Vårföräldrar 2017 del 6

Vaknat fem gånger inatt med svullna ben och svullna händer som bärjer som fasen. Mitt streak över att kunna sova och vända på mig utan smärta har nog gått över igen :meh:

Känns som att jag bara gnäller och klagar över denna graviditet men jag är så färdig med att vara gravid! :mad:

Funderade ett tag på att försöka mig på omvänd psykologi, så istället för att önska att ungen ska ut nu så springa runt och hoppas att den stannar inne sina två veckors övertid, så kanske det sätter fart. Sambon va inte lika övertygad om den startegin :rofl:

Har de kollat hennes tungband så det inte är för kort?

Jepps allt är kollat o ser fint ut, är bara tekniken som inte funkat o de i kombination med att det tog tid för mjölken att komma i mig och så lite knepiga bröstsvårtor på det. Har typ gett upp att hon kommer kunna ta höger bröst utan nappen på men vänster går ibland om hon är tillräckligt vaken utan att bli arg för att det inte går direkt.

Kanske får vi åka hem idag då det funkat mycket bättre i natt och det kommer inte lika mycket ljud när hon ammar!! :)

Jag avundas inte er som har tid kvar av graviditeten. Hoppas ni får någon vecka tidigare så ni slipper må som ni gör så länge till.

I går var det underbart väder, lillan sov i bara byxa och body. Jag får ta mig i kragen och köpa någon solhatt, hennes huvud stämmer inte överens med juniorens så det som finns passar inte.
I dag behövs det dock inte, regn och allmänt tråkigt men vi traskar väl till stallet iallafall.

Nu har min kropp gett upp. Fogarna värker, knäna värker och förvärkarna vill inte ge med sig. 2 dagar kvar till BF.. kom nu lilla bebis!

Idag har Ebba varit på sin första dressyrtävling. Hon sov nästan hela tiden och får guldstjärna i uppförande :love: Var på plats i två timmar och jag kunde titta när båda stallkamraterna red :) Kul att kunna komma ut och titta på lite tävlingar iallafall.

Vi ska på dressyrkurs nästa helg :D Hela familjen men skulle nog klara mig med tanke på att det finns gott om folk på plats :p

Två veckor efter det drar vi på säker häst-kurs och sedan tävling på lokalt stall följt av ny dressyrkurs.

Sedan blir det väl lite paus. Kanske.

Vaknat fem gånger inatt med svullna ben och svullna händer som bärjer som fasen. Mitt streak över att kunna sova och vända på mig utan smärta har nog gått över igen :meh:

Känns som att jag bara gnäller och klagar över denna graviditet men jag är så färdig med att vara gravid! :mad:

Funderade ett tag på att försöka mig på omvänd psykologi, så istället för att önska att ungen ska ut nu så springa runt och hoppas att den stannar inne sina två veckors övertid, så kanske det sätter fart. Sambon va inte lika övertygad om den startegin :rofl:

Nu har min kropp gett upp. Fogarna värker, knäna värker och förvärkarna vill inte ge med sig. 2 dagar kvar till BF.. kom nu lilla bebis!

Min kropp har också gett upp. 22 dagar till bf. Kan knappt gå alls längre och akupunkturen hjälpte inte i fredags. :arghh:

Yes!!! Om nästa amning går bra får vi åka hem :D Lilla sömntutan gick igenom läkarbesiktningen utan problem (och för den delen utan att vakna :angel:). Och senaste två amning arna har gett 40g "viktökning" vardera gång :) Vi kör helt enkelt på med napp o försöker fasa ut den senare för just nu är det omöjligt för lillan att öppna munnen tillräckligt för att få in vårtan o få ett grepp utan att bli hysterisk samtidigt... vem kan hon ha fått det tålamodet från :angel:

Idag är jag en glad mamma som inte känner mig lika värdelös :up: Har tack o lov valt världens bästa pappa åt lillan, utan han hade jag nog gått sönder igår...

Pratat med läkaren en gång till idag o det blir ingen ridning förens efter tidigast 6veskort o helst inte förens efter kontrollen efter 8veckor. Och jag hade ändå räknat med 6veckor så dett känns okey även okey kroppen i övrigt känns som den hade kunnat få igång ridningen tidigare så är det inte värt risken att något blir fel där nere, hellre lite lång paus o ett fungerande undeliv för resten av livet ;)

Glad söndag på er alla!!!:bump::banana:

Alltså, vi har fått vara själva hemma hela helgen:bow::love: Inte ett endaste litet besök utan bara vi:heart
Så jäkla skönt!!!! Vi har haft besök varenda dag sedan Sammy kom och mina nerver började bli rätt less på det även om jag förstås förstår att folk bara vill väl och är glada att allt gått bra.
Men oj vad vi har njutit!
Helgen avslutad med den längsta promenaden på flera månader (4km) och i normalt promenadtempo och det kändes inget i snittet utan det va bara skönt!
Bonus är att Sammy verkligen gillar att ligga i vagnen och kopplar nöjt av och sover:up:
Nu ligger han lika nöjt i vaggan och "knorrar":love:

Imorgon blir det besök på jobbet för första gången sedan jag gick hem 7,5v före förlossningen. Känns ju nästan lite konstigt!

Sovit katastrofalt. Höften gör ont, händerna gör ont, halsen har börjat göra ont, fötterna är svullna. Nu måste jag asa mig upp för att åka och släppa in städpatrullen i gamla huset.

Jag är så jäkla färdig med att vara gravid! :mad: Kan man ringa till förlossningen och kräva igångsättning i förtid pga psykisk stress?? :arghh:

Alltså, vi har fått vara själva hemma hela helgen:bow::love: Inte ett endaste litet besök utan bara vi:heart
Så jäkla skönt!!!! Vi har haft besök varenda dag sedan Sammy kom och mina nerver började bli rätt less på det även om jag förstås förstår att folk bara vill väl och är glada att allt gått bra.
Men oj vad vi har njutit!
Helgen avslutad med den längsta promenaden på flera månader (4km) och i normalt promenadtempo och det kändes inget i snittet utan det va bara skönt!
Bonus är att Sammy verkligen gillar att ligga i vagnen och kopplar nöjt av och sover:up:
Nu ligger han lika nöjt i vaggan och "knorrar":love:

Imorgon blir det besök på jobbet för första gången sedan jag gick hem 7,5v före förlossningen. Känns ju nästan lite konstigt!
Jag har inte varit och hälsat på mitt jobb än. Borde kanske men har inte orkat. Sen har hon ju varit förkyld nästan två hela av sina sju veckor här hos oss. Jag är lite rädd för fler förkylningar med o alla elever som vill titta o pilla känns lite jobbigt. Fast nu när våren kommer får vi pallra oss dit. Hade egentligen velat träffa bara jobbarkompisarna först men lyckas nog inte ta mig in osedd :p

De närmaste veckorna här är helt galna, både A och H har utvecklingssamtal och familjekvällar i skola resp förskola och det händer en sillion andra saker, optikerbesök, ortopedtekniska med H för nya skor, vaccination av hästen o ja jisses... tur man har en almanacka... :o

Sovit katastrofalt. Höften gör ont, händerna gör ont, halsen har börjat göra ont, fötterna är svullna. Nu måste jag asa mig upp för att åka och släppa in städpatrullen i gamla huset.

Jag är så jäkla färdig med att vara gravid! :mad: Kan man ringa till förlossningen och kräva igångsättning i förtid pga psykisk stress?? :arghh:

Jag ska diskutera igångsättning med min BM på fredag tänkte jag. Jag vill inte gå en sekund längre än vad jag behöver. De kommer väl inte göra något men då har jag iaf försökt.

*kl*

Pratade nyss med sjukgymnasten. Hon tyckte inte vi skulle fortsätta med akupunkturen eftersom jag inte fick någon effekt förra veckan. Så nu står jag här helt utan smärtlindring. Men det är väl bara att bita ihop och vänta. I natt domnade armarna när jag låg på sidan. Och fogarna ska vi inte prata om. :cry:

Jag ska diskutera igångsättning med min BM på fredag tänkte jag. Jag vill inte gå en sekund längre än vad jag behöver. De kommer väl inte göra något men då har jag iaf försökt.

*kl*

Pratade nyss med sjukgymnasten. Hon tyckte inte vi skulle fortsätta med akupunkturen eftersom jag inte fick någon effekt förra veckan. Så nu står jag här helt utan smärtlindring. Men det är väl bara att bita ihop och vänta. I natt domnade armarna när jag låg på sidan. Och fogarna ska vi inte prata om. :cry:
Här sätter fem inte igång om det unte behövs dvs överburen eller fysiska akutbesvär :meh: Jag gar nog aldrig räknat ner till något så helhjärtat som denna fl :laugh:

Jobbar ju och pluggar när tillfälle ges, fördel (och nackdel) med egen firma.

V sover i sängen utan en tutte som huvudkudde och jag har både duschat och ätit lång frukost. Amazing!

Idag ska vi till BVC och så ska jag lämna av en maskin till verkstan. I värsta fall får gubbarna där ratta runt bilen om den är galet tungstyrd.

Typ snöstorm så känns bra med rejäl bil iaf :p

Bara smyger in och vet precis hur jäkligt det kan kännas. Inte för att det är någon tröst men...
Man kan ju få igångsättning men det ska nog mycket till tyvärr att få det före bf. Däremot borde man kunna slippa gå allt för mkt över!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 281
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 168
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 607
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka