Vårföräldrar 2017 del 6

Idag har jag varit på simskola med stora dottern och sedan bytte vi lite kläder på Lindex. Hade beställt stl 68 i kläderna till i sommar men reviderade den tanken när kläderna kom och bytte till storlek 62 :) får hellre köpa fler om det behövs större. Nu har damen några kortärmade bodys och tre kvartstights.. Slank ner shorts o byxdress med.

För övrigt är det sommar ute idag så hon sover i endast body i skuggan :D

Hon var hemma själv med pappa, flaska med pumpad mjölk o brorsan ca 4 timmar på fm. Hon hade knorrat, hängt på pappa, druckit lite flaska och sovit lite i vagnen :up:

Vi är också i skuggan, dock i pyamas men den är lite för kort så nästan body :p väldigt skönt dock har vi ont om skugga så har fått göra skugga!

Använder du fortfarande amningsnapp?
BVC tycker jag ska jobba med att sluta använda amningsnapp. Men Ebba förstår inte alls vad hon ska göra med bröstet utan nappen och blir bara frustrerad :( Med nappen fungerar amningen och jag har inte haft några problem med ömma eller såriga bröstvårtor. Så jag har inte orkat lägga så mycket energi på att sluta med nappen eftersom det funkar så bra med. Det är mest BVC som tycker att jag ska sluta med napp :cautious:
Jag använder också amningsnapp, Sammy får inget grepp utan och ger också upp. Så jag kör på med den. Bvc tyckte det va helt ok. För den är ju faktiskt inte nåt farligt, lite bökigt för den som använder den men det är ju en vanesak.

BVC tycker jag ska jobba med att sluta använda amningsnapp. Men Ebba förstår inte alls vad hon ska göra med bröstet utan nappen och blir bara frustrerad :( Med nappen fungerar amningen och jag har inte haft några problem med ömma eller såriga bröstvårtor. Så jag har inte orkat lägga så mycket energi på att sluta med nappen eftersom det funkar så bra med. Det är mest BVC som tycker att jag ska sluta med napp :cautious:
Vad är syftet enligt bvc att sluta med den?

Jag körde också med napp i början, hon hade framförallt svårt att få tag på vänster. Nu funkar det utan även om vi får trixa lite. Enligt BB så var största risken med napp att barnet inte lyckas tömma bröstet på mjölk eftersom det blir mer motstånd, det är då lite större risk att man får mjölkstockning.

Jag körde också med napp i början, hon hade framförallt svårt att få tag på vänster. Nu funkar det utan även om vi får trixa lite. Enligt BB så var största risken med napp att barnet inte lyckas tömma bröstet på mjölk eftersom det blir mer motstånd, det är då lite större risk att man får mjölkstockning.

För mig känns det tvärt om, att C har mkt lättare att suga med nappen och därför får i sig mer mjölk! :)

För mig känns det tvärt om, att C har mkt lättare att suga med nappen och därför får i sig mer mjölk! :)
Samma för mig.
Kunde sluta med amningsnapparna efter några veckor. Började då att vara utan på nätterna, helt enkelt för att jag var så trött.

Tycker det blir ett jäkla ös på mjölken med napp. Det är iofs skillnad på olika märken. Jag använder medelas napp, mam's sitter inte lika bra och är för bred för Sammy så den funkar inge vidare. Men medelas blir det lättare för honom.

Vi har hela tiden gett lite ersättning också, det tog lite tid för henne att komma upp i födelsevikten. BVC har en idé om att det nog stimulerar mjölkproduktionen mer utan napp. Dock känns det som att jag har mjölk och nappen är alltid full med mjölk när hon har ammat färdigt. Sen gör det inte mig något och ge lite ersättning några gånger per dygn heller, det är smidigt för pappa att ge när jag är i stallet tex :up:

Ville bara säga att jag körde med amningsnapp under 6 mån helamning + 2 mån delamning men min son. Bvc sa typ en gång att det kan vara bra att fasa ut. Men eftersom det var med napp allt funkade kanon, så körde vi på den. Enda är väl att det blir bökigare att amma "offentligt", men hellre det för min del. Så gör som du känner säger jag!
Mvh/ Vårmamma -16

Tapetsera en vägg inkl snitta ur för element plus rör, städa ut en källare och dammsuga hela nämnda källare som höggravid - inte att rekomendera!! :arghh: Har så ont i fötterna nu samt att liten försöker bryta sig ut både neråt uppåt och utåt. Tur jag slipper flyttstädningen :up:

Fick mitt första barn sommaren -14. Använde amningsnapp under 9 månader tills dottern valde att sluta amma själv. Lite extra krångel när man var iväg kanske att man skulle komma ihåg att ta med den osv men jag fick in vanan snabbt. Var samma för oss. Tog jag bort nappen blev hon frustrerad och arg. Fattade inte alls hur man skulle göra. Med nappen var det problemfritt med 5 månaders helamning och sedan ca 4 månaders delamning. BVC frågade nån gång men hade ingen åsikt om att jag borde ta bort den. För min del kändes det som att jag hellre hade nappen än att inte kunna amma alls. Hade jätteont och stora sår som inte läkte innan vi testade napp. Det försvann på några timmar när jag började med napparna.

I aug -16 föddes vår son. Jag hade laddat med amningsnappar, mams funkade bäst för mig, och använde det i början. Trodde inte jag kunde amma utan efter 9 månader med förra barnet. Efter typ 2 veckor provade jag att ta bort den. Han fattade direkt och sög tag utan problem och sedan dess har vi ammat utan.

Kör på det som känns bäst för er!

Då förstår jag :)

Hellu. I hänger fortfarande på BB då lillan gått ner nästan för mycket (skulle åkt hem idag) med andra ord runt 7%.. Amningen funkar tydligen inte helt insåg vi i natt o har vi jobbat stenhårt idag för o lösa det. Vi har amningsnapp då lillan inte får något tag alls utan den men hon suger lite fel så de låter lite konstigt o även om det känns som hon suger o ser ut som hon sväljer så kommer det tydligen inget, viktat henne före och efter varje mål idag o de händer inte mkt tyvärr... Så vi prova att börja mjölka mig idag för o se om det är mjölken som inte kommit igång o de var inte problemet då vi fick ut 55ml på 15min utan problem...

Så vi kämpar på i övrigt är hon underbar! Jag mådde lite dåligt i natt när hon aldrig var nöjd (inte konstigt när hon intr fick nån mat...) o sov inget o knappt något natten innan så var lite ledsen imorgon o är väl fortfarande, jobbigt när det inte funkar liksom... men vi har tur att vi är på ett mindre BB ikväll är vi två familjer som är på plats o ingen födning har skett sen i förrgår så dom har mkt tid med oss iaf. O pappan har bott här hela tiden sen hon föddes, annars hade jag gett upp för länge sen tror jag....

Er bästa med idag va att tarmarna lyckades komma igång o det gjorde inte ont trots den 4graders rupturen, har dock intrigen kontroll på ringmuskeln men hoppas det går hyfsat snabbt o träna upp. Var även på koll av stygnen idag o det såg allt perfekt ut (fick en av det bästa som sydde ihop mig med lååååång erfarenhet, så lång att honi snart går i pension som är känd för att verkligen engagera sig o sy superväl så det känns skönt!)

Trevlig helg på er alla från ett soligt Island som bjudit på sommarväder sen lillan anlände som jag såklart inte kunnat njuta ett dugg av ;)

Nattamning nr2 avklarad för inatt. :up:
Jag som var så glad över att F och brösten verkade vara i synk innan idag konstaterar nu att brösten nog dragit ifrån igen. Nu är vi tillbaka till att F enbart hinner amma ena bröstet innan hon är mätt och bröstet är fortfarande väldigt fullt efteråt..

Vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt :confused:
Får bli en varm dusch i morgon om inte annat för att förhindra mjölkstockning.

Hellu. I hänger fortfarande på BB då lillan gått ner nästan för mycket (skulle åkt hem idag) med andra ord runt 7%.. Amningen funkar tydligen inte helt insåg vi i natt o har vi jobbat stenhårt idag för o lösa det. Vi har amningsnapp då lillan inte får något tag alls utan den men hon suger lite fel så de låter lite konstigt o även om det känns som hon suger o ser ut som hon sväljer så kommer det tydligen inget, viktat henne före och efter varje mål idag o de händer inte mkt tyvärr... Så vi prova att börja mjölka mig idag för o se om det är mjölken som inte kommit igång o de var inte problemet då vi fick ut 55ml på 15min utan problem...

Så vi kämpar på i övrigt är hon underbar! Jag mådde lite dåligt i natt när hon aldrig var nöjd (inte konstigt när hon intr fick nån mat...) o sov inget o knappt något natten innan så var lite ledsen imorgon o är väl fortfarande, jobbigt när det inte funkar liksom... men vi har tur att vi är på ett mindre BB ikväll är vi två familjer som är på plats o ingen födning har skett sen i förrgår så dom har mkt tid med oss iaf. O pappan har bott här hela tiden sen hon föddes, annars hade jag gett upp för länge sen tror jag....

Er bästa med idag va att tarmarna lyckades komma igång o det gjorde inte ont trots den 4graders rupturen, har dock intrigen kontroll på ringmuskeln men hoppas det går hyfsat snabbt o träna upp. Var även på koll av stygnen idag o det såg allt perfekt ut (fick en av det bästa som sydde ihop mig med lååååång erfarenhet, så lång att honi snart går i pension som är känd för att verkligen engagera sig o sy superväl så det känns skönt!)

Trevlig helg på er alla från ett soligt Island som bjudit på sommarväder sen lillan anlände som jag såklart inte kunnat njuta ett dugg av ;)

Har de kollat hennes tungband så det inte är för kort?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 281
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 607
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka