Vårföräldrar 2016 del 3

Plötsligt är jag glad att det är nästan tre månader kvar till beräknad födsel. Igår fick vi veta att en av våra katter kommer behöva opereras ganska omgående för "förändringar" i ett inre organ. Förhoppningsvis har han inte cancer, men det kommer de inte veta säkert förrän efter operationen. Så nästa vecka ska han in till djurkliniken. Jag har haft honom sen han var kattunge och han är min lilla älskling. :( Kan inte tänka på det utan att börja gråta. :cry:
Hoppas kissen blir bra:heart

Jaha.. Det glamorösa gravidlivet fortsätter!
Vaknade idag och la armbågen i något lite blött sådär, tyckte det var väldigt långt ner för att ha varit dregglande från mig och där någonstans gick det upp för mig.. BRÖSTMJÖLK! Jag läcker.. :meh:

Jag som var så nöjd med att ha sluppit, men tji fick jag :cautious:

Jaha.. Det glamorösa gravidlivet fortsätter!
Vaknade idag och la armbågen i något lite blött sådär, tyckte det var väldigt långt ner för att ha varit dregglande från mig och där någonstans gick det upp för mig.. BRÖSTMJÖLK! Jag läcker.. :meh:

Jag som var så nöjd med att ha sluppit, men tji fick jag :cautious:

Visst är man sexig:D Jag har fått börja använda inlägg i bh'n på dagarna.. När jag legat på sidan på nätterna och fått boobsen i kläm så har jag blöta granna fläckar på linnet när jag vaknar. Misstänker starkt att jag kan extraknäcka som mjölkko när bebis kommit.

Visst är man sexig:D Jag har fått börja använda inlägg i bh'n på dagarna.. När jag legat på sidan på nätterna och fått boobsen i kläm så har jag blöta granna fläckar på linnet när jag vaknar. Misstänker starkt att jag kan extraknäcka som mjölkko när bebis kommit.
Jag läcker på nätterna nu, men läckte desto mer när jag ammade. Sov med större behålinne som jag hade en handduk i som inlägg eftersom jag läckte igenom allt annars. Fördelen för mig var att jag aldrig fick mjölkstockning eller fick ont i brösten vid för lång tid mellan amningar (jag pumpade ur och var iväg längre svängar på stallet) eftersom brösten reglerade överskottet med att helt enkelt spruta ut... :p

Plötsligt är jag glad att det är nästan tre månader kvar till beräknad födsel. Igår fick vi veta att en av våra katter kommer behöva opereras ganska omgående för "förändringar" i ett inre organ. Förhoppningsvis har han inte cancer, men det kommer de inte veta säkert förrän efter operationen. Så nästa vecka ska han in till djurkliniken. Jag har haft honom sen han var kattunge och han är min lilla älskling. :( Kan inte tänka på det utan att börja gråta. :cry:
Håller tummarna för katten.

Alltså aj, det är fasiken omöjligt att ta promenader numera. Idag tog det 40 min att gå en runda som vanligtvis tar knappt 25 min O_o Får ont från höger höftben och lite uppåt, känns lite som håll, plus mensvärkskänsla som inte går över förrän jag legat ner en stund. Är det sammandragningar? Tycker dock inte att magen blir hårdare än vanligt, inte så mycket i alla fall.

Alltså aj, det är fasiken omöjligt att ta promenader numera. Idag tog det 40 min att gå en runda som vanligtvis tar knappt 25 min O_o Får ont från höger höftben och lite uppåt, känns lite som håll, plus mensvärkskänsla som inte går över förrän jag legat ner en stund. Är det sammandragningar? Tycker dock inte att magen blir hårdare än vanligt, inte så mycket i alla fall.
Sammandragningar är just när livmodern drar ihop sig så hela magen (eller ja livmodern) blir hård, det går inte att missa. :)

Apropå bröstmjölk - det här med att "donera" bröstmjölk? Är det någon som gjort det eller funderar på att göra om det går? Jag funderar på det, men vet inte så mycket om det.

Apropå bröstmjölk - det här med att "donera" bröstmjölk? Är det någon som gjort det eller funderar på att göra om det går? Jag funderar på det, men vet inte så mycket om det.

Jag har väl inte funderat supermycket på det men jag känner att om jag har en massa mjölk över så kan jag absolut tänka mig att donera. Varför inte liksom? Min (vår) plan är ju att vi ska dela ungefär lika på matningen, så antingen ammar och pumpar jag eller så ammar jag och sambo ger ersättning, vi får se lite hur det går med det där. Men pumpar jag så ser jag ingen anledning till varför jag inte också skulle kunna donera mjölk om det finns i överflöd :)

Tror man bara får donera de tre första månaderna, dvs maj-juli/augusti för min del, och vi spenderar hela sommaren i stugan i skärgårn, så blir lite väl långt till närmsta sjukhus då.

I övrigt ska man ta blodprov för hiv o nån mer som man gjorde på inskrivningen också, inte röka, konsumera alkohol elle snusa, inte gå på medicin (finns nåt undantag) inte donerat organ eller gjort blodtransfusion etc. :)

Jag och barnmorskan pratade om det, när jag berättade att jag redan har tuttar som läcker. Och jag kommer göra det om jag får mjölk så det räcker.

Det börjar bli nedräkning för många i tråden, vem blir först ? :p

Sambon arbetar på ett litet privat företag utan kollektivavtal så lyckan blev stor när chefen gick med på 6 veckors semester i sommar. Chefens enda önskemålet var 6 veckor sammanhängande period för att det skulle passa företaget men det går bra för vår del :banana:

Det börjar bli nedräkning för många i tråden, vem blir först ? :p

Sambon arbetar på ett litet privat företag utan kollektivavtal så lyckan blev stor när chefen gick med på 6 veckors semester i sommar. Chefens enda önskemålet var 6 veckor sammanhängande period för att det skulle passa företaget men det går bra för vår del :banana:

Jag röstar på @robl som först ut!
Själv lär man väl gå och vänta.. 56dagar kvar.

Härligt att din sambo får långledigt!

• Gilla
Reactions: Ray
Jag får som håll/kramp när jag rider min ena häst (den andra går bra).
Det gör ont! Och går inte över förrän efter vila och är konstant. men just på mig är just det inte sammandragningar. Även om jag får det också.
Jag tolkar det dom 'lugna ner dig' och rider inte den hästen annat än väldigt sällan, just för att det gör så ont. :down:

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 707
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka