Vårföräldrar 2017 del tre

Bf den 23/5 så jag har halva tiden kvar. Det värsta är att jag har så sjukt dåligt samvete för jobbet. Jag vet att jag inte kan göra nånting åt det utan får vila bort det men ändå.

Du ska inte ha dåligt samvete.. man vet ju inte på förväg hur man kommer må som gravid!
Förra grav mådde jag kroppsligt som vanligt, promenerade närmare 1mil/dag fram till dagen före förlossningen och denna gången pallar jag max 3-4km typ varannan dag. Fogarna fullkomligen skriker och sammandragningar av att bara röra mej normalt i huset och till och med av att sitta på kontorsstolen på jobbet.
Som tur är så jobbar jag redan deltid och har bara 13 arbetspass kvar innan mammaledigheten. Hade jag jobbat heltid hade jag garanterat varit sjukskriven.
Man vet ju som sagt inte på förväg hur man kommer att må.

Jag ska till läkaren på måndag och diskutera fortsatt sjukskrivning. Hoppas på 50%, misstänker att de vill sjukskriva på 100%.

Jo
Bf den 23/5 så jag har halva tiden kvar. Det värsta är att jag har så sjukt dåligt samvete för jobbet. Jag vet att jag inte kan göra nånting åt det utan får vila bort det men ändå.
Jo, nytt jobb men man kan inte hjälpa när kroppen inte vill fungera som det ska. Ingen blir sjuk med vilja. Jag hoppas att det ger med sig för dig eller löser sig på bästa möjliga vis, så det känns bra o rätt i själen med :heart:up:

Nu har jag sockerförbud och drickförbud tills jag går o lägger mig. Skulle ju vara själva f-n om även denna natt blir sömnlös. Känner mig som en zombie :yuck:

Varit o klämt på barnvagn idag. lutar åt en city cross med sittdel. Vår gamla liggdel passar. Måste varna för gamla Emmaljunga sportchassi med svarta plastdelar man ändrar handtagets längd med. Vårt har varit på lagning två gånger :mad: Kostar bara 6240:-, som hittat, eller inte :o letar begagnat på blocket o i fb grupper med....

Dottern var på habiliteringen med, skönt o ha det avklarat. Nu blir det nya skor o inlägg till vår/sommar och fullständig motorisk kartläggning om ett år, till dess fortsätter vi som innan :):up:

Kommer också köpa en Emmaljunga denna gången, men det blir en duo edge. Har dock inte bestämt färg ännu..
Står mellan marinblå och "timber" tror jag färgen hette.
http://cdn.starwebserver.se/shops/din-baby/files/cache/12711_grande.jpg?_=1471686472

http://www.kopbarnvagn.se/bilder/artiklar/zoom/12714_1.jpg

Jag är livrädd för försäkringskassan sedan jag var sjukskriven för utmattningssyndrom, fibromyalgi och edsen.... Spräckte ju 365 dagars gränsen och handläggaren var gräslig. Kan jag överleva 29 dagar heltid kommer jag göra det, fast det kommer göra ont både i kroppen och själen. Det är ett urbota dumt resonemang jag vet, och inte det minsta roligt men jag orkar inte en eventuell fight.... Ev. kommer jag sjukskriva mig mina fem dagar jag får och sedan ta de dagar som blir VAB själv (vi brukar dela lika)Då är det inte så mycket kvar.
Har läkartid 17/1 och visar det sig att tappen är påverkad går jag ner i tid, vill inte på något vis äventyra något för bebisen. Då slåss jag hellre med FK...

J
Kommer också köpa en Emmaljunga denna gången, men det blir en duo edge. Har dock inte bestämt färg ännu..
http://cdn.starwebserver.se/shops/din-baby/files/cache/12711_grande.jpg?_=1471686472

Vi har en duo edge nu från 2010 och har varit så nöjda med allt utom chassit (som inte säljs längre). Vagnen har fungerat toppen till båda barnen men chassit har gett upp så därför blir den lättaste lösningen o köpa city cross chassit plus sittdelen och återanvända vår duo edge liggdel som passar på city cross chassit :)

Jag är livrädd för försäkringskassan sedan jag var sjukskriven för utmattningssyndrom, fibromyalgi och edsen.... Spräckte ju 365 dagars gränsen och handläggaren var gräslig. Kan jag överleva 29 dagar heltid kommer jag göra det, fast det kommer göra ont både i kroppen och själen. Det är ett urbota dumt resonemang jag vet, och inte det minsta roligt men jag orkar inte en eventuell fight.... Ev. kommer jag sjukskriva mig mina fem dagar jag får och sedan ta de dagar som blir VAB själv (vi brukar dela lika)Då är det inte så mycket kvar.
Har läkartid 17/1 och visar det sig att tappen är påverkad går jag ner i tid, vill inte på något vis äventyra något för bebisen. Då slåss jag hellre med FK...

Jag har också haft ett helsike med FK för några år sedan, också pga fibro plus andra problem med kroppen.. Fy fasen innan allt blev klart och jag kunde gå ner till deltid och få deltid sjukersättning. Höll på att bli galen på kuppen.
När vi förlorade Filippa va det dock inga som helst problem med sjukskrivning, hade garanterat kunnat vara sjukskriven fortfarande om jag inte hade haft viljan att få nån sorts normalitet i vardagen innan denna bebisen.

Lutar åt denna

Lutar åt denna http://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/emmaljunga-2017-city-cross-outdoor-olive.html

Vår liggdel är grön och suffletten halvkass, suffletten på city crossen passar liggdelen...

J

Vi har en duo edge nu från 2010 och har varit så nöjda med allt utom chassit (som inte säljs längre). Vagnen har fungerat toppen till båda barnen men chassit har gett upp så därför blir den lättaste lösningen o köpa city cross chassit plus sittdelen och återanvända vår duo edge liggdel som passar på city cross chassit :)

De var jättesnygga båda! :)

Visst är dom! Har skitsvårt att bestämma mej för en färg, finns i olivgrön också men den gillade inte maken alls.
Jag har alltid varit lite emot Emmaljunga då dom är jäkligt stora, men samtidigt så bor vi på landet och då är ju en rejäl vagn att föredra. Vi har en Mountainbuggy står oanvänd men den är Filippas.. Vill ha nåt som är köpt till denna bebisen.

Jag har också haft ett helsike med FK för några år sedan, också pga fibro plus andra problem med kroppen.. Fy fasen innan allt blev klart och jag kunde gå ner till deltid och få deltid sjukersättning. Höll på att bli galen på kuppen.
När vi förlorade Filippa va det dock inga som helst problem med sjukskrivning, hade garanterat kunnat vara sjukskriven fortfarande om jag inte hade haft viljan att få nån sorts normalitet i vardagen innan denna bebisen.

Nej, de är tradiga. Tror inte det är någon som vill må dåligt o vara hemma frivilligt :banghead::down:
Rehabmänniskorna förespråkar sjukersättning på 50% men jag orkar inte ta fighten. Får fundera på hur jag ska lägga upp livet efter föräldraledigheten helt enkelt och ta det som det kommer.

Visst är dom! Har skitsvårt att bestämma mej för en färg, finns i olivgrön också men den gillade inte maken alls.
Jag har alltid varit lite emot Emmaljunga då dom är jäkligt stora, men samtidigt så bor vi på landet och då är ju en rejäl vagn att föredra. Vi har en Mountainbuggy står oanvänd men den är Filippas.. Vill ha nåt som är köpt till denna bebisen.
Nej, gillar inte helt denna gröna nyansen men mest praktisk med gamla liggdelen. Det fungerar ihop :)

Får väll hitta bra reflexer när det är jakt, eller hålla oss utanför skogen, typ :D

Nu kallar sängen, kör på nytt grepp i natt. Har ställt fram tallrikar o förberett för mellis om jag vaknar. Kanske jag slipper det hemska blidsockerfallet i morgon bitti (får ofta det på morgonen) Kanske lättare o somna om med lite mat i magen?!

Guð vad jobbigt o va så dålig i kroppen som en del av er verkar vara. Hoppas verkligen jag slipper de, v.23+3 så är ju en del tid kvar att hinna bli dålig på.

Själv mår jag faktiskt riktigt bra förutom att hon i magen inte gillar vissa grejer och ger mamman plötsligt supermagont för att 10min senare låta allt som finns i magen komma upp, sen var de fint igen, inget illamående eller nått utan bara magont och sen bara NU måste allt ut.. Favoritmelliset smoothie gör de tex. Mycket irriterande :confused:

Annars är de mest stress över hur vi ska lösa våren på jobbet, jag känner redan nu att hästarantalet i ridning lär dras ner på rejält den närmaste tiden och de innebär att vi lär ha in en ny tränare (inte de lättaste o hitta en bra sådan) o hitta på nya uppgifter åt mig, som typ inte finns... Önskar så att jag jobbade på ett vanligt jobb hos ett stort företag eller åtminstone var in Sverige o fick slåss med fk för pengar, men här är de arbetsgivaren som betalar ut sjukersättning vilket innebär att de kostar jobbet lika mkt att ha mig sjukskriven som o ha mig på plats o göra lullilull bara.. Sjukt irriterande, är ju liksom ett pytteföretag så alla extra kostnader är jobbiga för ekonomin o jag vet att de inte r mitt problem men ja chefen är världens bästa och då är de jobbigt o inte kunna göra allt jag vill...

Men annars är allt tipptopp, var i Sverige över jul o lillan åkte visst tillbaka med 55kg packning hehe..
Trevlig kväll på er!

Vagn blir en ärvd svart bugaboo, gillar dem. Smidiga, lätta och kan fällas upp/ihop med en hand.
Den här har jag kört massor, så vet att den är välskött. Är min yngsta kompis som skänker sin vagn till oss.

I övrigt kräks jag igen, 4 gånger hittills idag, nu kämpar jag för att behålla middagen. Kul.
Pulsa i snö med foglossning och kryckor rekommenderas inte, det var plågsamt.

Vagn blir en ärvd svart bugaboo, gillar dem. Smidiga, lätta och kan fällas upp/ihop med en hand.
Den här har jag kört massor, så vet att den är välskött. Är min yngsta kompis som skänker sin vagn till oss.

I övrigt kräks jag igen, 4 gånger hittills idag, nu kämpar jag för att behålla middagen. Kul.
Pulsa i snö med foglossning och kryckor rekommenderas inte, det var plågsamt.

Hyachint-Kräks 0-5 :meh:

Guð vad jobbigt o va så dålig i kroppen som en del av er verkar vara. Hoppas verkligen jag slipper de, v.23+3 så är ju en del tid kvar att hinna bli dålig på.

Själv mår jag faktiskt riktigt bra förutom att hon i magen inte gillar vissa grejer och ger mamman plötsligt supermagont för att 10min senare låta allt som finns i magen komma upp, sen var de fint igen, inget illamående eller nått utan bara magont och sen bara NU måste allt ut.. Favoritmelliset smoothie gör de tex. Mycket irriterande :confused:

Annars är de mest stress över hur vi ska lösa våren på jobbet, jag känner redan nu att hästarantalet i ridning lär dras ner på rejält den närmaste tiden och de innebär att vi lär ha in en ny tränare (inte de lättaste o hitta en bra sådan) o hitta på nya uppgifter åt mig, som typ inte finns... Önskar så att jag jobbade på ett vanligt jobb hos ett stort företag eller åtminstone var in Sverige o fick slåss med fk för pengar, men här är de arbetsgivaren som betalar ut sjukersättning vilket innebär att de kostar jobbet lika mkt att ha mig sjukskriven som o ha mig på plats o göra lullilull bara.. Sjukt irriterande, är ju liksom ett pytteföretag så alla extra kostnader är jobbiga för ekonomin o jag vet att de inte r mitt problem men ja chefen är världens bästa och då är de jobbigt o inte kunna göra allt jag vill...

Men annars är allt tipptopp, var i Sverige över jul o lillan åkte visst tillbaka med 55kg packning hehe..
Trevlig kväll på er!

Inte ens säkert att man behöver slåss ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 720
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
29
· Visningar
766
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka