Vårföräldrar 2017 del tre

Nu känner jag för första gången sen jag blev gravid att det är tungandat, vilket känns jobbigt eftersom det är en känsla jag inte är van vid...
Skoja min doja... Snart säker på att bebis är 1 meter lång o tänker ta sig ut genom munnen via magsäcken, typ...

Hur var det nu sammandragningar kändes?? Jag har sån sjuuuuk mensvärk, sån smärta har jag inte haft sen innan jag fick barn. Är det meningen att det ska kännas så mycket redan?? Är ju bara i v 22. Bebis är fullt akriv samtidigt så jag känner sparkar.

Oftast har jag sammandragningar som inte känns men har haft kanske tio femton som gjort ont, men jag har inte upplevt dom som just mensvärk utan bara ont och vill inte ha nåt tryck på magen då för då gör det ännu ondare! Dom som inte gör ont gör bara stenhård mage

Hur var det nu sammandragningar kändes?? Jag har sån sjuuuuk mensvärk, sån smärta har jag inte haft sen innan jag fick barn. Är det meningen att det ska kännas så mycket redan?? Är ju bara i v 22. Bebis är fullt akriv samtidigt så jag känner sparkar.

Har precis fått samma sak under dagen, vecka 24 för mig. Läste lite om det och det verkar som att det är livmoderns som töjer sig eftersom bebis växer så mycket just nu så då kan det kännas som mensvärk. Jag tog precis två alvedon så hoppas det släpper lite!

Sammandragningar har jag haft men dessa gjorde inte ont utan kom och gick.

Jag hade mensvärk och tryck neråt i omgångar för en stund sedan. Det gav sig inte med vila heller så jag övervägde att ringa in till förlossningen men nu har det släppt. Jag väntar gärna några veckor till på junioren även om jag är trött på graviditeten...
Sambo såg lite fundersam ut och sade "men det är två månader kvar så du kan väl inte känna det nu".
Jag undrar i bland om det är han som fått gravidhjärnan ;)

Spenderat dagen hemma hos syster och systerbarn idag, mys :heart Blev såklart mycket bebisprat (och mer bebisgrejer för mig att bära hem) och syrran berättade att jag skulle inte bli allt för rädd först om jag vaknade upp en morgon och det var blodigt i sängen.. När hon var gravid med ena barnet så hade hon vaknar upp till just det och det visade sig att det var hennes mage som SPRUCKIT :eek: Alltså hon hade spruckit i huden på magen så det hade blött massor.. O_o
Fy tusan, ska införskaffa en bra olja att smörja magen med asap... :nailbiting:

Spenderat dagen hemma hos syster och systerbarn idag, mys :heart Blev såklart mycket bebisprat (och mer bebisgrejer för mig att bära hem) och syrran berättade att jag skulle inte bli allt för rädd först om jag vaknade upp en morgon och det var blodigt i sängen.. När hon var gravid med ena barnet så hade hon vaknar upp till just det och det visade sig att det var hennes mage som SPRUCKIT :eek: Alltså hon hade spruckit i huden på magen så det hade blött massor.. O_o

:crazy: måtte vi i tråden slippa den upplevelsen :nailbiting:

Tur du skrev om bebissakerna, nu kunde jag påminna sambon om att han måste dra fram lådorna med pyttekläder i morgon eller på söndag så att jag kan ta med dom i tvätten.

Det gjorde min mamma när hon väntade min bror. Magen ser helt krackelerad ut på henne trots att hon opererat bort rejält med hud för 20år sedan. (Hon är dock rätt överviktig och jag tror det syns mer pga det)
Jag smörjer som en tok med Niveas fetast kräm och bio-oil, gjorde jag förra grav också och ta i trä har huden klarat sej trots att jag har gamla bristningar i sidorna sedan tonåren.
En del säger att det inte hjälper men jag chansar inte, dessutom är mjuk hud som inte stramar skönar än torr. Tror bebisen gillar beröringen som det blir också:up:

:crazy: måtte vi i tråden slippa den upplevelsen :nailbiting:

Tur du skrev om bebissakerna, nu kunde jag påminna sambon om att han måste dra fram lådorna med pyttekläder i morgon eller på söndag så att jag kan ta med dom i tvätten.
Pyttekläderna, finns det nåt gulligare:love: Tittade på alla små fina kläder vi har i bebisbyrån igår, som jag längtar!! Men jag tvättar dock inte upp allt än. Det är ju 3månader kvar..

Min mage kliar massor, på dagtid försöker jag att inte klia men inatt vaknade jag till av att jag kliade massor, så vad som händer med magen nattetid är inte så lätt att veta för min del... Smörjer med nån magolja från apoteket och ibland cortison.

De mesta kläderna har jag köpt beg men har köpt lite nytt i storlek 56 för har tänkt att vi inte får nån pyttebäbis men vi får se vad TUL säger på måndag, kanske får köpa nåt 50 plagg också. Har typ två uppsättningar body/byxor/pyamas som jag fått med i diverse klädpaket.

De mesta kläderna har jag köpt beg men har köpt lite nytt i storlek 56 för har tänkt att vi inte får nån pyttebäbis men vi får se vad TUL säger på måndag, kanske får köpa nåt 50 plagg också. Har typ två uppsättningar body/byxor/pyamas som jag fått med i diverse klädpaket.
Filippa va 54cm lång och 3705g när hon föddes och 50 va stort/brett till henne. Så nåt 50 plagg är nog inte dumt.

Filippa va 54cm lång och 3705g när hon föddes och 50 va stort/brett till henne. Så nåt 50 plagg är nog inte dumt.

Nä får nog införskaffa nåt, dom hade ganska fina på ica såg jag! Men tänkte att jag väntar till efter TUL i alla fall. Men har på nåt sätt räknat med ganska stort barn. Jag vägde visserligen runt 3700 när jag föddes men är ju en bjässe nu och tänker då typ att mest logiskt vore stort barn :p

V har legat högt hela dagen idag men lyckades klämma i mig delar av en trerätters ikväll :D

Gått 750m två gånger utan större besvär. Men sittandet gör ont.

Nu sova. Hotell. För mjuk säng. Lär ha ont imorgon bitti :crazy:

Pyttekläderna, finns det nåt gulligare:love: Tittade på alla små fina kläder vi har i bebisbyrån igår, som jag längtar!! Men jag tvättar dock inte upp allt än. Det är ju 3månader kvar..

Dom är jättesöta. Och små! Våra kläder har legat nerpackade i drygt tre år så jag minns knappt vad vi har...

V har legat högt hela dagen idag men lyckades klämma i mig delar av en trerätters ikväll :D

Gått 750m två gånger utan större besvär. Men sittandet gör ont.

Nu sova. Hotell. För mjuk säng. Lär ha ont imorgon bitti :crazy:

Åh gud vilken dröm om jag någon gång kom till ett hotell och tyckte att sängen var mjuk:love: Jag får alltid så jäkla ont i ryggen för att sängarna är så hårda jämfört med vår Carpe Diem säng vi har hemma :love:

Okej det kan väl inte bara vara jag som upplevt att ibland bär jag sitter ner och Liten lever om i magen så känns det som att sparkarna är på väg ut genom rumpan på mig? O_o

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 257
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 592
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024