Vårföräldrar 2017 del 6

Kontroll på bvc idag, liten har vuxit drygt 1cm sedan födsel och hade gått upp 70g på 1vecka så vi fick godkänt
Koll om 1v igen.
Jag kan inte låta bli att fnissa lite, våra är ju exakt lika gamla och vi var också på BVC idag. Viktuppgång på en vecka 305g :D Jag verkar som vanligt ha grädde i tuttarna :o:D Alla våra 3 har haft spikrak "kurva" uppåt på vikten så länge jag ammat.

@Donnatello
Dessa stora avkommor att driva en från vettet :nailbiting::wtf:
Min älsta (4år) säger att jag förstör hennes liv och blir hysterisk så fort något går emot henne :meh:
Mellanbarnet ska pilla på allt och gör dumheter för att få uppmärksamhet och bråkar såfort hon inte får som hon vill :cautious:

Mitt liv är verkligen underbart :banghead:O_o

Jag kan inte låta bli att fnissa lite, våra är ju exakt lika gamla och vi var också på BVC idag. Viktuppgång på en vecka 305g :D Jag verkar som vanligt ha grädde i tuttarna :o:D Alla våra 3 har haft spikrak "kurva" uppåt på vikten så länge jag ammat.
Sammy har varit rätt medtagen efter tidig utplockning så bvc gissade att all energi gått åt till att repa sej ifrån det och gulsot. Men det blir vägning varje vecka nu ett tag framöver. Har mjölk till typ trillingar och fri amning så förhoppningsvis så har han ökat mer nästa vecka. Men som det är nu följer han sin kurva och då är det ju ok. Han är ju en liten flugviktare på 2870g.

Men bio medan mina päron vaktar är nog bara att glömma. Pappa kan inte lyfta pga trasig handled och mamma rör sig knappt ur soffan. Det gör mig ledsen. Inte för bion såklart utan vad det innebär för deras möjlighet att bilda en egen relation. De lär ju inte vara i bättre skick när V är hyfsat självgående :( Min morfar skulle klara det bättre.

Det är tråkigt när det blir så. Jag är jättemån att min bäbis ska få bra relation med både mormor, morfar och farmor eftersom jag endast haft min farfar i livet. Och han är inte direkt typen man kröp upp i knät hos. Och det är något jag känner att jag saknar under min uppväxt.

@Donnatello
Dessa stora avkommor att driva en från vettet :nailbiting::wtf:
Min älsta (4år) säger att jag förstör hennes liv och blir hysterisk så fort något går emot henne :meh:
Mellanbarnet ska pilla på allt och gör dumheter för att få uppmärksamhet och bråkar såfort hon inte får som hon vill :cautious:

Mitt liv är verkligen underbart :banghead:O_o
Ja alltså inte för att vara sån men det är ju helt fantastiskt skönt när de stora går och lägger sig :D jag kan bli helt galen på att 6-åringen retar gallfeber på sin syster, det ihop med att han har otroligt selektiv hörsel gör även mina dagar ganska fantastiska. 3 barn var en briljant idé :rofl:

Jag ligger i sängen ( eftersom det är enda stället jag kan sitta/ligga i utan att få andnöd) och ser hur bebis trycker ut revbenen rätt ut :eek: Jag skriker till av smärta och bebis trycker hårdare:meh: Det är def dax att evakuera livmodern! :mad:

Men bio medan mina päron vaktar är nog bara att glömma. Pappa kan inte lyfta pga trasig handled och mamma rör sig knappt ur soffan. Det gör mig ledsen. Inte för bion såklart utan vad det innebär för deras möjlighet att bilda en egen relation. De lär ju inte vara i bättre skick när V är hyfsat självgående :( Min morfar skulle klara det bättre.

:heart

Jag har mina föräldrar åtta timmar bort. Gamla och mamma är sjuk. Jag kan inte lämna barnen själva när dom är små, mamma och pappa kan inte komma hit men relationen är trots allt bra.
Junior älskar att åka dit och nu längtar vi efter att få visa lillasyster.

Jag ligger i sängen ( eftersom det är enda stället jag kan sitta/ligga i utan att få andnöd) och ser hur bebis trycker ut revbenen rätt ut :eek: Jag skriker till av smärta och bebis trycker hårdare:meh: Det är def dax att evakuera livmodern! :mad:

Det hände mig för typ 2 v sen. Är ganska säker på att jag har en spricka i revbenet nu för jag kan inte ligga på den sidan och varje gång bäbis kommer åt så blixtrar det till av smärta. Som tur är har vi en ny favoritsyssla och det är att pressa rumpan utåt samtidigt som vi borrar huvudet ner i bäckenet. :meh:

Har utfört akrobatiska rörelser i duschen nyss. Känns som detta var sista gången jag ansade fiffi och rakade benen. Nu ligger jag med förvärkar och mycket arg bäbis i magen. I sängen pga att det inte går att ligga i soffan.

@Imnir och @Donnatello :banghead::love:

Sexårstrots... Storebror här testar om man kan skrika/gråta sig till saker just nu och däremellan är han jättegullig och hjälpsam.. Sedan vet han absolut allting bäst o talar om det för syrran väldigt besrämtO_o Håller hon inte med talar hon om det lika bestämt :cool:

Syrran har bestämt sig för att bebis är hennes och att brorsan inte vet hur man hanterar bebis, vilket resulterar i en ledsen brorsa.... :grin:

I mellanåt tycker de samma saker, som idag när de hällde vatten i en jordhög, klädde av sig nakna o bestämde sig för o bli "mörkhyade".... :o
:p:D mamman agerade för tillfället mjölkfabrik och valde att låtsas som det regnade... :grin:
Hela en timme var de bästa kompisar :up:
:love:

Har varit fint väder i Skåneland ett par dagar så de kunnat vara ute o leka mycket. Skönt! Längtar efter sommaren!

Upp och ner här. Har börjat svarsle ibland och är oftast nöjd men kan verkligen gallskrika när magen krånglar :( Hoppas den mognar snart.

Han vill annars bli road och gärna ut och titta på saker så i helgen ska vi shoppa någon typ av solhatt och solglasögon så han kan ligga och spana i vagnen. :cool:

Helvetesnatt. Framfogen är död. Det har ilat i den hela natten och när jag vänder mig så knakar hela bäckenet. :crazy: Ska till sjukgymnasten nu och hoppas att hon kan hjälpa lite.

Jag hade en underbar natt, sov hela natten och kunde vända mig utan att få ont :love: Eller så var jag så trött att jag inte brydde mig:D men hade inte mer ont än vanligt imorse när jag gick upp.

Nu sitter jag på en sjukt obekväm stol på lekland med dottern då bilen är på verkstad och väntar på att antingen sambon ska sluta tidigt eller att bilen blir klar fort :laugh:

Douglas är för tillfället den enklaste av dom 4 barnen... han kan jag lägga ensam i babynestet så länge han är matad och nybytt och så kan han ligga där ett par timmar, vaken en stund, somnar och sover några timmar osv. Flyttar med honom runt i huset vid behov utan att han störs nämnvärt av det. Håller tummarna för att han fortsätter i samma stil :D systrarna avgudar honom men 2- åringen har fått några extra sammanbrott varje dag, hon är rätt kraftfull i sina uttryck så det flyger lite mattallrikar och sånt mellan varven. Hon har varit sjuk också så nu när hon mår bättre känns hon lugnare. 6-åringen är en förståndig tjej så aldrig några problem med henne även fast hon såklart vill ha massor av uppmärksamhet. Hon bor bara varannan vecka också så hon hinner ju längta tillbaka hit till kaoset när hon är en vecka bara med sin mamma i lugn och ro :p 16- åringen är relativt självgående men vill ha mycket uppmärksamhet när hon väl är hemma. Ibland skulle det vara så skönt att bara få vila öronen och få göra nåt som man valt helt själv utan att ta hänsyn till nån annan. Å andra sidan var det ju typ så jag levde mina första 30 år och barnen är ju självvalda så ska inte gnälla för mycket. OCH vi får sova på nätterna, bara det ger ju massa extra piff till vardagen :heart

Tips på bästa krämen för bröstvårtorna?
Jag tyckte bäst om multi-mam kompresserna, fick sår på båda bröstvårtorna och dom kylde skönt. Glömde dock sätta dit en kompress en natt när jag ammade och sårskorpan/hudfliken som hade börjat läka fastnade i BHn och jag tänkte inte på det utan ryckte bara till nästa gång jag skulle ta av BHn. Vilken SMÄRTA :arghh:

Hemfärd inplanerad om tolv dagar...!!! :love:

I dag var vi på babymassage och lilla fröken förvandlades till Snurren Sprätt :D. Hon hade fullt schå med att vifta på både armar och ben så det där med massage blev överkurs eftersom det ska göras på lugna barn :rofl:.
Nu sover hon skönt i vagnen och jag ska klura ut vad jag ska fördriva helgen med. Sambo jobbar i kväll och mest troligt resten av helgen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 277
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 605
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar