Vårföräldrar 2017 del 6

Jag räknar med att gå tiden ut men att behöva gå ända till 13 juni känns inte rimligt. Jag vet inte vad jag gör då.
Jag hoppas den tittar ut absolut senast bf, det hade underlättat något extremt.

Känslan när man ska ta på sig gravidbyxorna och magmuffen har blivit för liten :nailbiting::rofl::rofl:

Är tydligen kaosigt på jobbet och jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag bara ska skita i det eller om jag ska gå in och jobba och hjälpa till och styra upp det. På ett sätt är det skönt att vara hemma och samtidigt ska jag ju så småningom tillbaka och kommer ju bli tuffare ju längre tid det varit kaos (om det då ens finns något att komma tillbaka till). Går jag tillbaka och jobbar nu så kommer jag ju kunna ställa i stort sett vilka krav jag vill och kommer kunna styra helt fritt och avsäga mig alla möten osv som betyder att passa tider t ex. Att kunna spara föräldradagar och vara hemma längre är ju också värdefullt, jag är inget fan av idén att sätta barn på förskolan tidigt... drar ut på att hälsa på på jobbet bara för att slippa träffa min chef och ta ställning :angel: jag njuter av att vara hemma och samtidigt saknar jag att jobba...

Är tydligen kaosigt på jobbet och jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag bara ska skita i det eller om jag ska gå in och jobba och hjälpa till och styra upp det. På ett sätt är det skönt att vara hemma och samtidigt ska jag ju så småningom tillbaka och kommer ju bli tuffare ju längre tid det varit kaos (om det då ens finns något att komma tillbaka till). Går jag tillbaka och jobbar nu så kommer jag ju kunna ställa i stort sett vilka krav jag vill och kommer kunna styra helt fritt och avsäga mig alla möten osv som betyder att passa tider t ex. Att kunna spara föräldradagar och vara hemma längre är ju också värdefullt, jag är inget fan av idén att sätta barn på förskolan tidigt... drar ut på att hälsa på på jobbet bara för att slippa träffa min chef och ta ställning :angel: jag njuter av att vara hemma och samtidigt saknar jag att jobba...

Riskerar jobbet att konka? Det kanske går att jobba 25-50% och då ändå få möjlighet att vara hemma?

Riskerar jobbet att konka? Det kanske går att jobba 25-50% och då ändå få möjlighet att vara hemma?

Ja jag tänker typ 10 timmar i veckan isf och Douglas ska alltid kunna vara med. Funkade bra med storasyster. Det är ett stort företag men enheten som jag är föreståndare för riskerar nog att gå åt skogen om jag bara låter det va... antagligen får jag väl isf en annan enhet när jag vill komma tillbaka men då riskerar jag ju att det är nåt som jag inte tycker är lika kul...

Kan du göra skillnad så kaoset lugnar sig eller är du bara en livboj i så fall?

Ja jag tänker typ 10 timmar i veckan isf och Douglas ska alltid kunna vara med. Funkade bra med storasyster. Det är ett stort företag men enheten som jag är föreståndare för riskerar nog att gå åt skogen om jag bara låter det va... antagligen får jag väl isf en annan enhet när jag vill komma tillbaka men då riskerar jag ju att det är nåt som jag inte tycker är lika kul...

Hmm tåls att fundera på!

Kan du göra skillnad så kaoset lugnar sig eller är du bara en livboj i så fall?

Det kan lugna sig då det är jag som byggt upp och kan verksamheten från grunden och tyvärr får inte hon som tagit över under min ledighet alls den uppbackning som vi kommit överens om att hon ska få. Hon står rätt ensam med svåra personalgrupper och många svåra beslut som hon inte har någon att bolla med. Jag är skapligt orolig att hon ska säga upp sig och jag vill verkligen ha henne kvar när jag kommer tillbaka då jag har handplockat henne för att jobba nära mig.

Cornelis blir två månader på onsdag, verkar som att mensen redan tänker göra entre trots att jag helammar, dock väldigt lite än. Kom typ en droppe igår, nu har det kommit lite till men inte alls mkt! Får se hur det urartar...

Booored!! När det blåser isvindar ute, fötterna kommer inte i foppatofflorna, och magen allmänt är i vägen då är det enda som finns kvar att göra att tvätta! Hur roligt är det liksom! Men men.. Måste erkänna att det är sjukt smidigt att ha en torktumlare också, hade kombinerad innan så det tog lite tid att få färdigt ett lass.

Det kan lugna sig då det är jag som byggt upp och kan verksamheten från grunden och tyvärr får inte hon som tagit över under min ledighet alls den uppbackning som vi kommit överens om att hon ska få. Hon står rätt ensam med svåra personalgrupper och många svåra beslut som hon inte har någon att bolla med. Jag är skapligt orolig att hon ska säga upp sig och jag vill verkligen ha henne kvar när jag kommer tillbaka då jag har handplockat henne för att jobba nära mig.

Om du kan jobba med de förutsättningarna som du säger så hade jag lätt hoppat på och tagit några timmar i veckan.

Jag kommer börja stötta i på jobbet i juni, endast med sådant jag kan göra hemifrån, ett enkelt sätt att dryga ut kassan och spara på f-dagar. (tar inte ut så många dagar / v just nu och det märks på kontot men är ju självvalt :))

Jag pratade med personalansvarige häromdagen och frågade ett par saker varav en gick ut på min föräldraledighet och hen svarade snabbt "då säger jag nej så att du kommer tillbaka fortare", sedan fick jag det korrekta svaret men det känns bra att jag är saknad ;).

Mitt urin hade väldigt skum färg nyss när jag var på toa. Typ brunt. Och så googlar man och direkt kommer havandeskapsförgiftning upp. Mahh... Hjälper ju inte att jag haft huvudvärk och massa förvärkar idag direkt.
Är väl bara att ringa mvc direkt i morgon...

Mitt urin hade väldigt skum färg nyss när jag var på toa. Typ brunt. Och så googlar man och direkt kommer havandeskapsförgiftning upp. Mahh... Hjälper ju inte att jag haft huvudvärk och massa förvärkar idag direkt.
Är väl bara att ringa mvc direkt i morgon...
Är du det minsta orolig eller fundersam, så ring Förlossningen. (Det går jättebra att säga till dem att en kompis sa åt dig att ringa om det känns jobbigt att ringa men skönt att få prata med dem.)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 286
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 170
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 612
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar