Vårföräldrar 2017 del tre

Jag kände mig bra i morse, det gick över. Nu gör det ont i ljumskarna och ilar i området runt bäckenet.

Skulle visa bilen för en intressent i början av veckan, nu får jag visa den för mekanikern istället för den ger ingen värme i kupén :arghh:.

Ena hästen har dragit på sig spänningar pga knölig hage + kyla. (han är en fjomp och skulle helst bo inomhus, under ett solarium från oktober till februari).

Det går bra nu :yuck:
(jag kan inte ens radera felplacerade smileys från mobilen).

Jag kände mig bra i morse, det gick över. Nu gör det ont i ljumskarna och ilar i området runt bäckenet.

Skulle visa bilen för en intressent i början av veckan, nu får jag visa den för mekanikern istället för den ger ingen värme i kupén :arghh:.

Ena hästen har dragit på sig spänningar pga knölig hage + kyla. (han är en fjomp och skulle helst bo inomhus, under ett solarium från oktober till februari).

Det går bra nu :yuck:
(jag kan inte ens radera felplacerade smileys från mobilen).
Visst är såna dagar underbara :meh:

Idag har jag klämt i mig 1150kcal och mest bra sådana. Men hu vad mätt jag är :p

Fogarna har varit ganska snälla.

Ska släppa ut ponnyerna om en stund, de har träffat hovis :)

Aaaahhhhh... Nog för att vi haft en produktiv dag, mennn aaaaaaaaa vad mina fogar gör ont nu. Alvedonen hjälper inte men jag är inte riktigt där att jag vill ta oxinormen än. Hoppas det blir bättre när jag går och lägger mig snart.. :wtf::wtf::arghh::arghh::nailbiting::nailbiting:

Idag har jag klämt i mig 1150kcal och mest bra sådana. Men hu vad mätt jag är :p

Fogarna har varit ganska snälla.

Ska släppa ut ponnyerna om en stund, de har träffat hovis :)

Herregud vad jag skulle vilja kunna känna mig mätt på så få kalorier... Känns typ som att jag exploderat i stl sen före jul, magen är gigantisk och kilorna har ökats betydligt...
Men ja med en fullstor magsäck är de kanske inte så konstigt att inte vara mätt på det... fast å andra sidan kan mamma leva 5:2 utan problem.... jag skulle aldrig fungera på så lite på 2dagarna...

I övrigt har jag de helt okey i graviditeten, trönr nu mera huxflux bara en häst ordentligt, efter jullovet och utbygget i magen så gör de ont på höger sida i magen vid ridning... Urtråkigt.... men försöker se de positivt, jag kunde ju rida obehindrat 8-10hästar om dagen i 22Veckor....

Glad helg på er !

Min kompis håller på att utbilda sig till fotograf, så idag ska hon och jag ta gravidbilder! Dels i studio och dels ska jag låna en häst från ridskolan där jag jobbat! Hoppas bara att favvohästen vill låta sig bli fångad, han kan va svår ibland. Annars blir det en annan vit häst. Tror det blir snyggt mot vita snön!

Min kompis håller på att utbilda sig till fotograf, så idag ska hon och jag ta gravidbilder! Dels i studio och dels ska jag låna en häst från ridskolan där jag jobbat! Hoppas bara att favvohästen vill låta sig bli fångad, han kan va svår ibland. Annars blir det en annan vit häst. Tror det blir snyggt mot vita snön!
Ååhh resultat måste visas upp sen :up:

Hmm. För två veckor sedan började kaffe smaka jätteilla och gör så fortfarande. Jag saknar mitt morgonkaffe. Det blir inte alls samma sak med te.

Herregud vad jag skulle vilja kunna känna mig mätt på så få kalorier... Känns typ som att jag exploderat i stl sen före jul, magen är gigantisk och kilorna har ökats betydligt...
Men ja med en fullstor magsäck är de kanske inte så konstigt att inte vara mätt på det... fast å andra sidan kan mamma leva 5:2 utan problem.... jag skulle aldrig fungera på så lite på 2dagarna...

I övrigt har jag de helt okey i graviditeten, trönr nu mera huxflux bara en häst ordentligt, efter jullovet och utbygget i magen så gör de ont på höger sida i magen vid ridning... Urtråkigt.... men försöker se de positivt, jag kunde ju rida obehindrat 8-10hästar om dagen i 22Veckor....

Glad helg på er !

Har ju gått upp 13 kg ändå liksom... Även om jag kunde äta mer för ett par veckor sedan.

Vecka 23 idag :banana:

Läste vad det stod i appen och har nu en förklaring till varför jag haft så ont i magen de senaste dagarna. Dessa fördömda ligament alltså :meh:

Vägde mig nu i morse ("glömde" förra lördagen) och julens utsvävningar har resulterat i 2 hekto upp på vågen :up: 1,6kg totalt. Håller tummarna för att det håller sig typ såhär så att jag kan bli av med några gravkilon från sonen.

Ska ut och åka pulka med sonen nu innan det smälter bort igen. Lär väl ångra det i eftermiddag men vad gör man inte?

Har gått upp 3kg sedan plus (30+1 idag) Fast jag tycker inte det är roligt, eller i början tyckte jag det var bra... Nu är jag mest orolig att bebis inte växer ordentligt :nailbiting::crazy: så mycket extra har jag inte haft o ta av, bara lite :)

Påbörjar v. 24 idag och +6,3kg sen plusset.. Det var mer än vad jag trodde :p Väger mig inte så ofta men tänkte att mer än 3-4kg kan jag ju inte ha gått upp... Tänk så fel man kan ha :meh:

Påbörjar v. 24 idag och +6,3kg sen plusset.. Det var mer än vad jag trodde :p Väger mig inte så ofta men tänkte att mer än 3-4kg kan jag ju inte ha gått upp... Tänk så fel man kan ha :meh:
Jag påbörjar också v24 idag och ligger +10 ganska exakt. Förra gången låg jag på samma relativt snabba ökning i början men sen saktade det ner rejält de sista 10veckorna. Gick inte upp mer än 3-4kg från v24 sist.

Har gått upp 3kg sedan plus (30+1 idag) Fast jag tycker inte det är roligt, eller i början tyckte jag det var bra... Nu är jag mest orolig att bebis inte växer ordentligt :nailbiting::crazy: så mycket extra har jag inte haft o ta av, bara lite :)

Jag har gått upp 4.3 och magen ligger under medelkurvan (fast jag tycker den är stor) så jag funderar också om det verkligen är "normalt". Bm var inte orolig men eftersom mitt förtroende för henne är ungefär 0 så blir jag fundersam ändå...

Jag har ingen aning om vad jag gått upp, och det är så himla skönt för mig. Ligger med SF-mått mitt på medelkurvan.
Förra gången var det en konstant ångest, nu har jag inte kollat vågen alls sedan jag plussade. Jag går upp mycket av att vara gravid helt enkelt, jag kräks ju 5-6 ggr om dagen, kan knappt äta en smörgås till frukost innan jag är tvärmätt men vågen knatar på uppåt ändå.
Hittade i all fall en svart kjol från boob jag beställt så nu känns det bättre igen:D
De har fina svarta klänningar också, men vet inte om amningen kommer funka öht så avvaktar.

Jag har gått upp 4.3 och magen ligger under medelkurvan (fast jag tycker den är stor) så jag funderar också om det verkligen är "normalt". Bm var inte orolig men eftersom mitt förtroende för henne är ungefär 0 så blir jag fundersam ändå...
Jag låg strax under medelkurvan med förra, hon var 54 lång och vägde 3705g när hon kom ut. Men min BM va väldigt nära att skicka mej på tul flera ggr. Filippa lång i tvärläge nästan hela graviditeten och när hon väl vände sej rätt och fixerade sej så hamnade magen på normalkurvan. Men be om en extra koll om du är orolig?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 819
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 306
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka