Vårföräldrar 2017 del tre

Hur sover ni övriga? Ställning alltså.

Ligger jag på höger sida stramar ligamenten efter nån minut så att det gör svinont, på rygg är allmänt obehagligt, på mage (med ben uppdraget) blir bebis jätteupprörd och sprattlar hysteriskt.... :eek:
Så det är bara vänster kvar, varpå jag får typ kramp i höften till slut. :crazy:
Sover för det mesta på rygg för tillfället,med vänsterbenet på gravidkudden. Får vrålont i bäckenet/vänster höft om jag ligger med det benet plant mot madrassen. Sover jag inte på det viset så ligger jag på sidan med kudden mellan knäna och under magen. Har både huvud och fotända lite höjda i sängen.

Nu när jag inte behöver kissa tre gånger per natt så sover jag rikitgt bra igen :) Förra graviditeten sov jag fantastiskt bra hela vägen så jag hoppas att det kommer att vara så även den här gången.

Efter en riktig foglossningschock i v12 så har jag tagit det extremt lugnt, i princip inga promenade mer än till/från bussen/jobbet/föris och inte burit någonting tungt alls så är fogarna riktigt beskedliga, tom bättre än i motsvarande vecka förra graviditeten. Jag hoppas att det kan hålla sig på den här nivån, nu kan jag göra de flesta vardagsbestyr utan någon direkt smärta vilket gör livet lättare att leva. Lider med er som har så ont!

I övrigt är jag inne på tredje raka förkylningen på ett fatal veckor så orken är inte på topp. Imorgon efter lunch ska vi på RUL så imorgon har jag tagit ledigt hela dagen, ska njuta av tystnaden hemma imorgon förmiddag.

Jaha, något kaos idag. Vaknade och hade en rödflammig son i sängen. Ringde vårdcentralen där de konstaterade trolig femte sjukan. Något vi trodde dottern hade i början på veckan men som avfärdades som torr hud av den distriktssköterskan vi träffade på vc.

Fick order om o ringa barnmorskan så idag har hon kollat runt. Var sjuk för två veckor sedan. I morgon blir det blodprov och lyssna på bebisen. Ger blodproven utslag blir det ultraljud med jämna mellanrum fram till bf. Finns risk för blodbrist hos bebisen. Medan en sak i taget...!

Jag har aldrig lyckats vänja mig vid det :crazy:
Sen svider "mittenfogen" (bäckenfogen?) nåt enormt vid ryggläge.

Jag och min TENS-apparat jobbar hårt på det här med sovställningar :D

Jag kunde bara sova platt på mage för ett par år sedan, men efter fler månader med besvärlig hosta, där halvsittande ryggläge var ända möjliga sovpositionen, så började jag faktiskt uppskatta att sova på rygg :)
Men jag missade faktiskt att du hade skrivit att rygg inte funkade.. Såg det först efter jag postat.. :o

Jaha, något kaos idag. Vaknade och hade en rödflammig son i sängen. Ringde vårdcentralen där de konstaterade trolig femte sjukan. Något vi trodde dottern hade i början på veckan men som avfärdades som torr hud av den distriktssköterskan vi träffade på vc.

Fick order om o ringa barnmorskan så idag har hon kollat runt. Var sjuk för två veckor sedan. I morgon blir det blodprov och lyssna på bebisen. Ger blodproven utslag blir det ultraljud med jämna mellanrum fram till bf. Finns risk för blodbrist hos bebisen. Medan en sak i taget...!

Har aldrig hört talas om femte sjukan, fick googla! Läskigt att det kan drabba fostret men tur att sjukvården idag är så himla kunniga!

Har aldrig hört talas om femte sjukan, fick googla! Läskigt att det kan drabba fostret men tur att sjukvården idag är så himla kunniga!

Nej, hade aldrig heller hört om den. Men tydligen kan det gå epidemi med 3 till 6 års cykel och tydligen härjar den friskt i byn och grannbyn för tillfället....

Nu när jag börjat på nya jobbet så mår min rygg och mina fogar myyycket bättre. Tydligen kan dåligt mående sätta sig där också, för jag trivs mycket bättre på nya stället och arbetsuppgifterna är typ samma. Så bortsett att jag har hastigheten av en sköldpadda när jag går så har jag nästan.inte alls ont i fogen längre :love:

Vad gäller sovställning så är det ryggläge eller sidan med kudde under magen som.gäller annars drar det något fruktansvärt i operationsstygnen, sjukt obehagligt.

Idag är jag annars på gång ordentligt, bakar kakor, ugnsbakar mina hemmarimmade julskinkor och kokar egen rödkål. Börjar må lite halv illa nu, men jag har stått på benen sen nio imorse så inget konstigt egentligen.

Det är 25% rabatt på den sele och det andningslarm jag vill ha.

Det är väl tveksamt att de kommer bli billigare i mellandagsrean?

Eller?

Sover för det mesta på rygg för tillfället,med vänsterbenet på gravidkudden. Får vrålont i bäckenet/vänster höft om jag ligger med det benet plant mot madrassen. Sover jag inte på det viset så ligger jag på sidan med kudden mellan knäna och under magen. Har både huvud och fotända lite höjda i sängen.
Vart har du kudden när du ligger på rygg? Under skinkan eller låret? :)

Jag kunde bara sova platt på mage för ett par år sedan, men efter fler månader med besvärlig hosta, där halvsittande ryggläge var ända möjliga sovpositionen, så började jag faktiskt uppskatta att sova på rygg :)
Men jag missade faktiskt att du hade skrivit att rygg inte funkade.. Såg det först efter jag postat.. :o

Flera månader med hosta så man måste halvsitta lät otroligt påfrestande... :crazy:
Huvva

Handlat i fm. Bakat julskinkorna, bakat kakor och dessutom kokat egen rödkål idag. Lite lagom mör i kroppen nu, vaggar fram som en pingvin. Jag hör sängen skrika efter mig, så jag gör nog den till viljes nu :grin::up:

Kväll. Sammandragningar.
Magen får ganska intressanta former emellanåt.
Hoppas det lugnar sig snart så jag kan sova :p

En knapp timme kvar o jag vet inte hur jag ska sitta snart :crazy:.
Svanskotan gör ont, fogar och ljumskar likaså.

Hade vi inte blivit ståendes pga olycka hade vi varit framme nu. När vi satt i den kön hittade min inneboende min urinblåsa. Det var en jobbig upptäckt.

En knapp timme kvar o jag vet inte hur jag ska sitta snart :crazy:.
Svanskotan gör ont, fogar och ljumskar likaså.

Hade vi inte blivit ståendes pga olycka hade vi varit framme nu. När vi satt i den kön hittade min inneboende min urinblåsa. Det var en jobbig upptäckt.

Taskig planering :eek:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 005
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
913
· Visningar
22 009
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka