Vårföräldrar 2016 del 3

Kan djur känna på sig om något är på gång?
Min hund har varit helt knäpp idag, gått efter mig och gnytt om jag inte tagit upp henne har hon suttit o vrål-stirrat på mig och skakat. Hon gör det inte till sambon eller svärmor när hon va här.. O lugnar ner sig när jag tar upp henne.
Jag hittar inget fel/ställe hon verka ha ont på så har ringt veterinären o ska dit i eftermiddag för att va säker..
Hon beter sig typ som att hon har ont i magen eller något fast hon inte ömmar.. Helt märkligt!

Tänkte det kanske finns något som djur känner på sig som inte vi gör :angel:
Spännande! :)

Bäst att ta det lugnt nu då @fia-lisa !
Det är väl större risk för havandeskapsförg. om man haft det innan?
Men du mår ok själv eller märker du det mycket?

Kanske blir tidigare ankomst då

Bäst att ta det lugnt nu då @fia-lisa !
Det är väl större risk för havandeskapsförg. om man haft det innan?
Men du mår ok själv eller märker du det mycket?

Kanske blir tidigare ankomst då
Ja, risken är ju högre om man haft hf tidigare. Idag är första dagen som jag vaknat och känt att ansiktet är lite bortdomnat pga svullnad. Och så lite huvudvärk men annars känner jag inte av det.

• Gilla
Reactions: Ray
Besök hos BM som slutade på förlossningen (igen...). Blodtryck på 130/110 och spår av protein. Dessutom hade SF-måttet vuxit 3 cm på en vecka. :o

Så efter 3 timmars kontroller på förlossning tyder det på att jag har habandeskapsförgiftning, mycket fostervatten och en bebis som mår bra! Beräknades väga 2900 g (så helt normalt men jag som jämför med sonen tycker det verkar jättelitet.)

Fostervattnet verkar ju dock ha kommit under den senaste veckan och det känns ju lite konstigt..?

Gick dock inte förhandla om sjukskrivning längre utan nu ska jag vila och är således sjukskriven graviditeten ut. Lite lätt stressad över allt jag inte hunnit fixa på jobbet än, men jag får väl bara försöka förtränga och inse att ingenting rasar eller går under för att jag inte är där och petar.;)

Man är allt lite "jobbskadad", jag är likadan. Nojar över att inte hinna klart så att någon annan får ta över mina utredningar :nailbiting:.

Men huva, du måste verkligen ta det lugnt nu!!

Ja, risken är ju högre om man haft hf tidigare. Idag är första dagen som jag vaknat och känt att ansiktet är lite bortdomnat pga svullnad. Och så lite huvudvärk men annars känner jag inte av det.

Håller tummarna att du inte kommer må allt för dåligt av det:up: och vila ordentligt!! Jorden slutar inte snurra för att du inte är på jobbet;)

Senast ändrad:
Inte för att man räknar ner eller så men...
V33 idag och 55dagar till bf!

Bulan idag:
http://i651.photobucket.com/albums/uu232/maria53/Mobile Uploads/2015-10/8819CA39-8FC4-4DF9-8D4F-F829AA656C56_zpsgpfzdjt0.jpg

Tycker den har blivit rejält putig!
Avis på dina kläder!
Om jag inte var så blyg av mig skulle du få se en bild på min mage som enligt alla mått är blygsamt normal men står absolut rakt ut med naveln som spets. Lite som att man kunde ha en kulspruta längst ut och vara värsta actionhjältepreggot :D

Avis på dina kläder!
Om jag inte var så blyg av mig skulle du få se en bild på min mage som enligt alla mått är blygsamt normal men står absolut rakt ut med naveln som spets. Lite som att man kunde ha en kulspruta längst ut och vara värsta actionhjältepreggot :D

Tack! Toppen är från hm, hela 129:- och byxorna är ifrån mamalicious köpta på zalando. Magiskt mjuka!! Kommer sakna dom:p

Min navel ser ut som en sur mun:rofl: Har väldigt "djup" navel i vanliga fall så den kommer nog inte vrida ut sej heller (syrrans är likadan och såg också sur ut båda hennes graviditeter, och hon hade STOR mage, mkt kortare än mej så den tog över hela kroppen)

Tycker det är så coolt med olika magformer! Började föräldragruppen i måndags och det va verkligen 4helt olika former. En spetsig rugbyboll, en jättelåg nästan avlång, en bred och min som som breder ut sej över hela överkroppen:D
Men alla lika fina:heart

Tack! Toppen är från hm, hela 129:- och byxorna är ifrån mamalicious köpta på zalando. Magiskt mjuka!! Kommer sakna dom:p

Min navel ser ut som en sur mun:rofl: Har väldigt "djup" navel i vanliga fall så den kommer nog inte vrida ut sej heller (syrrans är likadan och såg också sur ut båda hennes graviditeter, och hon hade STOR mage, mkt kortare än mej så den tog över hela kroppen)

Tycker det är så coolt med olika magformer! Började föräldragruppen i måndags och det va verkligen 4helt olika former. En spetsig rugbyboll, en jättelåg nästan avlång, en bred och min som som breder ut sej över hela överkroppen:D
Men alla lika fina:heart
Sur mun:p
Min hoppade ut i v 20 typ....

Ligger i soffan och surar. VC i Falun och jag vill vara där :cry::mad:.

Sneglar på barnvagnen och önskar att dom sista veckorna bara kan försvinna. Så fort jag rör mig får jag sammandragningar och hb var nere i 100 så jag är så himla trött.

/ kräkless :down:

Sneglar på barnvagnen och önskar att dom sista veckorna bara kan försvinna. Så fort jag rör mig får jag sammandragningar och hb var nere i 100 så jag är så himla trött.

Urk.. Vissa dagar är klart ruttna! Sammandragningar är fan rena skiten (hade jättejobbigt med mina igår)

Men snart är vi färdigbakade!!!:banana:

Tyvärr är det inte bara vissa dagar. Sedan v 33 har jag haft så här. Varje dag :meh:

Men nu så, v 37 och snart snart snart är skiten över för alltid :banana::D

Om skiten är över för alltid tål tydligen att diskuteras i vårt hushåll. Sambon tycker det är så underbart att han vill att vi ska börja tillverkningen av en till så fort som möjligt:nailbiting::nailbiting:

Ska börja sova med ett öga öppet:cautious:

Om skiten är över för alltid tål tydligen att diskuteras i vårt hushåll. Sambon tycker det är så underbart att han vill att vi ska börja tillverkningen av en till så fort som möjligt:nailbiting::nailbiting:

Ska börja sova med ett öga öppet:cautious:

Tillverkning ställer jag upp på, så länge tillverkningen inte mynnar ut i en bebis mer :D:angel:

Inte mkt kvar men jag vet ju att det är de längsta veckorna i livet typ.
Du behöver ju inte gå över tiden- det är min mardröm för jag var helt knäckt av de extra 11 dagarna. Trodde verkligen jag skulle vara gravid för evigt.

Jag hade superjärndepåer vid inskrivningen men nu hade det sjunkit till 116 och jag känner mig absolut sliten fast det bara är på gränsen till lågt.
Trist just att känna sig sliten!

:angel:

(Tre månaders bebis och ett plus. Chocken innan man riktigt förstod läget ?O_o:nailbiting:O_o:nailbiting:...:love: :p
Nästa gång är vi nog mer försiktiga :laugh: två blir bra:heart)

Hahaha!! Nej, det känns inte helt optimalt för min del;) sambon tycker gravida kvinnor är typ det vackraste på jorden.. Jag känner mej mer som en präktig julgris! Och jag är inte direkt sugen på att vara det 2år i rad..
Kompisarna har 11månader mellan sina och syrran typ 16. Vet att det va rätt tufft periodvis.. Men säkert välkommet ändå! Jag hade ju aldrig avbrutit om man varit lite slarvig och råkat göra en till.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 729
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka