Vårföräldrar 2017 del tre

Försäkringskassan har lyckats läsa fel på mitt intyg från läkaren :meh:. Helt otroligt. Så nu får jag vänta tills det är löst innan jag får några utbetalningar.
När jag pratade med FK om det fick jag svaret -ja jag kan ju se att det är handläggaren som gjort fel här. Men tyvärr måste det ändå gå rätt väg nu för att lösas. Jag skriver ett mejl till din handläggare och hoppas att hen läser det.

HOPPAS?! :cautious::mad:

Har du inget nummer till din handläggare?

Jag har lyxat och köpt en Elodi details? ?? skötväska, vit botten med svart mönster och läderhandtag.
Jag tror att min lilla räka ligger med benen uppåt då det ofta kommer in fullträffar mot revbenen och typ lungorna? I övrigt börjar jag känna mig orolig att det inte är på riktigt då jag tycker magen fortfarande är liten och jag inte har några andra krämpor eller gravidsymptom. Känner mig inte riktigt gravid ännu, det är ändå "bara" 10 veckor kvar. :(

Dom här drömmarna man drömmer :banghead: vaknade nysd av att sambon var otrogen med sin mammas fd massör, i vårt kök när jag var hemma:wtf: och i drömmen var det inte första gången han var otrogen...

Alltså vad finns det egentligen för orsaker till små barn? Utom typ rökning? Allt såg ju bra ut igår på tul så inte orolig längre men jag är ju för bövelen 184 cm lång och kraftigt överviktig, överallt står det ju att risken är stor för stora barn om man är kraftigt överviktig?!

Alltså vad finns det egentligen för orsaker till små barn? Utom typ rökning? Allt såg ju bra ut igår på tul så inte orolig längre men jag är ju för bövelen 184 cm lång och kraftigt överviktig, överallt står det ju att risken är stor för stora barn om man är kraftigt överviktig?!
Gener. Stress. Högt blodtryck. Dåligt näringsintag. Men främst gener. Inte alltid så logiskt hur de väljs ut. Dessutom växer barn olika.

Gener. Stress. Högt blodtryck. Dåligt näringsintag. Men främst gener. Inte alltid så logiskt hur de väljs ut. Dessutom växer barn olika.

Jag vägde visserligen 3700, ganska normalt. Min bror 5000 min sambo likaså. Har normalt blodtryck, inte varit stressad. Var visserligen inte så hungrig första 12-15 veckorna men jag åt ju :p dock är sambond familj ganska så korta medans man i min familj är långa istället! Ja det går väl inte att säga varför bäbis var -8,3% mindre än beräknat men fundera är svårt att låta bli :p

Barn växer oerhört olika speciellt ju närmare slutet man kommer och uppskattningen är ju bara baserat på ett snitt av de man gjort tillväxtkontroller på i samma vecka.

V låg ju på +-0 första TUL och det är så ovanligt att det finns en notering om det i journalen :rofl:

Eg är det konstigt att bara göra en mätning, det borde vara minst två med ett visst antal veckor emellan så man ser att fostret fortsätter växa efter sin kurva.

Det kan ju vara så att du har livmodern framåt också, då är där ju en hel uppsättning fodring till mellan barnet och dig sas. Enligt rul ligger min livmoder ovanpå henne så jag kommer nog antaligen (förhoppningsvis och tackolov!!) inte känna av så mycket sparkar uppåt mot magen och halsen till.

Sen kan ju din bebis ligga och sparka inuti dig men inte utåt så att det syns och känns någotvidare.

Ja nu ligger den ju i bakkant den där moderkakan hos mig ;) Men igår kväll/natt fick pappan för första gången känna en spark på magen eller ja en rörelse iaf som var helt uppenbart i handen :) Väldigt glad sambo så kanske börjar jag humma om hon ska sluta sparka sin mamma så hårt inom en snar framtid :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 271
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 599
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg