Vårföräldrar 2017 del tre

Jag vägde visserligen 3700, ganska normalt. Min bror 5000 min sambo likaså. Har normalt blodtryck, inte varit stressad. Var visserligen inte så hungrig första 12-15 veckorna men jag åt ju :p dock är sambond familj ganska så korta medans man i min familj är långa istället! Ja det går väl inte att säga varför bäbis var -8,3% mindre än beräknat men fundera är svårt att låta bli :p

Fast -8,3 % är ju nästan försumbart med ett sådant trubbigt verktyg som den där viktuppskattningen är. Det är nog ingen idé att du börjar fundera på vad i graviditeten som påverkat att barnet är litet, när det i själva verket kan visa sig vara större än medel vid förlossningen.

Min son var -20,2 % när han föddes i v 37+2. Ingen gjorde något mer än att konstaterade att han var en liten modell. Både jag och hans pappa vägde över medel när vi föddes.

Fast -8,3 % är ju nästan försumbart med ett sådant trubbigt verktyg som den där viktuppskattningen är. Det är nog ingen idé att du börjar fundera på vad i graviditeten som påverkat att barnet är litet, när det i själva verket kan visa sig vara större än medel vid förlossningen.

Min son var -20,2 % när han föddes i v 37+2. Ingen gjorde något mer än att konstaterade att han var en liten modell. Både jag och hans pappa vägde över medel när vi föddes.

Ja läkaren sa till mig att det inte var något avvikande men jag har bara förväntat mig stort barn, typ större än medel så är lite "paff" bara :)

Tittar på idrottsgalan på SVT Play och storlipar när publiken hyllar Lars Lagerbäck med den isländska klappen. Inte blir det bättre när J-O hyllas och man får se hela hans karriär. :love: Åh dessa hormoner :rofl:

Älskar isländska klappen trots att jag inte gillar fotboll, men är så mycket styrka och kärlek i den upplever jag och funderar dessutom på att byta frikort, från persbrant till den rödhåriga skägga isländska fotbollsspelarn, så jäkla snygg :love:

Tack för svar om skötväskor :)

Totalt omotiverad på jobbet, less på att jag aldrig får besked från fk, "bäsis" sparkar/slår/trycker/biter ( ;)) på blåsan så det känns som att inkontinensen är nära :o.
Magen har ändrat form och är nu lite rundare och känns mindre än tidigare.

Älskar isländska klappen trots att jag inte gillar fotboll, men är så mycket styrka och kärlek i den upplever jag och funderar dessutom på att byta frikort, från persbrant till den rödhåriga skägga isländska fotbollsspelarn, så jäkla snygg :love:

Jag är inte heller ngt fotbollsfan men gillar "sagor".

Grät förresten även när den syriske killen som simmade 7 timmar(!!!) över medelhavet för att ta sig i säkerhet presenterade årets prestation. Och när de höll minnesstund över alla dem som gått bort under året.

Jag vägde visserligen 3700, ganska normalt. Min bror 5000 min sambo likaså. Har normalt blodtryck, inte varit stressad. Var visserligen inte så hungrig första 12-15 veckorna men jag åt ju :p dock är sambond familj ganska så korta medans man i min familj är långa istället! Ja det går väl inte att säga varför bäbis var -8,3% mindre än beräknat men fundera är svårt att låta bli :p
Som sagts så är ju -8.3% inget att bry sig om, helt normalt. Vår dotter beräknades väga 2600g vid BF, gjorde massa UL och fick gå på extra kontroller. Hon föddes 49cm lång och 3150g en vecka före bf och då va sista UL gjord 3 dagar innan. Lång och smal tjej och det va främst bukomfånget som var litet.

Nu börjar det närma sej nästa ul! På torsdag är det dags för litens första tul, ska ha ett var 3-4 vecka fram till snitt och det känns jäkligt bra med extra koll ifrån läkare och inte bara barnmorskor.

Har äntligen kommit på en lunch som fungerar utan att jag blir hungrig efter 1h igen. 2smörgåsar på träplankshårt rågbröd med proteinrikt pålägg och 1glas smoothie med youghurt, mjölk, banan, bär och chiapsyl (psyllium och chiafröpulver)
Håller mej enkelt mätt på i 5-6h rekord!! Gottesuget blir lika med noll också. Tackar för det!

Nu börjar det närma sej nästa ul! På torsdag är det dags för litens första tul, ska ha ett var 3-4 vecka fram till snitt och det känns jäkligt bra med extra koll ifrån läkare och inte bara barnmorskor.

Har äntligen kommit på en lunch som fungerar utan att jag blir hungrig efter 1h igen. 2smörgåsar på träplankshårt rågbröd med proteinrikt pålägg och 1glas smoothie med youghurt, mjölk, banan, bär och chiapsyl (psyllium och chiafröpulver)
Håller mej enkelt mätt på i 5-6h rekord!! Gottesuget blir lika med noll också. Tackar för det!

Här är det barnmorskor som gör TUL om de inte hittar något avvikande.

Besök på mvc hos läkaren idag, och det var en bra läkare :up: :) Det finns en 50% sjukskrivning förberedd i journalen om jag känner att jag behöver :bow: tappen opåverkad och jag ska vila, vila och knapra panodil för de gräsliga förvärkarna. Foglossningen nämnde jag inte...

På jobbet servar de/ anpassar med allt för att jag ska komma dit och använda huvudet :angel: men nu har de ev. hittat en mamma på skolan som letade jobb.... Hon är inte lärare men nu är de så desperata att vad som helst med två armar o två ben duger :banghead:

Bebisen låg med huvudet rakt ner i kanalen, den hade alltså vänt sig när jag trodde :D men är det inte tidigt o börja fixera sig i v.32 redan med tredje barnet?

På jobbet servar de/ anpassar med allt för att jag ska komma dit och använda huvudet :angel: men nu har de ev. hittat en mamma på skolan som letade jobb.... Hon är inte lärare men nu är de så desperata att vad som helst med två armar o två ben duger :banghead:

Jag tänker för elevernas skull att hellre en outbildad men samma person hela tiden än massa outbildade vikarier, som jag antar att alternativet är?!

@lil-sis
Alla mina värkar (även under förlossningarna) har känts som mensvärk.
Sen så har jag aldrig tyckt förlossningarna varit smärtsamma alls. Barnmorskan under den förra sa att det såg ut som om att jag låg på en strand och drack pinjackolada under mina värkar. Lustgas i mitt hjärta :heart

Tror inte det är något på G mer än möjligen förvärkar. Han ligger himla högt upp idag :)

Men livmodertappen har blivit betydligt mjukare senaste veckan så lite förberedd får man väl vara.

Har dubbla faktorer för tidig födsel rent statistiskt. (Lågt papp-a och så GBP.)

Jag tänker för elevernas skull att hellre en outbildad men samma person hela tiden än massa outbildade vikarier, som jag antar att alternativet är?!

Ja, men det är ju bra om den outbildade människan kan ta barn med :banghead: denna bara tjatade o gnällde på dem. Nu undrades det om jag typ kan tänka mig jobba lite o planera upp undervisningen och finnas i bakgrunden. Med vilken amnings-bebis-blöjbytarhjärna då? Vill bara kunna pluffsa runt här hemma o njuta av bebis och de större barnen, inte tänka på att planera undervisning :meh: dessutom är det svårt att veta vad man ska planera på avstånd, typ :turd::banghead:

Hurra! Jag har sovit i natt! Känner mig som en helt ny människa :)

På minussidan är att jag har fått ngåon konstig smärta i ena ljumsken... men bara i ena. Jätteknasigt. misstänker fogar som bråkar.

Jag får ont i ena ljumsken när det är halt så som det är nu (här i alla fall). Spänner mig antagligen lite även fast jag alltid har halkskydd på skorna när jag är ute.. Men det brukar bara bli ont på min högra sida lustigt nog :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 259
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 595
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård