Vårföräldrar 2017 del 6

Typ allt är olika. Min var ju både liten och tidig men man gick efter hur mkt han gick ner och han höll sig innanför gränsen för att "slippa" koppas/tilläggsmatas.

Enda är att han ska äta Niferex till 6 månader och 4 veckor.
Det va samma med Sammy, han blev ju utplockad 16dagar tidigt och gick ner rätt mycket. Men så länge han inte gick ner mer än 10% så va det inget som skulle tilläggsmatas.

Varje gång jag sätter mig eller lägger mig så fåg jag helt sjuk "mensvärk" ett par minuter dom sen går över. Sjukt irriterande för man hoppas ju att det är värkarna som sätter igång :meh:

Den 11 maj klockan 22.26 kom lilla Märta :heart 52 cm lång och vägde 3425 gram. Förlossningen tog 28 timmar och det var nog de längsta timmarna jag varit med om! Vi mår bra! Är kvar på BB tills i morgon. Hon är ett riktigt matvrak och amningen fungerar sådär.. jag som inte riktig t får till det. Nu ska jag försöka sova, skriver mer detaljerat när jag börjat landa. Tack för alla hejjarop!:heart

Den 11 maj klockan 22.26 kom lilla Märta :heart 52 cm lång och vägde 3425 gram. Förlossningen tog 28 timmar och det var nog de längsta timmarna jag varit med om! Vi mår bra! Är kvar på BB tills i morgon. Hon är ett riktigt matvrak och amningen fungerar sådär.. jag som inte riktig t får till det. Nu ska jag försöka sova, skriver mer detaljerat när jag börjat landa. Tack för alla hejjarop!:heart
Stort grattis!! :love:

Det va samma med Sammy, han blev ju utplockad 16dagar tidigt och gick ner rätt mycket. Men så länge han inte gick ner mer än 10% så va det inget som skulle tilläggsmatas.

Det är ju först om de föds innan 37+0 som de räknas som tidiga. Så det låter ju rimligt att det bara var den "vanliga" gränsen med att gå ner 10 %. Sen kan det ju mycket väl vara så att som @hjärter_dam skrev att det blir extra koller om de är för små i förhållande till tid i magen :)

BM sa idag att jag inte borde ha så ont av foglossningen eftersom barnet är så långt nere i bäckenet. Undra varför jag har så ont så jag knappt ens kan ligga ner då. :confused:

Tycker folk ska sluta säga till mig att det snart kommer göra mindre ont. :meh:

Hoppar in från vintertråden.
Min dotter föddes en vecka efter bf, vägde 4,8 kg (53cm) och fick lite ersättning utöver den mjölk jag kunde producera. Hon gick ner 400 gram första-andra dygnet och hade hon inte gått upp 80 gram (tror jag det var) till tredje dygnet hade vi inte fått åka hem. Så de måste inte vara små eller för tidigt födda för att bedömmas vara i behov av övervakning och extra mat...

Ett stort grattis!

Grattis till Märta:heart

Stort grattis!

Stort grattis :heart

Jag insåg i dag att jag har "lyckats" med två nappvägrare till barn vilket är helt ok. Samma små har även fått ett uruselt morgonhumör :D:nailbiting:
Jag förstör verkligen hela förmiddagen för E om jag tar upp henne för "tidigt" (läs före 08.00).

Jag insåg i dag att jag har "lyckats" med två nappvägrare till barn vilket är helt ok. Samma små har även fått ett uruselt morgonhumör :D:nailbiting:
Jag förstör verkligen hela förmiddagen för E om jag tar upp henne för "tidigt" (läs före 08.00).

Jag har slutat försöka med napp till V.
Morgonpigga är vi eg allihop men V vaknar ibland och gråter :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 259
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 595
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar