Vårföräldrar 2017 del tre

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

Blev flyttad två dagar så inte så farligt :)

Tror jag vet vilken du menar, brukar hänga vid LO ibland och tror det är dörrarna bredvid varandra :) Betalar gärna bara det passar bra :) får åka dit och kika!
Vi får ta en fika snart ;)

Stämmer säkert. Har inte så bra koll på vad som ligger där omkring. Mer än en nagelsalong och nyckelaffär kanske? :o
Ja gärna! Synd att det prickade in typ enda dagen jag inte hade tid sist. :p Har ju oftast inte speciellt mkt på agendan i vanliga fall. :D

Stämmer säkert. Har inte så bra koll på vad som ligger där omkring. Mer än en nagelsalong och nyckelaffär kanske? :o
Ja gärna! Synd att det prickade in typ enda dagen jag inte hade tid sist. :p Har ju oftast inte speciellt mkt på agendan i vanliga fall. :D

Ja det känns bekant :)
Vi kan ju höras efter nyår, nu innan har jag lite tight :)

Försvinner foglossningsvärken i det andra onda när man föder barn?
Tänkte på det nu när det skar som en kniv vid vändning sida till rygg.
(tyckte däremot det var sjukt obehagligt att ligga på rygg med värkar så jag låg mestadels på sidan när jag inte kunde sitta/stå längre)

Försvinner foglossningsvärken i det andra onda när man föder barn?
Tänkte på det nu när det skar som en kniv vid vändning sida till rygg.
(tyckte däremot det var sjukt obehagligt att ligga på rygg med värkar så jag låg mestadels på sidan när jag inte kunde sitta/stå längre)

För de flesta- ja. Men det finns ingen garanti.
Jag hade problem länge efteråt tyvärr.

Någon mer som är RHnegativ?
Jag gjorde ju en sen abort för en väldans massa år sedan och funderade på om jag kan ha fått antikroppar efter det och har nu. Nåja, ska ta upp det med barnmorskan och de kontrollerar ju allt noggrant.

Men hur kollar de barnets blodgrupp? Det står på 1177 att de kan göra det i samma som när de tar prov på mig.

@Suspiria jag har. Men jag kommer inte uhåg hur dem.såg det. Hur långt gången var du innan aborten? För jag har för mig att antikropparna först kom efter ett specifikt antal veckor. Eller något.

Jag gjorde ju en sen abort för en väldans massa år sedan och funderade på om jag kan ha fått antikroppar efter det och har nu. Nåja, ska ta upp det med barnmorskan och de kontrollerar ju allt noggrant.

Men hur kollar de barnets blodgrupp? Det står på 1177 att de kan göra det i samma som när de tar prov på mig.

Jag är och de tog ett prov det stod om barnet i och att det inte fanns antikroppar. Har de tagit blodgrupp på dig borde det stå på det pappret :)

Jag är rh negativ, fick ta nåt blodprov förförra gången men glömde fråga sist hur provet såg ut eller ja vad man utläser av provet!

Ni delar ju till viss del blodomlopp, det är bla därför man kan göra NIPT som är en kromosomanalys av barnets DNA. Det är ett blodprov som tas på modern.

@Suspiria jag har. Men jag kommer inte uhåg hur dem.såg det. Hur långt gången var du innan aborten? För jag har för mig att antikropparna först kom efter ett specifikt antal veckor. Eller något.
Vecka 17 ungefär, det är ungefär 10 år sedan. Mamma är också Rhnegativ och hon fick någon spruta sa hon, men då visade det ju sig att jag hade samma sen.

Jag är, under förra graviditeten tog jag ett par extra blodprover och sen efter förlossningen fick jag en spruta för att inte få förhöjd risk för missfall.

Är det någon här som testat gravidyoga? :)
Hittade en kurs där även partnern fick vara med vid några tillfällen då man gick igenom olika andningsteckniker, massage och liknande som man kunde använda sig av på förlossningen :) Värt att satsa på tro?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 030
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 062
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 129
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar