Vårföräldrar 2016 del 3

Vaknade upp med foglossningen från helvetet. Och då red jag bara ut en skrittrunda igår. Trodde slutet var nära (för ridningen alltså) men så tog jag båda mina fina tjejer till ridhuset och red varsitt dressyrpass. Nu har jag inte ont längre:) (peppar peppar ta i trä) kanske är som min tränare säger, att man kan rida bort alla smärtor?

Hade nog förövrigt min första förvärk idag, men det försvann också som tur är! 10 veckor till får han gärna stanna, sen är han välkommen!

Är det för att det är 2 som det känns mindre? Min lilla har levt rövare så jag har känt det ordentligt sedan v16.
Jag tror att tvärläget gör att det kan bli lite obehagligt nu när hon tar mer plats. Det känns som om hon försöker stå i sidledO_o

Min teori är att när dom ligger vända mot varandra så sparkar dom på varandra och då känner inte jag dom.
Mina har ju mestadels legat på tväre o när jag känt så är det mest som en rumpa eller rygg som tryckt ut magen, sparkarna o buffarna har varit mindre.

Vaknade upp med foglossningen från helvetet. Och då red jag bara ut en skrittrunda igår. Trodde slutet var nära (för ridningen alltså) men så tog jag båda mina fina tjejer till ridhuset och red varsitt dressyrpass. Nu har jag inte ont längre:) (peppar peppar ta i trä) kanske är som min tränare säger, att man kan rida bort alla smärtor?

Hade nog förövrigt min första förvärk idag, men det försvann också som tur är! 10 veckor till får han gärna stanna, sen är han välkommen!
Skrittrundor är mord för fogar. ...

Min teori är att när dom ligger vända mot varandra så sparkar dom på varandra och då känner inte jag dom.
Mina har ju mestadels legat på tväre o när jag känt så är det mest som en rumpa eller rygg som tryckt ut magen, sparkarna o buffarna har varit mindre.

Ok! Ja så kan det ju vara! Dom kommer ut som två boxare och skuttar mot varandra;)
Jag känner hur huvudet putar ut på en sida och benen/fötterna på den andra:)

Min mage är i mitt knä nu...
Om jag sitter på en stol måste jag bräsa som en hockey spelare för att den ska få plats. Och så läser jag på nätet att den står som högst nu? Hur fn ska det gå?

Min mage är i mitt knä nu...
Om jag sitter på en stol måste jag bräsa som en hockey spelare för att den ska få plats. Och så läser jag på nätet att den står som högst nu? Hur fn ska det gå?
Hur menar du att den står som högst?

Hur mkt kan man förövrigt räkna med att magen växer den sista trimestern? Blir den typ dubbelt så stor?

Ni med navel som poppat ut vid tidigare graviditeter - vänder den tillbaka och ser normal ut efteråt? Eller har man utåtnavel för alltid?
/ Hon som gillar sin navel men har en man som väntar på att den ska poppa ut.

Haha ja vadå långt in? Funderar på min navel... Det gick då inte att se på min navel att jag fått barn iaf :D
Allvarligt?
Brukar bli som lite extra skinn på ovansidan. Har faktiskt läst detta i en ytterst vetenskaplig bok och på mig och mina vänner stämmer det. Det är som att skinnet vid naveln töjts så mycket när naveln ploppar ut att när den kommer in igen blir det lite löst skinn kvar.

Beror säkert på hur stor magen blev? Min var rätt normal fram till bf så hade jag inte gått över tiden hade jag haft en snyggare navel...

Allvarligt?
Brukar bli som lite extra skinn på ovansidan. Har faktiskt läst detta i en ytterst vetenskaplig bok och på mig och mina vänner stämmer det. Det är som att skinnet vid naveln töjts så mycket när naveln ploppar ut att när den kommer in igen blir det lite löst skinn kvar.

Beror säkert på hur stor magen blev? Min var rätt normal fram till bf så hade jag inte gått över tiden hade jag haft en snyggare navel...

Det är nog högst individuellt. Min navel är sig lik efter graviditeten. Navlar ser ju rätt olika ut i grunden, så att de alla skulle se lika ut efter graviditet låter inte så troligt. :p

Det är nog högst individuellt. Min navel är sig lik efter graviditeten. Navlar ser ju rätt olika ut i grunden, så att de alla skulle se lika ut efter graviditet låter inte så troligt. :p
Men så orättvist!
Jag verkligen trodde på att så gott som alla fick säga godbye till sin ungdoms navel.
Sen menar jag inte att de ser likadan ut efter graviditeten utan mer att det är där skillnaden kommer. Resten av magen kan man ju träna men naveln är ju bara underhudsfett och skinn så det kändes logiskt att det blir skinn över just där.
Får trösta mig med att det finns fler än jag som aldrig kommer återfå sin gamla navel :-) Och säga grattis till er andra!

Jag gick upp 33 kilo och min navel ploppade ut och var extremt känslig. Kläder emot var vansinnigt obehagligt. Jag löste det genom att tejpa över den med sårtejp, en remsa uppifrån och ner. Funkade finemang och naveln ser ut som innan.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
798
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 738
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka