Vårföräldrar 2016 del 3

Tog bara bort mitt fetstilta så slipper jag påminnas om att jag ligger s i s t! :D

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Vikarier- check!
Semester i mars- check!
Medryttare på hästen-check!

Börjar närma sig dags att checka av diverse vi ska ha en bäbis i huset saker!
Jag tror @robl är först på tur.
Sen kommer säkert @fia-lisa och @Calazirya och @Bexzor i snabb följd.

Så otroligt trött nu. Igår var enda dagen denna veckan jag skulle motionera min häst och jag bara kunde inte! Blev yr av att borsta benen typ...
I helgen är jag ledig iallafall och det känns riktigt bra. Sen är det två jobbveckor kvar och det ska jag väl klara.

Ansökan om föräldraledigt from 11/4 inlämnad! Kommer ta semester från och med 4/4 så det är inte alltför många veckor kvar att jobba (om jag inte blir sjukskriven, kommer förmodligen gå ner på halvtid under mars) innan det ska ruvas bebisar. :nailbiting:

Jag tycker det är lite skoj att jag ändå tillhör den här tråden, det känns smått fantastiskt :-). Jag höll på att hamna ungefär jämsides med @fia-lisa , men den gången ville det sig inte. Efter långt försökande äntligen ett plus, som snabbt försvann. Och vips två månader senare plus igen, lagom för att hinna in i vårtråden :-). Och i dag går jag in i v 29!

Jag tycker det är lite skoj att jag ändå tillhör den här tråden, det känns smått fantastiskt :-). Jag höll på att hamna ungefär jämsides med @fia-lisa , men den gången ville det sig inte. Efter långt försökande äntligen ett plus, som snabbt försvann. Och vips två månader senare plus igen, lagom för att hinna in i vårtråden :-). Och i dag går jag in i v 29!

Jag har inte heller förstått att vi ska få barn snart! Efter två missfall började jag tvivla, men nu kommer det snart TVÅ små busungar. :heart

Tror det blir jag, sen @Bexzor , @fia-lisa & sen @Calazirya .. Resten vågar jag inte gissa på än ;)
Hoppas ingen tar illa upp för man gissar?

Idag är sista besöket hos BM, igår va sista vattengympan.. Kan säga att alla va förvånade att jag dök upp, har gått 36+4 idag :banana: Jag som va nervös för att få innan vecka 32!
Har dessutom börjat fixa med dom sista sakerna som jag vill ha färdigt innan bebisarna kommer.. Klippt & borstat hundarna ordentligt, köpt hem massa förbrukningsvaror så man ska slippa storhandla på ett bra tag, avsagt mig all uppvaktning på min födelsedag, bokat in en sista fika utan barn på cafeet med bästisen, tvättat bilen, städat sadelkammaren & stallet..
Jag är iallafall inte inställd på att ha massa tid över till annat än bebisarna när dom kommer ;):p

Har också fått ihop ett litet mini-förlossningsbrev.. Känns inte som det finns speciellt mycket att önska när det gäller snitt men fick ihop dessa punkter.. (Låter det rimligt?)

*Jag är rädd för sprutor och ser gärna att alla sprutor/nålar sätts av erfaren personal i lugn o ro.

*Jag har väldigt lätt för att bli yr och ibland svimma om jag upplever smärta eller tror att jag kommer uppleva smärta. Att lägga kallt på panna och i händerna brukar hjälpa.

*Jag vill gärna ha barnen och pappan hos mig så mycket som möjligt.

*Jag uppskattar att bli informerad om vad som händer under hela förloppet

*Jag är bekant med ****** ********** som jobbar på förlossningen hos er och ser gärna att hon inte är med under och efter min förlossning.

Jag får som håll/kramp när jag rider min ena häst (den andra går bra).
Det gör ont! Och går inte över förrän efter vila och är konstant. men just på mig är just det inte sammandragningar. Även om jag får det också.
Jag tolkar det dom 'lugna ner dig' och rider inte den hästen annat än väldigt sällan, just för att det gör så ont. :down:

Ja, det gör riktigt ont ju :down: "Mensvärken" kan kanske vara förvärkar? Ska höra med min BM nästa gång och kanske ta det lugnt fram till dess, vore ju dumt om ungen kommer för tidigt.

Justerar listan igen då jag får snitt minst 9 dagar före BF :D

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

@robl Har du träffat narkosläkare inför kejsarsnittet? Det kanske inte är standard hos er, det är det hos oss numera. Mitt tips är isåfall att be narkosläkaren skriva in de mesta av dina punkter till kejsarsnittet.

2013 träffade jag narkosläkaren inför mitt andra kejsarsnitt, och han hade skrivit in allt jag bett om. Personalen gjorde kejsarsnittet till en bra upplevelse genom att de läst mina önskemål, speciellt då jag hade ångest efter första kejsarsnittet vilket de arbetade mycket efter. Vi ska träffa narkosläkaren på måndag och jag har några önskemål att han/hon framför :)

Ja, det gör riktigt ont ju :down: "Mensvärken" kan kanske vara förvärkar? Ska höra med min BM nästa gång och kanske ta det lugnt fram till dess, vore ju dumt om ungen kommer för tidigt.
Det liknade inte riktigt mina värkar/förvärvar men nåt hände iaf så det var nog nåt åt det hållet kanske.
När jag red var de/är de åtminstone uthärliga.

Men jag fick även sån ont fast såpass att jag blev fast i stallet (har femtio meter in- kunde inte röra mig) sist, dp hade jag två veckor kvar till bf så jag reflekterade inte så mycket... Bebis kom sex dagar senare :D
(efter fler såna 'anfall' i några dagar. Tyvärr hade jag ju inte vett att vila som jag borde gjort heller så...)

@robl Har du träffat narkosläkare inför kejsarsnittet? Det kanske inte är standard hos er, det är det hos oss numera. Mitt tips är isåfall att be narkosläkaren skriva in de mesta av dina punkter till kejsarsnittet.

2013 träffade jag narkosläkaren inför mitt andra kejsarsnitt, och han hade skrivit in allt jag bett om. Personalen gjorde kejsarsnittet till en bra upplevelse genom att de läst mina önskemål, speciellt då jag hade ångest efter första kejsarsnittet vilket de arbetade mycket efter. Vi ska träffa narkosläkaren på måndag och jag har några önskemål att han/hon framför :)

Jag kommer träffa narkosläkare dagen innan, så tänkte ha med mig alla papper o så då :) Ska även ta med det då! Tack för tipset :)

Kan djur känna på sig om något är på gång?
Min hund har varit helt knäpp idag, gått efter mig och gnytt om jag inte tagit upp henne har hon suttit o vrål-stirrat på mig och skakat. Hon gör det inte till sambon eller svärmor när hon va här.. O lugnar ner sig när jag tar upp henne.
Jag hittar inget fel/ställe hon verka ha ont på så har ringt veterinären o ska dit i eftermiddag för att va säker..
Hon beter sig typ som att hon har ont i magen eller något fast hon inte ömmar.. Helt märkligt!

Tänkte det kanske finns något som djur känner på sig som inte vi gör :angel:

Kan djur känna på sig om något är på gång?
Min hund har varit helt knäpp idag, gått efter mig och gnytt om jag inte tagit upp henne har hon suttit o vrål-stirrat på mig och skakat. Hon gör det inte till sambon eller svärmor när hon va här.. O lugnar ner sig när jag tar upp henne.
Jag hittar inget fel/ställe hon verka ha ont på så har ringt veterinären o ska dit i eftermiddag för att va säker..
Hon beter sig typ som att hon har ont i magen eller något fast hon inte ömmar.. Helt märkligt!

Tänkte det kanske finns något som djur känner på sig som inte vi gör :angel:
Det tror jag definitivt! :D
Spännande!!

Jag minns att det tidigare i tråden diskuterats kring sväljandet av järntabletter, men minns inte om någon kom med detta tips. Jag läser på infon jag fick av BM gällande Niferex och där står att man kan hälla ut kapselns innehåll på en sked och svälja ned med vatten (utan att tugga på kornen). Det kanska underlättar?

Besök hos BM som slutade på förlossningen (igen...). Blodtryck på 130/110 och spår av protein. Dessutom hade SF-måttet vuxit 3 cm på en vecka. :o

Så efter 3 timmars kontroller på förlossning tyder det på att jag har habandeskapsförgiftning, mycket fostervatten och en bebis som mår bra! Beräknades väga 2900 g (så helt normalt men jag som jämför med sonen tycker det verkar jättelitet.)

Fostervattnet verkar ju dock ha kommit under den senaste veckan och det känns ju lite konstigt..?

Gick dock inte förhandla om sjukskrivning längre utan nu ska jag vila och är således sjukskriven graviditeten ut. Lite lätt stressad över allt jag inte hunnit fixa på jobbet än, men jag får väl bara försöka förtränga och inse att ingenting rasar eller går under för att jag inte är där och petar.;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 707
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka