Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl 22.55 då bm tog hinnorna var jag öppen drygt 4 cm, 20 min senare var vår lilla tjej född! 49 cm och 3020g :love:

Stort grattis!

Här är det fortfarande väntans tider. Har iofs inte bf förrän den 14 mars, men dottern föddes i v 36+ så man blev väl lite bortskämd med att slippa vänta :p. Den här gången hinner jag förvisso vila lite innan det är dags, allt har sina för- och nackdelar :)

v 37 idag (36+0), och jag har kommit in i "sova-24-timmar-om-dygnet-hade-hade-varit-trevligt". Hade något liknande förra gången så då tog jag ut lite semester på jobb - men hur gör man när man redan är sjukskriven? :confused:
Tar semester från vilandet i soffan?:cautious: (sova gör jag ca 1 timme mitt på dagen, mer lyckas jag inte med)
1 vecka kvar tills hon är färdigbakad, måtte hon bestämma sig för att komma redan då....

Också vecka 37 här (36+2) och jag vill bara hem och sova jag med... Jobbar fortfarande heltid och hade tänkt göra det även nästa vecka men nu börjar det bli tungt. Vi får se om jag kanske sjukskriver mig den veckan får se hur mycket jag orkar.

Fick hem ett foglossningsbälte igår. Nu tror jag att jag fått det att trycka till på rätt ställen and it feels goooood. :love:
Vad beställde du för bälte? Fick prova två hos sjukgymnasten och naturligtvis var det absolut skönaste också absolut dyrast men jag överväger att låta det vara värt det.

Är i v. 39 idag och känner mig faktiskt ganska uttråkad. Jag tog examen i januari och har inte jobbat under februari och kommer heller inte göra fram till förlossningen (har varit tjänstledig från ett fysiskt krävande jobb under studietiden så att gå tillbaka dit som höggravid har inte varit ett alternativ). Jag läser iofs en distanskurs men den har ingenting med min egentliga utbildning att göra så motivationen är relativt låg. Städa huset behövs inte göras varje dag och nu när det är fint väder vill jag bara ut och gå med bebisen i barnvagnen.

Rent praktiskt och tidseffektivt hade jag velat att bebisen tittade ut nu då jag ändå inte har något vettigt för mig. Jag kan lika gärna ta hand om bebben på utsidan just nu. Men det är han som bestämmer och han verkar ha det väldigt mysigt där inne ;).

Var hos bm och hade inte växt så mycket sen sist. Inom kurvorna men ny bm och de kan ju mäta lite olika. Extrakoll om en vecka för säkerhetsskull!

Fick även veta att de har en tensapparat man kan låna när det närmar sej! Ska nog testa den då!

Första veckan hemma, känns oerhört skönt med vila! Tror jag behövde det, lite uttråkad men övervägande är jag bara glad att få rå om mej själv utan dåligt samvete :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 726
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 968
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023