Helvetesnatt och foglossningen blir bara värre. Kan inte vända mig själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helvetesnatt och foglossningen blir bara värre. Kan inte vända mig själv.
Får lite dåligt samvete emellanåt att jag längtar mer till att inte ara gravid än till att få en bebis men det är kanske normalt.
Nu har vi landat hemma, känns läksigt att itne ha någon att förlita sig på men oerhört skönt att få sova någon timme i egen säng. Med magknip i natt blev det inte mkt sömn för mig.
Vi mår bra, jag har inte hunnit smälta förlossningen än känner jag och jag är trots att det inte blev så många stygn väldigt öm och svullen. Jag hoppas att det lägger sig snart!
Amningen fungerar bra iallafall liggandes, inte tränat så mkt på sittande än och behöver helt klart palla upp med kuddar under.
Nu njuter jag av att ha fått sova två timmar medan lilla Märta lyssnat på Mozart med sin pappa
vilka omtumlande dygn det här har varit!
Den 11 maj klockan 22.26 kom lilla Märta 52 cm lång och vägde 3425 gram. Förlossningen tog 28 timmar och det var nog de längsta timmarna jag varit med om! Vi mår bra! Är kvar på BB tills i morgon. Hon är ett riktigt matvrak och amningen fungerar sådär.. jag som inte riktig t får till det. Nu ska jag försöka sova, skriver mer detaljerat när jag börjat landa. Tack för alla hejjarop!
Är du inte sjukskriven så pappan får ta föräldradagar?Jag har ont i magen har haft en brännande känsla i en del av snittet hela tiden och nu finns samma smärta på samma sida fast betydligt högre upp.
Svärmor åker hem i morgon så hade varit toppen om jag kan bli frisk och smärtfri tills dess
Fast kan inte det bero på vikt i relation till graviditetens längd? Min son var också liten (2590g, 48 cm) när han föddes i v38+6. Han räknades som fullgången och liten för tiden och därför ville de ha lite övervakning på honom på BB. Om jag inte minns fel föddes din son @Imogen lite tidigare och var därför mer "lagom" stor för sin ålder om än liten i absoluta mått.
Fast nu blev jag än mer förvirrad Min kusin fick en son i förrgår två dagar efter BF. Han vägde 2,3 och har bara ammats och ingen har sagt något om ersättning. Så det verkar onekligen vara olika riktlinjer bara...märkligt.
Ersättning ges väl om inte amningen kommer igång eller vikten dippar/inte går upp fort noga
Är du inte sjukskriven så pappan får ta föräldradagar?
Jaha, en kompis till mig blev sjukskriven tills hennes sår var läkt och hon fick lyfta igen.Man blir inte sjukskriven för snitt däremot är vi hemma båda två ändå till mitten av augusti men det blir lite tufft när jag har ont och hostar lungorna ur mig = orkar inte ett jota och är väl inte världens roligaste. Felicia har sin vakenperiod på natten och Bastian har det lite tufft med omställningen till att bli storebror som dessutom kom mitt i ett jobbigt (för honom) utvecklingssprång.