Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja isåfall har varken jag eller den här bäbisen fattat det ;) Ska snart gå ut en sväng och sen tänkte jag faktiskt ringa förlossningen och fråga hur länge jag vågar vara såhär lugn som omföderska.

Jag måste säga att jag känner mig faktiskt ganska lugn även som förstaföderska.... är det nå fel då ;)

Känner mest att den inte får komma än för jag har saker kvar på jobbet jag vill bli klar med först så jag kan känna att jag avslutat allt.

Men detta är barn två, då tar det max några timmar från start till slut :angel: :p

(eller, detta kanske är ytterligare något jag bara önskar??? :confused: :p )

Min syrra födde sin andra igår. Första drog igång typ 3-4 på natten, dottern föddes strax innan 21. Igår drog det igång på morgonen (inte alls så tidigt som förra gången, utan vid 6 kanske?), jag kom dit för att passa stora tjejen kl 9, strax innan 10 gick vattnet och sen åkte de hemifrån kl 10. 10.50 var ingen idé... :p
Så där gick det undan med barn nr 2 iaf :D

Har ju inte ens packat färdigt väskan :p O vi har en timmes restid till förlossningen.
Okej, det där gjorde MIG lite stressad :eek: För tusan kvinna, packa väskan nu så du inte står där i panik sen :p

Jag måste säga att jag känner mig faktiskt ganska lugn även som förstaföderska.... är det nå fel då ;)
Jepp, helfel :p
Eller så passar du på och njuter, skönt att ha det lugnet även vid nr 1! :)

Känner mest att den inte får komma än för jag har saker kvar på jobbet jag vill bli klar med först så jag kan känna att jag avslutat allt.

Jag känner mig också lugn inför förlossningen. Jag har inga förväntningar eller förhoppningar eller föreställningar om hur det kommer att vara, förutom att det kommer vara svinjobbigt och göra ont, typ. :p Det är inget varesig häftigt, skrämmande eller "märkvärdigt" som jag ser det, att vara gravid och genomgå en förlossning är för mig bara ett medel för ett mål.

På ett sätt avundas jag lite de som ser det som livets mirakel och tycker att det är döhäftigt att kroppen kan skapa ett barn och förundras över de urkrafter som ibland nämns i samband med förlossning. Själva barnet kommer ju vara precis hur häftigt och unikt och mirakulöst som helst men vägen dit? Njä... Jag vet inte...

Nog med OT, det här med att vara lugn... :D Jag vet hur en förlossning brukar gå till men spannet på vad som anses vara normalt är ju enormt så jag tänker att de som är utbildade får hålla koll på det hela så jag inte håller på med något som inte är bra. Dessutom bor vi inte ens fem minuter med bil från förlossningen så blir det lite flängande fram och tillbaka gör det ju ingenting.

Och jag har varit lugn men börjar bli lite nervös ju mer det närmar sig och ju mer jag känner att kroppen förbereder sig.

Jag känner mig också lugn inför förlossningen. Jag har inga förväntningar eller förhoppningar eller föreställningar om hur det kommer att vara, förutom att det kommer vara svinjobbigt och göra ont, typ. :p Det är inget varesig häftigt, skrämmande eller "märkvärdigt" som jag ser det, att vara gravid och genomgå en förlossning är för mig bara ett medel för ett mål.

Samma här. Men i början hade jag faktiskt smått panik, har alltid tyckt att (mänskliga) förlossningar är obehagliga. Sen insåg jag att det bara var att gilla läget, ungen måste ju ut lixom...
Vartefter tiden gått och jag har blivit mer och mer trött på att vara gravid med alla krämpor som medföljer, så ser jag nu till och med fram emot förlossningen. Inget ont som inte har något gott med sig :angel: :grin:

@vilse ja jag får väl göra det :)

@Tassetass skönt att man inte är ensam då om lugnet. Fast jag måste säga att jag på nåt vis tycker det ska bli fascinerande att se hur kroppen kommer reagera....

Tack för svaren om vad man gör när man är hemma @Tassetass och @hvala tror jag tog sig tid att peppa upp mig lite :up:

Jag har haft det lite jobbigt på sistone med ryggvärk och ont i bäckenet så i dag har jag faktiskt sjukskrivit mig (OK jag var med på ett telefonmöte men NU är det vila som gäller). Jag tror att min rädsla för att bli slö av att vara hemma har att göra med att jag tycker att jag inte brukar få något gjort när jag är ensam hemma ... Jag tycker ändå att jag borde orka kanske virka lite eller göra något annat sånt jag tycker är kul men just nu är det mycket TV. Känns inte så produktivt.

Vilar upp mig nu och kommer igen med nya krafter senare, om det blir före eller efter förlossningen får vi se!

@FengurLaugar håller tummarna för dig och hoppas på uppdateringar under dagen! :bump:

Man måste inte alltid vara produktiv och få saker gjorda...
Ta det lite lugnt nu, du är gravid och ska först och främst baka klart bebisen. Känner du inte för att virka, jamen gör det inte då? Då är det ju ändå inget roligt om du inte känner för det. Vila och gör det du mår bra av istället.
Sen när bebisen väl är ute så tror jag inte att man kommer lida av någon brist på sysselsättning direkt... ;)

Okej, det där gjorde MIG lite stressad :eek: För tusan kvinna, packa väskan nu så du inte står där i panik sen :p

Jepp, helfel :p
Eller så passar du på och njuter, skönt att ha det lugnet även vid nr 1! :)

Haha ska packa det sista bara jag duschat sen :D Det är schampo, mobilladdare och sånt smått som fattas bara ;)

Har fixat stallet nu så systeryster kan ta över hästarna när vi åker in. Pratade med en jättegullig bm på förlossningen som sa att eftersom mina värkar varit lika sen i morse så kan jag vara lugn ett tag till. Men börjar det göra ondare än nu så var det bara vi åkte :) Har ju som sagt en timmes restid och skulle det vara i tidigt skede så stannar vi på patienthotellet så det inte blir som sist ;) Hon jag pratade med trodde nog det skulle ändra sig under em så att vi ses ikväll. Hoppas hon har rätt!

När sambon passar på att klippa min hund. Med trimmer. Enbart på huvudet. Då slår gravidhormonerna till :cry::cry::arghh: Jag vet att det gjordes i välvilja men nu måste jag klippa resten av kroppen, jämna till ett enormt hack job på huvudet och bada henne....

Nu börjar det göra ondare så jag sa till min man att köpa med pizza och komma hem så vi kan vi äta och sen åka till sjukhuset för koll :) Tror fortfarande inte det blir bäbis idag men då vet vi va långt det gått och så stannatär vi där i natt så vi är på plats :)

Tuta när ni kör förbi Lillerud vettja! :D

(Antar att ni tar den vägen, det borde väl vara snabbast att köra söderut på 45:an och sen mot E18 via Edsvalla, eller? Lite trafik och inga poliser, om ni har brådis ;) )

Nu börjar det göra ondare så jag sa till min man att köpa med pizza och komma hem så vi kan vi äta och sen åka till sjukhuset för koll :) Tror fortfarande inte det blir bäbis idag men då vet vi va långt det gått och så stannatär vi där i natt så vi är på plats :)
Nu har det gått flera timmar sen uppdatering :nailbiting: Är det bebis på g kanske? :D :D :D

Kör en hejardans sålänge: :bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:

@carmarnic
Prata med din bm i varje fall, ofta är det skönt att bara få prata igenom allt. Vad man kan göra annorlunda ect.

Sen ang EDA, ja, det kan dra ut på lite på tiden - men det innebär ju också att du får en paus från det onda och kan samla nya krafter :)

Jo jag kanske ska göra det men det är liksom inte så jag att noja upp mig över sånt här så det känns mest dumt. Försöker tänka att det kommer gå jättefort och lätt nu när det är andra gången.
Kan EDA hjälpa mot värkar i magen? Tänker att det bara bedövar ryggen? Men får jag liknande värkar den här gången så tänker jag ta kvaddlarna i magen direkt är min plan, då blir det nog bättre :)

Jo jag kanske ska göra det men det är liksom inte så jag att noja upp mig över sånt här så det känns mest dumt. Försöker tänka att det kommer gå jättefort och lätt nu när det är andra gången.
Kan EDA hjälpa mot värkar i magen? Tänker att det bara bedövar ryggen? Men får jag liknande värkar den här gången så tänker jag ta kvaddlarna i magen direkt är min plan, då blir det nog bättre :)
Den tog bort all min smärta, och då satt min smärta mest på sidorna samt nedre delen av magen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 726
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 968
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023