Vårföräldrar 2017 del tre

Jag har inget sånt, inte ens tvkanaler! Men kollar ibland playkanalerna på datorn! Annars är det telefon, men brukar försöka bara ligga o blunda för att somna om, men går ju inte det heller just nu...

Jag gick ut och mockade vindskyddet den natten :D

(Annars är det sambons jobb eftersom mina fogar packade ihop i typ v 10)
Hästarna såg något överraskade ut över att få besök den tiden.

Jag gick ut och mockade vindskyddet den natten :D

(Annars är det sambons jobb eftersom mina fogar packade ihop i typ v 10)
Hästarna såg något överraskade ut över att få besök den tiden.

Haha hade ja haft en lösdrift eller en hund ellee nåt så hade ja kunnat gå ut :p

Jag har tagit järntabletter varje dag i snart 1,5år:meh: Hela förra graviditeten och sen slutade jag inte mellan för blodvärdet va i botten efter förlossningen och avslagsperioden.
Enda gången det är fart på magen är om jag äter riktigt fet mat eller mycket choklad, när den väl sätter igång gör det ONT!! Typ koliksmärta:crazy: Har blivit något bättre nu när jag äntligen kan äta fil och branflakes till frukost igen (har inte kunnat äta kall frukost utan att kräkas nån av graviditeterna förrän efter v19-20)

Enligt BM blir en del förstoppade och en del får diarré av järnet. Stoppar det för mkt kan man ta 2tabletter istället för 1, då brukar det bli fart.

Jag tar 2 nu när ferritinet var så lågt och det är skillnad för mig :)

Hur sover ni övriga? Ställning alltså.

Ligger jag på höger sida stramar ligamenten efter nån minut så att det gör svinont, på rygg är allmänt obehagligt, på mage (med ben uppdraget) blir bebis jätteupprörd och sprattlar hysteriskt.... :eek:
Så det är bara vänster kvar, varpå jag får typ kramp i höften till slut. :crazy:

Det är nästan så att jag skulle behöva skaffa hund igen. Kontrasterna mellan att ha haft hund, häst, jobbat mer än heltid till att plugga på distans, jobba 20% och ha katt är stor! Så att jag också kan gå hundpromenad på natten ;)

Det kan jag tänka mig blir en markant skillnad, ja :D:d

Nu ber jag om ursäkt för smileyn som slickar sig runt munnen, den skulle inte vara med men min mobil hängde sig och vägrar ta bort den :cautious:

Ligger jag på höger sida stramar ligamenten efter nån minut så att det gör svinont, på rygg är allmänt obehagligt, på mage (med ben uppdraget) blir bebis jätteupprörd och sprattlar hysteriskt.... :eek:
Så det är bara vänster kvar, varpå jag får typ kramp i höften till slut. :crazy:
- Kudde mellan benen?
- Höj huvudänden?
- Kudde bakom ryggen?
- Kudde framför/under magen?
- Kudde att krama?

Lite olika, typ allt utom på mage fungerar beroende på dag. Jag är tacksam så länge det är så.

Har en gravidkudde och ett gäng småkddar som ibland behövs, ibland inte.

Idag känner jag mig tom lite ogravid, magen var puts väck när jag låg på rygg, såpass att jag funderade på om man verkligen kan tappa bort bebis under natten utan att märka det :confused: Sedan försökte jag äta frukost och då blev det uppenbart att det fortfarande är fullt där inne.

Har precis borstat ponny :love:

Jag sover lite hur som :) Men har heller inga problem med att det gör ont nånstans eller så.. Kanske är platt på mage som börjar bli lite obekvämt, men inte så det gör ont.. Går bra så länge man tar upp ena benet lite så det inte blir all tyngd på magen.

- Kudde mellan benen?
- Höj huvudänden?
- Kudde bakom ryggen?
- Kudde framför/under magen?
- Kudde att krama?
Jodå, provat allt. Halvliggande över en saccosäck lutad mot gaveln funkade halvbra ett tag, men då prasslade den så hemskt istället :D

...en kudde i saccosäck-storlek vore nåt :idea:

Senast ändrad:
Jag sover lite hur som :) Men har heller inga problem med att det gör ont nånstans eller så.. Kanske är platt på mage som börjar bli lite obekvämt, men inte så det gör ont.. Går bra så länge man tar upp ena benet lite så det inte blir all tyngd på magen.

Kan du inte ligga rakt på rygg? :) Man kan vänja sig vid det även om man är en inbiten "magsovare" ;)
Jag har aldrig lyckats vänja mig vid det :crazy:
Sen svider "mittenfogen" (bäckenfogen?) nåt enormt vid ryggläge.

Jag och min TENS-apparat jobbar hårt på det här med sovställningar :D

Lite olika, typ allt utom på mage fungerar beroende på dag. Jag är tacksam så länge det är så.

Har en gravidkudde och ett gäng småkddar som ibland behövs, ibland inte.

Idag känner jag mig tom lite ogravid, magen var puts väck när jag låg på rygg, såpass att jag funderade på om man verkligen kan tappa bort bebis under natten utan att märka det :confused: Sedan försökte jag äta frukost och då blev det uppenbart att det fortfarande är fullt där inne.

Har precis borstat ponny :love:

Låter skönt, jag hade så med mina tidigare barn. Den här graviditeten är ytterst bråkig :D

Hahaha, ja det vore ju lite jobbigt om man kunde :laugh:

Åh, ponny :love: jag borde gå ut till mina surmular, de ser ut som ruggugglor i manarna :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 005
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
913
· Visningar
22 009
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka