Vårföräldrar 2017 del 6

Bebis verkar ha satt som mål att mina nerver k underlivet ska vara söndertrasade när den evakuerar :laugh: Det ilar och sticker heeeeela tiden. Borde ju vara van vid det här läget, men nope. Rycker till och gör ljud ifrån mig typ hela tiden för man inte är beredd på nästa.O_o

Bebis verkar ha satt som mål att mina nerver k underlivet ska vara söndertrasade när den evakuerar :laugh: Det ilar och sticker heeeeela tiden. Borde ju vara van vid det här läget, men nope. Rycker till och gör ljud ifrån mig typ hela tiden för man inte är beredd på nästa.O_o

Jag fick tvinga sambon att kolla i morse så jag inte fått ett åderbråck i underlivet. :angel: Men det är nog bara bäbis som trycker.

Mycket bättre i magen idag trots att vi började med niferex igår igen. Visserligen 1/6 av dagsdos men ändå.

Har bajsat lite mindre så kanske satsar på en gång i veckan istället :p

F äter 30ml var tredje timme.
Jag producerar 120ml var tredje timme och ökar... O_o
måste alltså pumpa efter amning för att inte få mjölkstockning :crazy:

Du får passa på att frysa in så det blir nåt positivt av det hela :) mina bröst har ökat massa i mjölkmängd senaste veckan, mjölk överallt förutom när jag ska pumpa, då kommer det typ ingenting trots att jag lyckats förut!

Att du ökar är inte så konstigt om du pumpar efter varje amning. Då stimulerar du ju ännu mer mjölkproduktion och det hela blir ännu värre och lite av en ond cirkel :(

25 kg hund klev rätt på mitt blygdben idag och halkade upp mot magen när hon skulle skynda sig bort. Jag har så ont i bäckenet nu så jag tror jag avlider.

Att du ökar är inte så konstigt om du pumpar efter varje amning. Då stimulerar du ju ännu mer mjölkproduktion och det hela blir ännu värre och lite av en ond cirkel :(
Jag har varit tvungen är göra det igår eftermiddag då jag höll på att få mjölkstockning. Idag verkar F dock lite hungrigare och mer i synk med brösten så nu har det funkat :up:

Mannen är iväg och köper amningsnappar då vi har lite problem med greppet.

Jag har varit tvungen är göra det igår eftermiddag då jag höll på att få mjölkstockning. Idag verkar F dock lite hungrigare och mer i synk med brösten så nu har det funkat :up:

Mannen är iväg och köper amningsnappar då vi har lite problem med greppet.

Jag är väldigt nöjd över amningsnapparna! :)

Jag är väldigt nöjd över amningsnapparna! :)
Använder du fortfarande amningsnapp?
BVC tycker jag ska jobba med att sluta använda amningsnapp. Men Ebba förstår inte alls vad hon ska göra med bröstet utan nappen och blir bara frustrerad :( Med nappen fungerar amningen och jag har inte haft några problem med ömma eller såriga bröstvårtor. Så jag har inte orkat lägga så mycket energi på att sluta med nappen eftersom det funkar så bra med. Det är mest BVC som tycker att jag ska sluta med napp :cautious:

Använder du fortfarande amningsnapp?
BVC tycker jag ska jobba med att sluta använda amningsnapp. Men Ebba förstår inte alls vad hon ska göra med bröstet utan nappen och blir bara frustrerad :( Med nappen fungerar amningen och jag har inte haft några problem med ömma eller såriga bröstvårtor. Så jag har inte orkat lägga så mycket energi på att sluta med nappen eftersom det funkar så bra med. Det är mest BVC som tycker att jag ska sluta med napp :cautious:

Jag har den på natten än, ammar i mörktet o då är det svårt att pricka rätt. Men bvc sa redan på första hembesöket att jag bör fasa ut pga att det kommer med massa luft men C har inte reagerat på någon luft sådär. Fungar det för er så skulle jag fortsätta, kanske testa nån gång om dagen när hon inte är akuthungrig att ta bort nappen, så gjorde jag när jag började fasa ut dagtid!

Idag har jag varit på simskola med stora dottern och sedan bytte vi lite kläder på Lindex. Hade beställt stl 68 i kläderna till i sommar men reviderade den tanken när kläderna kom och bytte till storlek 62 :) får hellre köpa fler om det behövs större. Nu har damen några kortärmade bodys och tre kvartstights.. Slank ner shorts o byxdress med.

För övrigt är det sommar ute idag så hon sover i endast body i skuggan :D

Hon var hemma själv med pappa, flaska med pumpad mjölk o brorsan ca 4 timmar på fm. Hon hade knorrat, hängt på pappa, druckit lite flaska och sovit lite i vagnen :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 277
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 605
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka