Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit och extralyssnat på bebisens hjärtslag. Fick för mig att den varit så lugn sedan igår att jag inte kunde släppa det riktigt. Vi bor granne med BM-mottagningen så det var bara att traska över. Det var ingen fara på taket förutom att jag var exceptionellt nära att kräkas när BM tryckte runt om på magen för att se hur hen låg. Tappade känsel i armar och ben, började kallsvettas :yuck:, men klarade mig. Sen vi kom hem har jag känt tre små buffar så hen vaknade väl också till av den omilda behandlingen;).
Skönt att allt var ok :)

Ont i magen idag igen och lyckades inte ta mig iväg till jobbet :( usch vad det är tråkigt att inte kunna fullfölja det man planerat. Känns lite bättre nu efter några timmars vila iaf.

När är det egentligen meningen att man ska ringa förlossningen? Min bm har ju varit lite ilsk på mig innan för att jag inte ringt när jag haft mycket sammandragningar men nu har ju magen mer varit konstant spänd och gjort ont så har inte alls känts som mina SD gjort innan. Just nu gör det inte så ont iaf, mest bara öm i magen och lite domnad i låren (antar att det är nån efterverkning av att det har varit så spänt ett par timmar).

Uppdatering minst varje timme nu!!! Inte låta oss gå här ovetandes och nervösa!!! ;)

Fortfarande 10 min ungefär mellan. Varken starkare eller svagare och det kvittar om jag är uppe och rör mig eller sitter stilla. Mamma var precis här och hämtade dottern ifall att så jag kan koncentrera mig på mig själv, vet ju aldrig om det stannar av eller drar igång ordentligt. Ska gå ut och fixa stallet och gå en liten sväng med hunden sen så får vi se vad som händer :) Hoppas det fortsätter så vi kan åka in ikväll och det blir bäbis efter tolvslaget (idag är det ett förbjudet datum ;)).

Fortfarande 10 min ungefär mellan. Varken starkare eller svagare och det kvittar om jag är uppe och rör mig eller sitter stilla. Mamma var precis här och hämtade dottern ifall att så jag kan koncentrera mig på mig själv, vet ju aldrig om det stannar av eller drar igång ordentligt. Ska gå ut och fixa stallet och gå en liten sväng med hunden sen så får vi se vad som händer :) Hoppas det fortsätter så vi kan åka in ikväll och det blir bäbis efter tolvslaget (idag är det ett förbjudet datum ;)).

Då gäller det att knipa ;).

Hoppas det är på gång nu för dig :D.

Tack för svaren om vad man gör när man är hemma @Tassetass och @hvala tror jag tog sig tid att peppa upp mig lite :up:

Jag har haft det lite jobbigt på sistone med ryggvärk och ont i bäckenet så i dag har jag faktiskt sjukskrivit mig (OK jag var med på ett telefonmöte men NU är det vila som gäller). Jag tror att min rädsla för att bli slö av att vara hemma har att göra med att jag tycker att jag inte brukar få något gjort när jag är ensam hemma ... Jag tycker ändå att jag borde orka kanske virka lite eller göra något annat sånt jag tycker är kul men just nu är det mycket TV. Känns inte så produktivt.

Vilar upp mig nu och kommer igen med nya krafter senare, om det blir före eller efter förlossningen får vi se!

@FengurLaugar håller tummarna för dig och hoppas på uppdateringar under dagen! :bump:

Det tog två dygn från första sån här känning tills dottern var ute så jag trpr inte det blir nån bäbis på den 3 mars men kanske 4 mars om detta inte bara är lurendrejeri! ;) Men det var såhär det startade med dottern iallafall.
Men detta är barn två, då tar det max några timmar från start till slut :angel: :p

(eller, detta kanske är ytterligare något jag bara önskar??? :confused: :p )

Men detta är barn två, då tar det max några timmar från start till slut :angel: :p

(eller, detta kanske är ytterligare något jag bara önskar??? :confused: :p )

Haha ja isåfall har varken jag eller den här bäbisen fattat det ;) Ska snart gå ut en sväng och sen tänkte jag faktiskt ringa förlossningen och fråga hur länge jag vågar vara såhär lugn som omföderska.

Haha ja isåfall har varken jag eller den här bäbisen fattat det ;) Ska snart gå ut en sväng och sen tänkte jag faktiskt ringa förlossningen och fråga hur länge jag vågar vara såhär lugn som omföderska.

Shit jag tycker ni alla verkar så lugna inför förlossningen! Jag är typ nojig att den ska sätta igång nu (vecka 28 ...) men inser att troligare är att det händer i vecka 42 eller så ...

Shit jag tycker ni alla verkar så lugna inför förlossningen! Jag är typ nojig att den ska sätta igång nu (vecka 28 ...) men inser att troligare är att det händer i vecka 42 eller så ...
Har man gått igenom det en gång innan (och har en hyfsad bra upplevelse) så ser man nog inte förlossningen som något lika stort som man gjorde första gången. Denna gången vet man mer på riktigt att det inte är slutet på något, utan början på något helt underbart :love:

Har man gått igenom det en gång innan (och har en hyfsad bra upplevelse) så ser man nog inte förlossningen som något lika stort som man gjorde första gången. Denna gången vet man mer på riktigt att det inte är slutet på något, utan början på något helt underbart :love:
Det är nog lite så att jag är orolig för att jag vet att min mormor och min moster haft stora problem med att föda och mamma fick planerat kejsarsnitt direkt ... Jag känner inte att jag har generna på min sida när det kommer till just förlossningen ... Allt annat är lugnare.

Det är nog lite så att jag är orolig för att jag vet att min mormor och min moster haft stora problem med att föda och mamma fick planerat kejsarsnitt direkt ... Jag känner inte att jag har generna på min sida när det kommer till just förlossningen ... Allt annat är lugnare.
Ta upp det med BM redan nu, så kan ni gå igenom vad som kan underlätta om du skulle få samma problem som släktingarna, eller bara gå igenom hur man (teoretiskt!) går igenom en förlossning på bästa sätt :)

Ta upp det med BM redan nu, så kan ni gå igenom vad som kan underlätta om du skulle få samma problem som släktingarna, eller bara gå igenom hur man (teoretiskt!) går igenom en förlossning på bästa sätt :)
Jag har faktiskt försökt men kände inte att jag fick något gehör där tyvärr ...

Planerar att läsa på lite mer kring förlossningar och sedan ta upp det igen.

Som Vilse säger så har man gjort det en gång och känner sig tryggare i de olika delarna :) Men nu blir jag lite nojjig för att jag kanske är fööör lugn. Jag har ju den långa latenafasen från förra gången i minnet och blir det lika är det långt ifrån bråttom. Men samtidigt så är ju alla förlossnongar så olika så denna kanske går mycket fortare! Har ju inte ens packat färdigt väskan :p O vi har en timmes restid till förlossningen.

Vi är ju i samma vecka och jag går också runt och får för mig att det skulle komma igång redan nu! Kanske för att jag följer en tjej på instagram som födde i v. 24... Men som du säger, antagligen kommer man få vänta jättelänge istället

Vi är ju i samma vecka och jag går också runt och får för mig att det skulle komma igång redan nu! Kanske för att jag följer en tjej på instagram som födde i v. 24... Men som du säger, antagligen kommer man få vänta jättelänge istället

Ja precis! Jag började ju noja när jag började få sammandragningar där kring vecka 23 och nu har jag gått låååååååååååångsamt sedan dess men får fortfarande sammandragningar så fort jag rör mig typ. De kommer inte när jag är still i alla fall så då sak det väl vara lugnt enligt BM.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 049
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 775
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 977
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka