Vårföräldrar 2017 del 6

Besök av bvc idag. Felicia har gått ner till 3410gr. Vi var inne på BB igår då hon blivit gul och slö men hon låg precis under gränsvärdet :)

Besök av bvc idag. Felicia har gått ner till 3410gr. Vi var inne på BB igår då hon blivit gul och slö men hon låg precis under gränsvärdet :)
Hoppas hon piggar på sej snabbt:heart
Sammy va också rätt påverkad av gulsoten första 2veckorna, tar rätt hårt på dem. Han låg också under gränsvärdet så vi fick rådet att amma så mycket som möjligt plus att låta honom vila där det är soligt. Nu är det helt borta och han är betydligt piggare.

Usch hoppas hon håller sig på rätt sida gränsen! Kan man förebygga själv på något vis?

Skönt! Mina provet såg bra ut på morgonen, på kvällen skyhöga och jag blev igångsatt direkt. Det kan gå fort, så bra att du kollade tycker jag!

@lil-sis skönt med njurarna.

/Mvh tjuvläser.

Jag fick faktiskt bannor från BM jag pratade med i telefon och BM på mvc sa att jag skulle ringa förlossningen direkt om jag blev sämre. Ìnte vänta ett halvt dygn som jag gjorde idag. Så de tar det ju verkligen på allvar.

I övrigt har jag gått och blivit sjuk. Såklart :meh:
Så spenderar dagarna med att hosta, ha huvudvärk, halsont och frossa. Så tacksam att svärmor är här denna veckan och hjälper mannen så jag kan koncentrera mig på att amma och kurera mig. :heart

I morgon ska vi på öron näsa hals o se om de ska klippa Eddas tungband. Någon med erfarenhet av detta? :):nailbiting:
Lite sent kanske, men min dotter född 2015 fick klippa lite i tungbandet. Hade inga problem vid amningen men det var rätt kort, så de ville klippa för säkerhets skull. Pappan fick droppa lite sockerlösning i munnen samtidigt som jag höll, det tog kanske 15 sekunder allt som allt och ingen ledsen bebis mer än någon sekund vid själva klippet. Hoppas det gick bra för er!

Lite sent kanske, men min dotter född 2015 fick klippa lite i tungbandet. Hade inga problem vid amningen men det var rätt kort, så de ville klippa för säkerhets skull. Pappan fick droppa lite sockerlösning i munnen samtidigt som jag höll, det tog kanske 15 sekunder allt som allt och ingen ledsen bebis mer än någon sekund vid själva klippet. Hoppas det gick bra för er!

Tack :) Det gick jättebra! Jag och sköterskan höll o läkaren klippte. Lite sockervatten före och efter. Men hon var störd eller orolig igår em/kväll och fixar med tungan, sträcker på den. Känns väl lite ovant kan jag tro :) Det bästa är att hon slabbar mindre :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 286
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 170
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 612
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar