Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara gör oss avis, gör detAsså gud vilken go bäbis vi fått Ska bara njuta nu dessa två veckor vi är hemma hela familjen innan gubben börjar jobba igen!
Dagens gnäll:
Snudd på höggravid med allt vad det innebär, superduperförkyld (sova är inte på kartan, är antingen totalt täppt eller så är det syndaflod, plus hostan då) och tenta om drygt 24 timmar. Paaaaartyyyyy!
Åh vad jobbigt, hoppas tentan går bra trots allt!
Men detta fick också mig att fundera på från när man räknas som höggravid
Satt och funderade på samma sak innan idagOch jag funderar på när man hamnar i 9: onde månaden? 29 dagar kvar idag och fortfarande 8: onde månaden enligt appen. Blir det när man går in i vecka 37 då?
Dagens gnäll:
Snudd på höggravid med allt vad det innebär, superduperförkyld (sova är inte på kartan, är antingen totalt täppt eller så är det syndaflod, plus hostan då) och tenta om drygt 24 timmar. Paaaaartyyyyy!
Satt och funderade på samma sak innan idag
har 26 dagar kvar, v 26 +1, och är i kalendermånad 8 och graviditetsmånad 10 enligt appen
Inte roligt Hoppas det går bra i alla fall! Jag har fortfarande problem med rösten tre veckor senare efter min förkylning. I natt var första natten som jag klarade mig utan coccilana. Har flugit upp och börjat panik hosta varje natt annars när jag försökt utan. Man blir ju aldrig frisk när man är gravid!
Nässpray är en underbar uppfinningMin förra - och enda - förkylning som gravid varade i tre dagar, så jag hoppas att den här också blir hyfsat kortvarig.
Sjukt jobbigt med sån hosta, för mig är nästäppan det värsta, får panik av att inte kunna andas genom näsan.
Nässpray är en underbar uppfinning
Jag är i v 36 nu och mår fortfarande bra. Börjar känna att det tar emot att böja sig ner längre stunder (så just nu är det lite jobbigt att den älskade hunden är två äpplen hög).
I övrigt så är nog den åkomman som jag tycker är jobbig just nu att mitt tålamod minskat drastiskt. Vet inte om någon annan märkt av det? Jag har ganska mycket humör i vanliga fall, men nu... får öva avslappning och andning (och räkna till tio)
Håller tummarna för dig i dag!Ja, utan den hade jag varit körd. Dock gör all nässpray som har effekt att mina redan ganska klena slemhinnor i näsan blir ännu skörare, och kombinerat med att jag tar blodförtunnande är det konstanta näsblodet ett faktum...
Nåja, imorgon är iaf tentan gjord, sen ska jag sova tills på måndag...
Håller tummarna för dig i dag!
@carmarnicSatt och funderade på samma sak innan idag
har 26 dagar kvar, v 26 +1, och är i kalendermånad 8 och graviditetsmånad 10 enligt appen
Jag är i v 36 nu och mår fortfarande bra. Börjar känna att det tar emot att böja sig ner längre stunder (så just nu är det lite jobbigt att den älskade hunden är två äpplen hög).
I övrigt så är nog den åkomman som jag tycker är jobbig just nu att mitt tålamod minskat drastiskt. Vet inte om någon annan märkt av det? Jag har ganska mycket humör i vanliga fall, men nu... får öva avslappning och andning (och räkna till tio)