Vårföräldrar 2017 del tre

Avdelningen svärmor goes dumma kommentarer...
"ja, men det kommer ju dröja flera år innan du kan åka i väg på träning med någon häst. Barnen måste bli stora först". (hennes input på att jag sa ifrån när svärfar tyckte att jag skulle köpa mig en V70 d2 och jag sade nej, jag ska ha en bil som jag kan dra släp med)
Ursäkta?
Pappan då?
Jag är så sjukt less på inställningen från dom att JAG ska upphöra att existera medan pappan ska kunna leva som han alltid har gjort. (han delar inte inställningen, han vill vara med sina barn och vill att jag ska ha intressen och göra saker)
Bäst (värst?) var nog när damen sa att jag skulle säga upp mig från jobbet för man kan inte jobba borta och ha två små barn...

Senast ändrad:
"ja, men det kommer ju dröja flera år innan du kan åka i väg på träning med någon häst. Barnen måste bli stora först". (hennes input på att jag sa ifrån när svärfar tyckte att jag skulle köpa mig en V70 d2 och jag sade nej, jag ska ha en bil som jag kan dra släp med)
Ursäkta?
Pappan då?
Jag är så sjukt less på inställningen från dom att JAG ska upphöra att existera medan pappan ska kunna leva som han alltid har gjort. (han delar inte inställningen, han vill vara med sina barn och vill att jag ska ha intressen och göra saker)
Bäst (värst?) var nog när damen sa att jag skulle säga upp mig från jobbet för man kan inte jobba borta och ha två små barn...

När det är så dumt är det iaf lätt bortse ifrån :meh:

Ursäkta?
Pappan då?

Vi ska inte tala om hur mycket man uppskattar komma hemifrån en stund med små barn hemma o träffa andra vuxna ;)
Jag har en man som är pappa, det innebär att jag kunnat hålla igång träningen med hästen. Rida en runda om dagen och det är faktiskt skönt med den lilla stunden egentid. När barnen varit väldigt små har det hänt att de åkt med till ridhuset tillsammans med pappan.... När det varit hela dagar, men annars har vi tränat på att pumpa och flaska. Dottern tog flaska men inte sonen. Mormor flaskmatade dottern när jag gick på simskola med storebror en gång i veckan.

Jag har hästarna hemma och det har underlättat enormt. Just nu drömmer jag om en mindre ridbana hemma så jag kan passa på att träna häst när bebisen sover ute i vagnen :)

Nu gnäller jag......
Skitont i ögonen och halsen.
Skittrött
I morgon är det måndag.

Dottern har ätit o behållt allt, lite dålig i magen. Verkar vara vanliga problemet (grundsjukdom) o inte 48 timmars reglen.

Passar sig inte o vabba eller vara sjuk, bit ihop :banghead:

Imorgon gäller det. Läkarbesök för sjukskrivning och jag har den sämsta kvällen på länge. Fortsätter det imorgon också så vet jag fasen inte ens hur i helskotta jag ska ta mig dit. Det får blir bägge kryckor och en oxinorm för att ens kunna sätta mig i bilen. :wtf::turd:

Här blev det VAB i alla fall så jag, dottern o katten har bäddat ner oss i soffan framför barnkanalen..

Funderar på om bebis vänt sig eftersom det var ett himla röjande i natt. Läkaren på mvc lär väl se i morgon om de ska kolla tappen....

Inget planerat den här veckan mer än skolan då. Och BM på fredag.

V bökar på. Fortfarande mest på höger (tack och lov) men ibland sveper det även på vänster.

Magen har flyttat upp igen och jag tror han ligger mycket på tvären.

Det totala känslan är hyfsat smidig men det börjar ändå bli tungt i underliv och mer tryck på ändtarmen, troligen myomet.

Jag förstår inte hur ni kan lyckas hålla reda på vilken kroppsdel som ligger vart, jag är visserligen bara i v. 28 men jag har oftast ingen aning om vilken del som är vart, det rör sig överallt liksom :D. Med de andra barnen har jag heller inte haft någon aning ens sent i graviditeten om det är huvudet som är upp eller ner. Med dottern fick vi dessutom dubbelkolla med ett snabbt UL i slutet av graviditeten så att det verkligen var huvudet som var neråt för hon blev osäker när hon kände efter.

Och apropå på det så fick jag en sån olustig tanke häromdagen med tanke på att dottern föddes hemma. TÄNK OM huvudet inte hade varit först, nu säger de ju att går det så fort så att de föds hemma så går det ju i regel bra. Men hemska tanke om det hade varit sätet som varit på väg ut först :nailbiting:

Jag har inte heller nån aning, fot eller arm eller huvud, God Knows...
jag är dessutom helt värdelös på mönster, hur ska jag veta om rörelsemönster ändras? Den rör sig...
tack för appar som håller koll på veckor, annars hade jag varit lost där också:o

Jag förstår inte hur ni kan lyckas hålla reda på vilken kroppsdel som ligger vart, jag är visserligen bara i v. 28 men jag har oftast ingen aning om vilken del som är vart, det rör sig överallt liksom :D. Med de andra barnen har jag heller inte haft någon aning ens sent i graviditeten om det är huvudet som är upp eller ner. Med dottern fick vi dessutom dubbelkolla med ett snabbt UL i slutet av graviditeten så att det verkligen var huvudet som var neråt för hon blev osäker när hon kände efter.

Och apropå på det så fick jag en sån olustig tanke häromdagen med tanke på att dottern föddes hemma. TÄNK OM huvudet inte hade varit först, nu säger de ju att går det så fort så att de föds hemma så går det ju i regel bra. Men hemska tanke om det hade varit sätet som varit på väg ut först :nailbiting:

Håller med, jag har ingen aning om hur lillmuffel ligger i magen. Vet bara att hen sparkar på väldit obekväma ställen ibland och har disco om kvällarna. :-)

Jag har också noll koll på kroppsdelarna! Jag tror att när det känns rejält så är det en fot och när der känns men lite mindre så är det en arm, men jag vet inte :p

Nej i morse fick jag för mig att det var en armbåge som drogs från ena sidan till den andra men det kan ju lika gärna varit ett knä eller en fot :D

Jaja, jag är glad om den lilla ligger åt rätt håll när det börjar närma sig, än så länge kan den få stöka runt bäst den vill.

Jag har ingen koll på om det är rumpa eller huvud, knä eller armbåge. Där är något runt och där är något mindre typ.
Jag är fortfarande inte bekväm med känslan av att det är fingrar/tår som gräver/stryker/drar där inne i bland.

58 dagar kvar nu :nailbiting:
Jag vill fortfarande inte föda barnet (dåligt med alternativ där dock) och jag är absolut inte redo för två. Kan man inte bara få barnet med storken typ, så finns det där när man vaknar på rätt datum. Jag tyckte liksom inte att det här med förlossning var sådär supermegahäftigt som en del andra upplever att det är...

Junioren har börjat säga godnatt till magen, helt på eget initiativ, och säger till folk att hen också har en "bäsis" i magen. :heart

Jag har ingen koll på om det är rumpa eller huvud, knä eller armbåge. Där är något runt och där är något mindre typ.
Jag är fortfarande inte bekväm med känslan av att det är fingrar/tår som gräver/stryker/drar där inne i bland.

58 dagar kvar nu :nailbiting:
Jag vill fortfarande inte föda barnet (dåligt med alternativ där dock) och jag är absolut inte redo för två. Kan man inte bara få barnet med storken typ, så finns det där när man vaknar på rätt datum. Jag tyckte liksom inte att det här med förlossning var sådär supermegahäftigt som en del andra upplever att det är...

Junioren har börjat säga godnatt till magen, helt på eget initiativ, och säger till folk att hen också har en "bäsis" i magen. :heart

Jag ser mer förlossningen som nödvändigt ont. Även om första förlossningen gick bra så tog det ett antal år innan jag ens började fundera på en till, delvis för att jag var extremt osugen på att vara gravid och föda barn igen. Efter den andra som föddes hemma var känslan dock en helt annan, jag var mycket piggare efteråt och återhämtade mig väldigt snabbt så då kunde jag helt plötsligt tänka mig en till ganska snabbt. Jag hoppas på en liknande förlossning den här gången :)

Vad gulligt med storasyskonet och magen, hur gammal är junioren?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 271
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 599
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg