Besök hos bm idag. Allt såg fint ut och bebis gillar ff inte dopplern vägde mig också, väger 300 gram mindre än förra vägningen. Vilket innebär att jag väger 3,5 kg mindre än innan jag blev gravid gillar hur detta artar sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vägde visserligen 3700, ganska normalt. Min bror 5000 min sambo likaså. Har normalt blodtryck, inte varit stressad. Var visserligen inte så hungrig första 12-15 veckorna men jag åt ju dock är sambond familj ganska så korta medans man i min familj är långa istället! Ja det går väl inte att säga varför bäbis var -8,3% mindre än beräknat men fundera är svårt att låta bli
Fast -8,3 % är ju nästan försumbart med ett sådant trubbigt verktyg som den där viktuppskattningen är. Det är nog ingen idé att du börjar fundera på vad i graviditeten som påverkat att barnet är litet, när det i själva verket kan visa sig vara större än medel vid förlossningen.
Min son var -20,2 % när han föddes i v 37+2. Ingen gjorde något mer än att konstaterade att han var en liten modell. Både jag och hans pappa vägde över medel när vi föddes.
Tittar på idrottsgalan på SVT Play och storlipar när publiken hyllar Lars Lagerbäck med den isländska klappen. Inte blir det bättre när J-O hyllas och man får se hela hans karriär. Åh dessa hormoner
Älskar isländska klappen trots att jag inte gillar fotboll, men är så mycket styrka och kärlek i den upplever jag och funderar dessutom på att byta frikort, från persbrant till den rödhåriga skägga isländska fotbollsspelarn, så jäkla snygg
Som sagts så är ju -8.3% inget att bry sig om, helt normalt. Vår dotter beräknades väga 2600g vid BF, gjorde massa UL och fick gå på extra kontroller. Hon föddes 49cm lång och 3150g en vecka före bf och då va sista UL gjord 3 dagar innan. Lång och smal tjej och det va främst bukomfånget som var litet.Jag vägde visserligen 3700, ganska normalt. Min bror 5000 min sambo likaså. Har normalt blodtryck, inte varit stressad. Var visserligen inte så hungrig första 12-15 veckorna men jag åt ju dock är sambond familj ganska så korta medans man i min familj är långa istället! Ja det går väl inte att säga varför bäbis var -8,3% mindre än beräknat men fundera är svårt att låta bli
Nu börjar det närma sej nästa ul! På torsdag är det dags för litens första tul, ska ha ett var 3-4 vecka fram till snitt och det känns jäkligt bra med extra koll ifrån läkare och inte bara barnmorskor.
Har äntligen kommit på en lunch som fungerar utan att jag blir hungrig efter 1h igen. 2smörgåsar på träplankshårt rågbröd med proteinrikt pålägg och 1glas smoothie med youghurt, mjölk, banan, bär och chiapsyl (psyllium och chiafröpulver)
Håller mej enkelt mätt på i 5-6h rekord!! Gottesuget blir lika med noll också. Tackar för det!
Mina kommer bli med läkare eftersom dom vill ha den extra kollen på oss.Här är det barnmorskor som gör TUL om de inte hittar något avvikande.
Här är det barnmorskor som gör TUL om de inte hittar något avvikande.
På jobbet servar de/ anpassar med allt för att jag ska komma dit och använda huvudet men nu har de ev. hittat en mamma på skolan som letade jobb.... Hon är inte lärare men nu är de så desperata att vad som helst med två armar o två ben duger
@lil-sis
Alla mina värkar (även under förlossningarna) har känts som mensvärk.
Sen så har jag aldrig tyckt förlossningarna varit smärtsamma alls. Barnmorskan under den förra sa att det såg ut som om att jag låg på en strand och drack pinjackolada under mina värkar. Lustgas i mitt hjärta
Jag tänker för elevernas skull att hellre en outbildad men samma person hela tiden än massa outbildade vikarier, som jag antar att alternativet är?!
Hurra! Jag har sovit i natt! Känner mig som en helt ny människa
På minussidan är att jag har fått ngåon konstig smärta i ena ljumsken... men bara i ena. Jätteknasigt. misstänker fogar som bråkar.