Vårföräldrar 2017 del tre

Min sambo har nyss börjat kunna känna varje dag, förut så slutade bäbis ofta sparka när jag sa till sambon att känna. Men nu vet han vart han ska lägga handen och när, så mysigt tycker jag! Trodde inte jag skulle tycka det var så mysigt men känns nästan som att dom lär känna varandra eller hur man ska förklara det :)

Igår kunde även min pojkvän känns för första gången, när vi skulle sova blev den lille extremt livlig. Han har även fått arbetsnamnet Julius, vi får se vad det blir till slut men just nu kallar både vi och sambons barn honom för det.

Det här med faderskapsintyg, hur fungerar det? Fyller ni i det innan bebisen är född? Trodde man var tvungen att vänta tills den tittat ut?

Sover förövrigt fortf skitdåligt och är sjukskriven 25% januari ut. Läkaren tyckte även att jag skulle söka graviditetspenning från vecka 32 eftersom jag jobbar ensam på natten vilket inte är bra. Så väntar på att min chef ska fylla i det så jag kan skicka in.

Och har börjat känna av fogarna, har jag gått en längre promenad 6-7 km i högt tempo har jag rejält ont efteråt. Får väl börja gå lite långsammare och hoppas att det hjälper.

Har också BM besök idag, vi ska vara där vid 14. Ställde mej på vågen i morse och ligger på 10kg plus nu, nåt hände över jul:cautious::D
Vi ska prata om snitt och förra förlossningen idag och nästa gång, har jättejobbigt med tankarna kring den förra. Upplevde den som helt fruktansvärd tyvärr så jag är skiträdd att det ska starta av sej själv när jag närmar mej bf.

Det nojjar jag också för, ska ta upp nästa gång (1/2 )vad som händer då.

Igår kunde även min pojkvän känns för första gången, när vi skulle sova blev den lille extremt livlig. Han har även fått arbetsnamnet Julius, vi får se vad det blir till slut men just nu kallar både vi och sambons barn honom för det.

Det här med faderskapsintyg, hur fungerar det? Fyller ni i det innan bebisen är född? Trodde man var tvungen att vänta tills den tittat ut?

Sover förövrigt fortf skitdåligt och är sjukskriven 25% januari ut. Läkaren tyckte även att jag skulle söka graviditetspenning från vecka 32 eftersom jag jobbar ensam på natten vilket inte är bra. Så väntar på att min chef ska fylla i det så jag kan skicka in.

Och har börjat känna av fogarna, har jag gått en längre promenad 6-7 km i högt tempo har jag rejält ont efteråt. Får väl börja gå lite långsammare och hoppas att det hjälper.

I alla fall här kan man fylla i innan! Vi valde att göra det i förväg (igår) just för att pappan inte har juridisk rätt till barnet OM (peppar peppar) nåt skulle hända med mamman vid förlossning. Det är tillräckligt jobbigt att behöva förlora mamman till sitt barn, då vill jag inte att min sambo ska behöva slåss för rätten till sitt eget barn. Nu är det ju skräckscenario men 5 av 100,000 mammor dör i Sverige vid förlossning enligt en läkare på tv4 morgon, vilket är väldigt lite, men ändå en risk som finns...

Då är jag inte ensam om att känna att det är helt ok att han åker :)
Tur buke finns när man funderar om det bara är jag som är konstig i mitt tankesätt :D

@falukorw Julius är ett jättefint namn tycker jag :heart

@Fille oj, det har inte jag hört något om. Min syster bor inte inom min region så det kanske jag får fundera på om jag ska kolla upp :)

@falukorw När det går att fylla i faderskapsintyg verkar skilja sig åt beroende på var man bor. I min kommun går det bra from v. 32 och hon som är ansvarig här lobbar för att det görs innan barnet är fött. Förra gången vi gjorde det blev vittnena som bevittnade sambons underskrift besvikna över att de blev snuvade på bebisgos dock ;)

Ja det går att göra innan.
Men det känns oerhört fånigt att det behövs alls med ett provrörsbarn...

I alla fall här kan man fylla i innan! Vi valde att göra det i förväg (igår) just för att pappan inte har juridisk rätt till barnet OM (peppar peppar) nåt skulle hända med mamman vid förlossning. Det är tillräckligt jobbigt att behöva förlora mamman till sitt barn, då vill jag inte att min sambo ska behöva slåss för rätten till sitt eget barn. Nu är det ju skräckscenario men 5 av 100,000 mammor dör i Sverige vid förlossning enligt en läkare på tv4 morgon, vilket är väldigt lite, men ändå en risk som finns...

Samma anledning till att jag vill göra det nu. Mindre krångel om skit händer.

Då är jag inte ensam om att känna att det är helt ok att han åker :)
Tur buke finns när man funderar om det bara är jag som är konstig i mitt tankesätt :D

@falukorw Julius är ett jättefint namn tycker jag :heart

@Fille oj, det har inte jag hört något om. Min syster bor inte inom min region så det kanske jag får fundera på om jag ska kolla upp :)

Ja som sagt jag vet ju inte om det är sant och sjukhus lär väl finnas vid din syster också men skadar ju inte att kolla upp det :)

Ute o går, svettas hur mkt som helst vid minsta rörelse, skulle helst gått i linne men lite besvärligt när det är några minus!!

Och jag tokfryser:D

Önskar nästan att ja skulle frysa lite! Den här värmen i kroppen är lite jobbig ibland, speciellt om man är finklädd o ska bort, då vill man inte komma helt lökig :wtf: Är varmblodig i vanliga fall men sista månaden typ värre än vanligt!

Försöker få hjärnan att förklara varför man kan se att en viss text hör till en viss litterär epok.

Omfattningen på inlämningen ska vara minst 600 ord och det har jag fixat iaf. Inte extrem gravidhjärna idag med andra ord :D

Ja som sagt jag vet ju inte om det är sant och sjukhus lär väl finnas vid din syster också men skadar ju inte att kolla upp det :)

Hon bor mittemellan två stora sjukhus så tillgången på bb är jag inte så bekymrad över egentligen ;)

Men jag ska komma ihåg att kolla :)

Försöker få hjärnan att förklara varför man kan se att en viss text hör till en viss litterär epok.

Omfattningen på inlämningen ska vara minst 600 ord och det har jag fixat iaf. Inte extrem gravidhjärna idag med andra ord :D

Jag har hemtenta imorrn, har inte gravidhjärna i sig men är väldigt trött så det blir nog mitt största problem...

I feel you fellow students. Är inne på sjätte dagen med förkylning och skrev sista dagen på en mastodontrapport igår. Förstod inte vad jag själv skrivit eller höll på med när jag skickade iväg den till opponenten, än mindre hur jag ska redovisa det hela muntligt...
Läste igenom rapporten jag själv ska opponera på i morse och förstod ingenting, så det bådar gott ;)

Börjar få lite panik över att jag ska dra igång med mitt exjobb om två veckor och är helt blank. Har nappat på flera arbeten för en extern uppdragsgivare, men får antingen ingen respons eller blir dissad för att jag är gravid. Känns som att jag inte kan vänta ut dem så mycket längre, utan försöka hitta på något eget.

Hejsanhoppsan allihopa. Känner att det är på tiden att jag presenterar mig i denna tråden. Väntar första barnet nu och FB är uträknat till 28/3. Känner mig inte alls gravid förutom att det är lite svårt att knäppa ridbyxorna! :p
Jag rider fortfarande mina två hästar och hoppas, hoppas kunna göra det några veckor till! :)
Varit på den fruktansvärda glukosbelastningen i morse och mår fortfarande dåligt av den, värdena såg dock toppenfina ut! :)

Viktor är tydligen ett litet barn med mycket prylar :angel:

Imorgon ska jag shoppa taklampa, matta och växter till rummet. Ev någon hylla också till gosedjuren :D

Sedan börja kika på bokhylla och provsitta fåtöljer till blivande läshörnan. Det kräver ju mycket sittande innan jag hittar rätt gissar jag...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 708
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
28
· Visningar
672
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat