Vårföräldrar 2016 del 3

Var på MVC i fredags och magmåttet växer knappt ingenting längre så nu ligger det stadigt på översta kurvan sen några veckor tillbaka :banana: På måndag får vi en ny viktuppskattning och troligtvis vårt sista TUL. Hurra för att se slutet på fabriken som stänger för all framtid sen :D :p

Äntligen idag blev äldsta sonens rum färdiga, förutom sitt sovrum så fick han även köket på ovanvåningen med undantag för att vi använder frys/kyl och ugn vid behov :) Så nästa helg blir det vårt rum som ska målas och tapetseras. Känns så konstigt att det står en spjälsäng där inne om en månad :eek:

:angel:

(Tre månaders bebis och ett plus. Chocken innan man riktigt förstod läget ?O_o:nailbiting:O_o:nailbiting:...:love: :p
Nästa gång är vi nog mer försiktiga :laugh: två blir bra:heart)
Samma här. Jag känner att ett är alldels lagom, men vafan. Trodde stenhårt på helammning, 99% säkert om man uppfyller alla "krav" vilket jag gjorde.. :)

Var på MVC i fredags och magmåttet växer knappt ingenting längre så nu ligger det stadigt på översta kurvan sen några veckor tillbaka :banana: På måndag får vi en ny viktuppskattning och troligtvis vårt sista TUL. Hurra för att se slutet på fabriken som stänger för all framtid sen :D :p

Äntligen idag blev äldsta sonens rum färdiga, förutom sitt sovrum så fick han även köket på ovanvåningen med undantag för att vi använder frys/kyl och ugn vid behov :) Så nästa helg blir det vårt rum som ska målas och tapetseras. Känns så konstigt att det står en spjälsäng där inne om en månad :eek:

Vad härligt :)
Ja snart är det dags! Känns så himla overkligt att dessa månaderna är över :)
O va skönt att ni fått ordning på rummen, så ni slipper det när bebis kommit.

Jaa det är overkligt att snart ha de små på utsidan istället :heart
Haha ja det är hård planering som gäller för hemmet, så om vårt sovrum inte blir klart innan så får det vänta tills höst. Men vår preliminära planering är:
Vårt sovrum - helst nu
Sambons jänkare ska bli körklar -våren
Trädgården - sommaren
Småttingarnas sovrum på övervåningen -hösten
Jänkaren ska lackas -vintern
Så jag vet inte riktigt hur vi ska hinna med allt samt sysselsätta 3 barn :rofl: :angel:

Besök hos BM som slutade på förlossningen (igen...). Blodtryck på 130/110 och spår av protein. Dessutom hade SF-måttet vuxit 3 cm på en vecka. :o

Så efter 3 timmars kontroller på förlossning tyder det på att jag har habandeskapsförgiftning, mycket fostervatten och en bebis som mår bra! Beräknades väga 2900 g (så helt normalt men jag som jämför med sonen tycker det verkar jättelitet.)

Fostervattnet verkar ju dock ha kommit under den senaste veckan och det känns ju lite konstigt..?

Gick dock inte förhandla om sjukskrivning längre utan nu ska jag vila och är således sjukskriven graviditeten ut. Lite lätt stressad över allt jag inte hunnit fixa på jobbet än, men jag får väl bara försöka förtränga och inse att ingenting rasar eller går under för att jag inte är där och petar.;)
Oj, dags för vila! Skönt att bebis verkar må bra iaf. Men resten låter lite läskigt...
Förstår att det kan vara svårt att släppa jobbet. För min del blir det maken som får ta över, så jag behöver inte oroa mig så mycket för överlämnandet. (Vi jobbar i samma team och oftast samma projekt, vilket har både för- och nackdelar.)

... Min navel ser ut som en sur mun:rofl: Har väldigt "djup" navel i vanliga fall så den kommer nog inte vrida ut sej heller (syrrans är likadan och såg också sur ut båda hennes graviditeter, och hon hade STOR mage, mkt kortare än mej så den tog över hela kroppen)

Tycker det är så coolt med olika magformer! Började föräldragruppen i måndags och det va verkligen 4helt olika former. En spetsig rugbyboll, en jättelåg nästan avlång, en bred och min som som breder ut sej över hela överkroppen:D
Men alla lika fina:heart
Åh jag vill också ha en sur mun! Min navel ploppade ut i vecka 10 eller så denna gången och jag tycker det är sjukt obekvämt :mad: Huden som i vanliga fall är inne i naveln verkar ovan vid och överkänslig mot beröring och skav av kläder etc, så tom mina bekvämaste gravid-byxor känns som om de skaver...

Åh jag vill också ha en sur mun! Min navel ploppade ut i vecka 10 eller så denna gången och jag tycker det är sjukt obekvämt :mad: Huden som i vanliga fall är inne i naveln verkar ovan vid och överkänslig mot beröring och skav av kläder etc, så tom mina bekvämaste gravid-byxor känns som om de skaver...

Jag är ju avis på alla putnavlar:rofl: Tycker det är skitgulligt!! Men det är klart, är det obekvämt så behåller jag min griniga:D

Det ska bli väldigt skönt att få bebis på utsidan. Igår levde hon runt så förbaskat att jag hade riktigt ont i magen:cool: Samtidigt lär man väl sakna böket också..

Jaa det är overkligt att snart ha de små på utsidan istället :heart
Haha ja det är hård planering som gäller för hemmet, så om vårt sovrum inte blir klart innan så får det vänta tills höst. Men vår preliminära planering är:
Vårt sovrum - helst nu
Sambons jänkare ska bli körklar -våren
Trädgården - sommaren
Småttingarnas sovrum på övervåningen -hösten
Jänkaren ska lackas -vintern
Så jag vet inte riktigt hur vi ska hinna med allt samt sysselsätta 3 barn :rofl: :angel:

Haha, låter som oss här:

Fälla träd - Våren
Bygga maskinhall - sommaren
Bygga stall - Hösten
Renovera badrum & kök - Vintern

Vi tror att bebisarna kommer gilla att sova ute i vagnen mycket :angel:;)

Det ska bli väldigt skönt att få bebis på utsidan. Igår levde hon runt så förbaskat att jag hade riktigt ont i magen:cool: Samtidigt lär man väl sakna böket också..

Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk även om jag förstår att det är jobbigt när det gör ont..
Jag har haft så dåligt med sparkar & disco i magen från o till hela tiden.

Vid 4-5 på mornarna brukar jag gå o dricka lite mjölk mot halsbrännan och då vaknar bebisarna, att ligga där en 10 minuter och känna deras bök, det är nog något jag kommer sakna :heart Men visserligen så ersätts det med bebis på bröstet så är det nog bättre :)

Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk även om jag förstår att det är jobbigt när det gör ont..
Jag har haft så dåligt med sparkar & disco i magen från o till hela tiden.

Vid 4-5 på mornarna brukar jag gå o dricka lite mjölk mot halsbrännan och då vaknar bebisarna, att ligga där en 10 minuter och känna deras bök, det är nog något jag kommer sakna :heart Men visserligen så ersätts det med bebis på bröstet så är det nog bättre :)

Är det för att det är 2 som det känns mindre? Min lilla har levt rövare så jag har känt det ordentligt sedan v16.
Jag tror att tvärläget gör att det kan bli lite obehagligt nu när hon tar mer plats. Det känns som om hon försöker stå i sidledO_o

Igår var det dags för 30-årsfest för sambon med en himla massa vänner och årets tema var Star Wars, så då fick man ju ta tillfället i akt och använda rekvisitan man ligger inne med helt gratis!

Jag och brorsans tjej stod i nästan 3 timmar och målade men det var det värt :D
Behold: Death Star baby bump! :laugh:
image_zpszd2qrhwe.jpeg

Idag stannar vi i sängen hela dagen och tar igen energi, det behövs!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 733
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka