Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens gnäll:

Snudd på höggravid med allt vad det innebär, superduperförkyld (sova är inte på kartan, är antingen totalt täppt eller så är det syndaflod, plus hostan då) och tenta om drygt 24 timmar. Paaaaartyyyyy!

Dagens gnäll:

Snudd på höggravid med allt vad det innebär, superduperförkyld (sova är inte på kartan, är antingen totalt täppt eller så är det syndaflod, plus hostan då) och tenta om drygt 24 timmar. Paaaaartyyyyy!

Åh vad jobbigt, hoppas tentan går bra trots allt!

Men detta fick också mig att fundera på från när man räknas som höggravid :p

Då är jag höggravid då, en månad kvar idag. Det känns faktiskt bra mycket jobbigare än igår, konstigt nog.

Och jag funderar på när man hamnar i 9: onde månaden? 29 dagar kvar idag och fortfarande 8: onde månaden enligt appen. Blir det när man går in i vecka 37 då?

Min karl är ju lite rolig förresten. Jag talade om att jag ska bara jobba en vecka till och sen hoppas jag på tre veckor semester. Hans svar: "Men du mår ju bra. Ska du inte jobba lite till?" NEEEEEEEEEEEEJ!! :D Här går man ju och räknar dagarna :p

Och jag funderar på när man hamnar i 9: onde månaden? 29 dagar kvar idag och fortfarande 8: onde månaden enligt appen. Blir det när man går in i vecka 37 då?
Satt och funderade på samma sak innan idag :p
har 26 dagar kvar, v 26 +1, och är i kalendermånad 8 och graviditetsmånad 10 enligt appen :p

Dagens gnäll:

Inte roligt :( Hoppas det går bra i alla fall! Jag har fortfarande problem med rösten tre veckor senare efter min förkylning. I natt var första natten som jag klarade mig utan coccilana. Har flugit upp och börjat panik hosta varje natt annars när jag försökt utan. Man blir ju aldrig frisk när man är gravid!

Inte roligt :( Hoppas det går bra i alla fall! Jag har fortfarande problem med rösten tre veckor senare efter min förkylning. I natt var första natten som jag klarade mig utan coccilana. Har flugit upp och börjat panik hosta varje natt annars när jag försökt utan. Man blir ju aldrig frisk när man är gravid!

Min förra - och enda - förkylning som gravid varade i tre dagar, så jag hoppas att den här också blir hyfsat kortvarig.

Sjukt jobbigt med sån hosta, för mig är nästäppan det värsta, får panik av att inte kunna andas genom näsan.

Nässpray är en underbar uppfinning :love: :D

Ja, utan den hade jag varit körd. Dock gör all nässpray som har effekt att mina redan ganska klena slemhinnor i näsan blir ännu skörare, och kombinerat med att jag tar blodförtunnande är det konstanta näsblodet ett faktum...

Nåja, imorgon är iaf tentan gjord, sen ska jag sova tills på måndag...

Jag är i v 36 nu och mår fortfarande bra. Börjar känna att det tar emot att böja sig ner längre stunder (så just nu är det lite jobbigt att den älskade hunden är två äpplen hög).

I övrigt så är nog den åkomman som jag tycker är jobbig just nu att mitt tålamod minskat drastiskt. Vet inte om någon annan märkt av det? Jag har ganska mycket humör i vanliga fall, men nu... får öva avslappning och andning (och räkna till tio) :)

Jag är i v 36 nu och mår fortfarande bra. Börjar känna att det tar emot att böja sig ner längre stunder (så just nu är det lite jobbigt att den älskade hunden är två äpplen hög).

I övrigt så är nog den åkomman som jag tycker är jobbig just nu att mitt tålamod minskat drastiskt. Vet inte om någon annan märkt av det? Jag har ganska mycket humör i vanliga fall, men nu... får öva avslappning och andning (och räkna till tio) :)

Skönt att du fortfarande mår bra!

Mitt humör är tämligen opåverkat, har inte märkt av några "gravidhormoner" eller liknande. Om något blir jag lite nedstämd emellanåt då jag blir extra less på att ha ont, men det är inte graviditetsspecifikt om man säger så, långvarig smärta oavsett anledning har generellt den effekten på folk.

Ja, utan den hade jag varit körd. Dock gör all nässpray som har effekt att mina redan ganska klena slemhinnor i näsan blir ännu skörare, och kombinerat med att jag tar blodförtunnande är det konstanta näsblodet ett faktum...

Nåja, imorgon är iaf tentan gjord, sen ska jag sova tills på måndag...
Håller tummarna för dig i dag!

Håller tummarna för dig i dag!

Tack! Det kommer att behövas, kan jag säga. Kort kurs, krångligt ämne och av de i runda slängar fyra dagar vi haft för tentaplugg har jag varit sjuk samtliga. :p Omtentamen lockar dock inte ett dugg, speciellt då den är schemalagd 18 april och bläckfisken är schemalagd till 8 april... :p

Jag är väl normalt en något... otålig... person och graviditeten har väl inte gjort några under för mitt humör direkt :o
Tror i mitt fall att det är en kombination av hormoner och irritation över alla krämpor som kom på köpet.
Njut av att du fortfarande mår bra!

Sju arbetsdagar avklarade och nu är jag ledig två:bow:. Lyckades för en gångs skull somna om efter att ha varit vaken 04.30-06 (vaknar vid den tiden VARJE natt:meh:) så när jag får bort känslan av att ha sovit för länge lär jag vara superfräsch.

Jag är i mitten på v36 och tycker bebisen känns mindre, hur upplever ni andra det? Antar att det är bra mycket trängre för hen därinne och det blir mer av små buffar än sparkar. Har redan varit in en extragång för att kolla så allt är bra och skulle gärna vilja sluta oroa mig för att jag inte känt bebisen tillräckligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 966
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka