Vårföräldrar 2017 del 6

Hade värkar fram till 10 snåret igår kväll sen somnade jag och det slutade. Hade tom förberett farmor så vi kunde lämna av dottern på vägen om det hade satt igång. Nu har jag lite molande värk och nån värk då och då, så jag gör vad alla vettiga moms to be gör, jag åker till öppna förskolan med dottern så hon får leka av sig :rofl:

Tänk att det gått en vecka nu och det känns som om denna lilla varelser alltid varit en del av våra liv :heart
Älskade lilla Felicia :love:

18402266_10155257815738953_2752157721069375327_o.jpg

Senast ändrad:
Vad gör ni andra om dagarna som har bebis på utsidan?
Typ roddar allt det vanliga (har 3-4 barn hemma beroende på vecka), gör mycket utflykter och försöker träffa kompisar så ofta det går. Bor i radhusområde med massor av härliga grannar och barn så många timmar brukar gå åt i bara farten så fort man sticker ut näsan genom dörren eller så är det nån som knackar på och vill ta en kaffe eller vill låna våra barn alternativt lämna av sina egna för lek. Idag är första gången sen förlossningen för 2,5 vecka sen som jag och Douglas är ensamma :heart så nu gosar vi i soffan :)

Ska ha min C-uppsats inskickad på måndag, så sliter som ett djur med att få den färdig och kastar mig över datorn så fort jag får en ledig stund. Däremellan är jag förkyld, promenerar hundar och umgås med familjen. Längtar efter terminsslut så jag och Einar får måla om huset istället :D

Cornelis fyller två månader idag och vi har varit på BVC för rotavaccin och vikt/längdkoll. Han växet bra!! 3790 gram för två månader sen, 5850 gram idag, 51 cm när han föddes och 61 idag!!

Oj! Hejja Cornelis! Han kommer snart vara ifatt Ante om han fortsätter i den takten! :o:D

Sitter i sängen och ammar och agerar säng mest.. Ibland lyckas vi hamna i soffan istället - skönt med omväxling. Hoppas på att hon blir lite mer "självständig" snart så jag kan få lite annat gjort :p Men det går åt rätt håll i alla fall. Har köpt en swaddler som vi började använda igår för hon gillar att vara lindad och jag lyckades lyfta över henne i egen säng efter att hon somnat igårkväll utan att hon vaknade och lyckades få henne att somna och sen sova 30-40 min i vagnen idag tack vara den så den blir nog flitigt använd :love:

Vi gör typ ingenting känns det som. Jag är galet rastlös nu när jag inte ens har någon häst. Tiden går ju men det känns ändå inte som att vi gör något "vettigt". Vi går ut och går med hunden eller går till lekplatsen en sväng. Jag har just raggat tag i en shettis som 2-åringen kan få rida på så jag tänker att vi och bebis kan spendera lite tid i stallet när sonen är på förskolan.

Alla vänner jobbar dagtid och jag känner bara en som är föräldraledig och hon bor en bit härifrån. Snart börjar det en föräldrgrupp på BVC, jag hoppas på att det finns en del trevliga där som man kan umgås lite med.

Ammar, går promenader, träffar kompisar, är ute hos mina föräldrar på landet, kollar film/serie, städar/tvättar, sover. Allt och ingenting egentligen. Tider springer iväg och jag har inte gjort något vettigt alls känns det som .

Nu börjar det hända saker! Slemproppen har börjat lossna (hatar ordet slempropp) Inga regelbundna värkar men en mer underlig smärta nedåt. Jag börjar känna mig ordentligt nervös!

Nu kan ju ingen veta hur din förlossning går till men för min del trodde jag att det skulle vara värre trots igångsättning och sugklocka, om det är till någon tröst!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 281
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 607
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka