Vårföräldrar 2017 del tre

Ja, men det är ju bra om den outbildade människan kan ta barn med :banghead: denna bara tjatade o gnällde på dem. Nu undrades det om jag typ kan tänka mig jobba lite o planera upp undervisningen och finnas i bakgrunden. Med vilken amnings-bebis-blöjbytarhjärna då? Vill bara kunna pluffsa runt här hemma o njuta av bebis och de större barnen, inte tänka på att planera undervisning :meh: dessutom är det svårt att veta vad man ska planera på avstånd, typ :turd::banghead:

Hmm ja det kan ju vara en fördel att vara lite pedagogisk...
Men är man föräldraledig ska man få vara det också!

@lil-sis
(Med risk för att ingen förstår vad jag menar, jag är inte med i huvudet alls idag)
Jag trodde att värkar och sammandragningar skulle kännas annorlunda och inte som mensvärk under min första graviditet.
Jag hade också och har "mensvärk" under bebisens tillväxt perioder. Jag ville inte skrämmas utan bara säga att det inte blev värre för mig fast jag trodde att det skulle bli det.
Svammel med en hjärna som är på semester.

Jag får ont i ena ljumsken när det är halt så som det är nu (här i alla fall). Spänner mig antagligen lite även fast jag alltid har halkskydd på skorna när jag är ute.. Men det brukar bara bli ont på min högra sida lustigt nog :p

Jag har ont på den vänstra sidan och upp över de nedre regionernas vänstra halva... känns verkligen jätteskumt.

Jag har ont på den vänstra sidan och upp över de nedre regionernas vänstra halva... känns verkligen jätteskumt.

Okej, så är det inte för mig. Är en ganska avgränsad punkt just j ljumsken som gör ont. Det är ju nått jag får annars också så har inte med graviditeten att göra, men det dyker som sagt bara upp när det är halt ute :) Hoppas att det blir bättre vad det är beror på för dig!

@lil-sis
(Med risk för att ingen förstår vad jag menar, jag är inte med i huvudet alls idag)
Jag trodde att värkar och sammandragningar skulle kännas annorlunda och inte som mensvärk under min första graviditet.
Jag hade också och har "mensvärk" under bebisens tillväxt perioder. Jag ville inte skrämmas utan bara säga att det inte blev värre för mig fast jag trodde att det skulle bli det.
Svammel med en hjärna som är på semester.

Mina sammandragningar är normalt sett ovanför naveln och känns helt annorlunda än den lilla mensvärkskänslan jag hade nu, den är alltså ny. Mest troligt början till förvärkar.

Har ätit hela dagen, inget "tänka efter före".

1200kcal.

Mycket intressant upplevelse!

31+0 idag som sagt och V börjar definitivt ta plats. Måste nog snart börja planera maten lite bättre så jag prioriterar näringsrika måltider, mer protein.

Speciellt om bäckenet fortsätter vara såhär snällt så att jag kan börja röra lite på mig :)

Är infernaliskt trött men har svårt att sova.
Ska testa postafen och se om det hjälper, brukar bli dåsig av dem.
Annars samma ynkliga status som vanligt, glad att partnern jobbar mycket hemifrån så jag har sällskap även om hen är upptagen.

Annars samma ynkliga status som vanligt, glad att partnern jobbar mycket hemifrån så jag har sällskap även om hen är upptagen.
biteme_bigarmhug.gif

Sammandragning(ar) även på morgonen nu. Spännande.

Fixat frukost och lunch till sambo och ätit frukost själv. Kissat hundarna.

Sambo får slänga åt ponnyerna lite hö och jag tänker somna om, snart kanske den lyxen är över :eek: (62 beräknade dagar kvar).

Jag var själaglad över att jag lyckats svoa hyffsat i två nätter... i natt samma visa igen o när jag väl somnade drömde jag massa knas. som exempel att bäbis vände sig och jag fick huvudet uppe i halsen så jag fick försöka trycka ner bebis till rätt läge igen

Sovit på hotell i natt efter en dag med utbildning. Vaknade glad som en lärka och kände att jag sovit gott.... tittade på klockan och den stod på 23.55 :( sedan vaknade jag varannan timme fram tills det kändes lönt att stiga upp igen.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

Jag skrev till län bakom mitt namn, såg i sommartråden att några skrivit stad. Tänkte det kan va kul ifall att man bor nära nån annan och kan ha lite bäbis-buketräff till sommarn :)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 257
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 593
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024