köpte en syskonvagn för 200:- jag har ingen aning om hur gammal den är och det bekommer mig inte heller. Den är lite sliten på handtaget men annars är det inga konstigheter. Jag har aldrig riktigt förstått mig på den där hysterin med att folk måste köpa ny vagn, men det är ju superbra för mig som tycker att begagnat duger lika gott :D I övrigt har vi en enkelvagn som vi ärvt och den har säkert 8-10 år på nacken, visst den är sliten men den fungerar ju fortfarande lika bra.

Vi ska åka och titta på en emmaljunga från 2008 idag. Den såg väldigt fin ut på bilden och de ville ha 1500 för den. Jag anser att det inte är värt att lägga 11000 på en vagn. emmaljunga ska vara bra har jag hört, min svägerska har haft en till sina barn och den är väldigt trevlig att rulla.

Ja, dendär med barnvagn är en jungel! Och två begagnade barnvagnar som heter precis samma sak kan ju vara helt olika utrustade bara för att man kan göra så mycket val när de köps nya... :banghead:
Vi ska i alla fall försöka hitta en begagnad vi också :)

Han tar verkligen plats nu. Har svårt att äta och får magknip för minsta lilla. Får börja ställa klockan igen och äta som nyopererad. Och mycket "mos" så det iaf glider igenom lätt, typ.

Jag tror min tävlar om vm titeln i mma därinne. Helt absurt så mycket det kan sparkas och boxas därnere :laugh: sambon är helt hundra på att det blir hans påg och att han demonstrerar mot att åka och shoppa precis som pappa :rofl:

Haha min bäbis rör sig absolut men känns ganska lugn i jämförelse :p

Har fått lite nya bristningar och dom kliar som sjutton! Kliade på hela magen runt v12 nånstans sen dess har det varit lugnt men nu kliar det massor, fick smörja med kortison förut, hjälpte en stund...

Haha min bäbis rör sig absolut men känns ganska lugn i jämförelse :p

Har fått lite nya bristningar och dom kliar som sjutton! Kliade på hela magen runt v12 nånstans sen dess har det varit lugnt men nu kliar det massor, fick smörja med kortison förut, hjälpte en stund...
Ååhh visst är det sjukt irriterande när det kliar. Min mage kliar hela tiden men det är pga stygnen och tejpen, men ibland skulle man ju vilja skjuta sig själv när det är som värst.:wtf:

Tänkte göra en liten input i barnvagnsdiskussionen. Begagnat är verkligen inga problem! Skaffa lite silikonspray (vi kör med wd40) och se till att smörja hjul, alla leder och bromsar så märker man stor skillnad. Det gör vi även ca varannan månad på den vagn vi köpt ny och där märker man också skillnad även om man inte tänkt på att det känts trögt/kärvat innan man smorde. :up:

Jobbat sista dagen på jobbet idag (uppsagd) känns väldigt märkligt... :crazy: Hjärnan har liksom inte riktigt kopplat att jag inte ska åka tillbaka dit efter helgerna igen och fortsätta med de projekt jag vet ska dra igång näst år.. Utan nu ska jag vara hemma och sen kommer det en bebis och då ska jag vara hemma ännu mer.. Känns som om jag kommer bli lite deprimerad när hjärnan väl kopplar att man är utan jobb, på nått vis har jag lyckats förtränga att det är så nu :(

Ååhh visst är det sjukt irriterande när det kliar. Min mage kliar hela tiden men det är pga stygnen och tejpen, men ibland skulle man ju vilja skjuta sig själv när det är som värst.:wtf:

Just, stygn kliar ännu värre än detta som kliar på mig!! Tur att min galla (eller va det va) inte har känts av på 1,5 vecka typ!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
913
· Visningar
22 013
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
64 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka