Vårföräldrar 2017 del 6

Första veckan hemma efter att ha slutat jobba i fredags. Sista veckorna på jobbet blev märkliga med dunderförkylning för mig, vattkoppor för sonen och överlämning till min nya kollega. Som väl var kunde sambon ta majoriteten av vabben vilket underlättade. Lätt sliten efter dessa veckor men nu med några lugna dagar hemma känns det mycket bättre. Boar lite i lugn och ro, tvättar babykläder och ligger på soffan varvat med korta och extremt långsamma promenader. Enda smolket är pollenchocken som kom i helgen.

Sonen kom sju dagar tidigt och jag har nånstans räknat med att även den här bebisen ska bli lite tidig. Leverans runt den 10-15:e vore optimalt tycker jag (bf är 23:e). Sambon däremot har mycket på jobbet den veckan och tycker att bebis kan vänta lite, vi får se vem den lyssnar mest på ;)

Har vart på efterkontroll hos BM, fick ju "bara" en andra gradens bristning men sprack långt bak, nästan så att det gick hål in till ändtarmen. Har ont när jag gör tvåan och det är fortfarande tunt där det nästan gick hål kollade dom upp nu. Ska kontanta läkare på kvinnokliniken om det fortfarande gör ont om några månader, dock drog dom ju ut C med sugklocka så ska vara rutin att få träffa läkare oavsett men har inte blivit kallad än!

Grattis @TeamLundVer! Vad skönt att du fick en så mycket bättre upplevelse den här gången. Du hade verkligen en mardrömsförlossning med Bastian. Hoppas du repar dig snabbt nu, från både snitt och fogbesvär!

I går förmiddags 10:43, så samma tid som för @Petronella, tittade hon ut. Vår underbara lilla Felicia :heart
54cm lång och 3798gr. :love: tänk om hon hade fötts på BF eller gått en vecka över som sin bror. :eek:

Hon vill vara utsträckt hela tiden och är stark som en oxe så det är inte konstigt det har känts som det har gjort i magen. :p

Skillnaden mot hur det gick med sonen var enorm och det har fått mig att reflektera över hur illa det faktiskt gick förra gången.

Vi var på plats 07:00 fick preliminär tid 09:30, gick ner 09:45.

Fick bra information hela tiden om vad de gjorde. Narkosläkaren gav en starkare spinalbedövning med tanke på min historik och nu förstår jag hur ett kejsarsnitt egentligen ska kännas dvs bara som ett tryck långt borta. Bieffekten var att bedövningen inte släppte helt förrän vid 18-tiden och det var lite olustigt att inte kunna röra på benen. Hyser lite extra respekt för folk som är förlamade idag. Förra gången kunde jag ju röra på benen under operationen.

Mådde väldigt dåligt av bedövningen dock och medicinen mot detta hann inte verka innan jag började kräkas på operationsbordet. Det löste sig efter en liten stund och sedan låg jag mest och var tacksam under hela snittet. :love:

Bild kommer :p

Ett stort grattis!

@TeamLundVer
Stort grattis till dottern :love::heart

Här jobbar vi vidare med att klara av vardagen med tre barn (4, 2 och 0). Det går, men är jobbigt när jag inte får sova ordentligt.
Jag kommer inte skaffa fler barn!

Va hos bm nu på fm. Hon hade problem att mäta magen så hon fick ropa in kollegan. Maken till otrevlig människa, jäkla tur jag inte hamnade hos henne.

Fick iaf tummen upp. Bebis är ff ruckbar (:wtf:) men det krävdes rätt bra kraft från bm. Så nj är det bara till att vänta på att knatte vill göra entre, förhoppningsvis förr än senare.

Jag har gått två gånger på babycafe, där hoppas jag att folk inte tar med sina sjuka bäbisar så de smittar andra bäbisar. Men i och med att du redan har barn sen innan är det ju lite svårare att undvika smittor så då skulle jag nog åka :)
Vi åkte och det var faktiskt riktigt trevligt. Var fler nya där och inga förkylda barn :) Nu ska vi gå ut o äta lite mellis o pyssla i trädgården (om Edda tycker det är en bra idé... :p)

Jag är så löjligt godissugen :nailbiting:. Jag försöker döda det med vatten men icke. :banghead:
Tur jag har tre km till affären och inte behöver handla.

Lillan sov sig igenom hela hovslagarbesöket och hovis undrade såklart när jag skulle köpa ponny till fröken så nu måste det vara okej att börja leta ;)

Fick iaf tummen upp. Bebis är ff ruckbar (:wtf:) men det krävdes rätt bra kraft från bm. Så nj är det bara till att vänta på att knatte vill göra entre, förhoppningsvis förr än senare.

:eek::eek::eek: Får ångest bara jag hör om att de ska känna på huvudet. Var totalt förstörd i framfogen i flera dagar efter att BM känt förra gången. I morgon är det dags igen :arghh:

:eek::eek::eek: Får ångest bara jag hör om att de ska känna på huvudet. Var totalt förstörd i framfogen i flera dagar efter att BM känt förra gången. I morgon är det dags igen :arghh:
I hear ya! Sen fick jag nästa bra ide, jag åkte till gamla huset och slipade en vägg och efter det åkte vi till hembygdsparken och tittade på djuren och lekte. Jag är rätt så slut i kroppen nu kan jag erkänna :grin:

Igår blev liten två veckor, det firar vi med att pappan åker till Palma med jobbet över helgen :D Som tur är kommer min mamma och bor här i helgen, själv i fyra dygn hade känts lite tungt som nybliven 3-barnsmamma. Lillan sköter sig väldigt fint och känns än så länge som en nöjd liten krabat. Den största utmaningen just nu är den blivande 6-åringen, herregud han kommer göra sin mamma gråhårig :banghead:

Har kunnat lämna V ensam i vår säng 2*15 minuter idag. Man hinner massor på 15 minuter :up:

Men bio medan mina päron vaktar är nog bara att glömma. Pappa kan inte lyfta pga trasig handled och mamma rör sig knappt ur soffan. Det gör mig ledsen. Inte för bion såklart utan vad det innebär för deras möjlighet att bilda en egen relation. De lär ju inte vara i bättre skick när V är hyfsat självgående :( Min morfar skulle klara det bättre.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 272
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 602
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka