Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Både jag och lilla fröken fick MVG på dagens 48 timmars kontroll! Hon äter bra och mjölken har runnit till så jag har gott och väl till henne :p Hon hade gått upp över födelsevikten till och med så barnmorskan där va såå nöjd :D Igår kväll la vi oss vid halv 11 och då åt hon, sen vakna JAG vid 4 och tyckte det var längesen hon åt så då fick hon äta. Sen hade vi klockan på ringning vid 6 eftersom vi skulle iväg och då sov hon fortfarande så jag smet ut och släppte ut hästarna och tände pannan innan hon fick mat! Snäll bäbis än så länge! :D:love:

(Ska uppdatera listan när jag sitter vid datorn nästa gång)

Var hos BM idag. Ang att jag har haft så mycket sammandragningar och rätt ont så sa hon att det är lugnt om hon skulle få för sig att komma nu så jag behöver inte tänka vila så fort det drar igång om jag inte vill :)

Min tjej är rätt ojämn i hur mycket hon rör sig och har varit det hela tiden. Ibland har hon aktiva dagar där jag känner henne I stort sett hela tiden med olika intensitet och sen kan det vara en eller två dagar där hon mest verkar sova. Känner bara långsamma rörelser ett par ggr per dygn.

• Gilla
Reactions: Lo_
Var hos BM idag. Ang att jag har haft så mycket sammandragningar och rätt ont så sa hon att det är lugnt om hon skulle få för sig att komma nu så jag behöver inte tänka vila så fort det drar igång om jag inte vill :)

Min tjej är rätt ojämn i hur mycket hon rör sig och har varit det hela tiden. Ibland har hon aktiva dagar där jag känner henne I stort sett hela tiden med olika intensitet och sen kan det vara en eller två dagar där hon mest verkar sova. Känner bara långsamma rörelser ett par ggr per dygn.
Vad skönt att kunna hålla igång lite mer! Vilken vecka är du i? Jag gick 4 km tämligen raskt nu på em och det var så skönt! Fick en hel del sammandragningar men det är väl bra för kroppen att träna tänkte jag :).

Vad skönt att kunna hålla igång lite mer! Vilken vecka är du i? Jag gick 4 km tämligen raskt nu på em och det var så skönt! Fick en hel del sammandragningar men det är väl bra för kroppen att träna tänkte jag :).

V 35 idag. BM sa att håller hon sig inne en vecka till så är det nog inga konstigheter alls, skulle hon komma nu så kanske det behövs kuvös för värmens skull men allt annat ska vara lugnt. Jag räknar dock ändå med att gå över, känns som mer regel än undantag med första...

Tror jag har en svampinfektion på g :cry: Hatar hatar hatar.
Då jag har/haft vestibulit så har jag stränga order om att inte använda de receptfria medlen, utan det är en tablett som gäller. Och den får man såklart inte ta som gravid.... :banghead:

Jag får väl iofs vara glad, nu är jag ändå i vecka 37, förra graviditeten gick jag med svampinfektion från mitten ungefär...

Tror jag har en svampinfektion på g :cry: Hatar hatar hatar.
Då jag har/haft vestibulit så har jag stränga order om att inte använda de receptfria medlen, utan det är en tablett som gäller. Och den får man såklart inte ta som gravid.... :banghead:

Jag får väl iofs vara glad, nu är jag ändå i vecka 37, förra graviditeten gick jag med svampinfektion från mitten ungefär...
nä usch, lider med dig.

Jag har också haft återkommande infektioner men peppar peppar har jag klarat mig under graviditeten.

Fick hem ett foglossningsbälte igår. Nu tror jag att jag fått det att trycka till på rätt ställen and it feels goooood. :love:

Skönt :up: Vilket har du köpt?

Jag har ett från Nordicare som är bra, men det är så svårt att få till nu när magen är stor... Har jätteont ffa i ena höften och benet :cry: Blir ju kissnödig hela tiden också och då trycker det där med!

Jag är också så trött på mina kläder just nu, inget passar och det känns inte så kul att köpa nytt som kommer vara för stort om några veckor... Ja säckväv eller ett draperat lakan kanske? :D Ett snyggt halsband till och ett par klackar så :up:

Jag har fortfarande kläder som jag kan ha men allt är svart eller grått. Vill ju sätta på mig något vårigare men nu går det ju inte att köpa nya kläder O_o

Beställde 2 st amningslinnen och 2 st amningst-shirts igår. Fick en t-shirt av en kompis som jag använt nu och jag fattar inte varför jag inte hade amningskläder förra gången? :o Så himla smidigt ju :)

Mina kläder, främst tröjorna har lixom bytt stil/funktion... :angel:
Magkorta tröjor sitter numer som någon underlig form av tvångsbh.
Normallånga tröjor har förvandlats till mindre classy magvisartröjor.
Oversizetröjor sitter numer som normallånga, dock inte så stylish, korvskinn.

:D

Jag är också sugen på allt nytt vårigt som finns i butikerna, men det är ingen direkt ide att prova eller köpa något just nu, känns lite onödigt.

Jag har köpt toppar och en klänning som jag kan använda både som gravid och ogravid! Nu har jag en ganska behändig mage än så länge (v.29) men det är många lite kortare toppar eller knyttoppar och så en svart "magtub" för att täcka magen. Känner mig väl inte jättefin och saknar mina jeans med svinhög midja men jag vill kunna känna mig lite fin som gravid i alla fall och det känns onödigt att köpa kläder som jag inte kommer kunna använda sen (utöver gravidbyxorna).

Hur tänker ni kring ytterkläder som bor runt Sthlm/Mellansverige och ska ha barn i april ungefär? Alltså vad bör man ha i vagnen tex. Har fleeceoverall, åkpåsar i olika tjocklek, jacka osv. Vad bör man räkna med?

Hur tänker ni kring ytterkläder som bor runt Sthlm/Mellansverige och ska ha barn i april ungefär? Alltså vad bör man ha i vagnen tex. Har fleeceoverall, åkpåsar i olika tjocklek, jacka osv. Vad bör man räkna med?

Jag tänker fixa en fleeceoverall (eller motsvarande) och någon sorts åkpåse så vi har nånting inför ankomsten, men i övrigt tänker jag vänta och se hur långt våren kommit.

Du låter väl förberedd, och temperaturen häromkring varierar ju himla mycket så tänker att man får avgöra det när det är aktuellt. Vi fick en åkpåse med vagnen och har köpt en sån där overall i teddy a'la björnstyle

Här fanns redan svaret, jag ligger lite efter ;) Fungerar det bra?

Ja, det tycker jag! Inte helt lätt att vänja sig vid att ha det på, gillar inte när saker sitter åt, men det hjälper. Normalt sett får jag rejält ont av att gå bara några hundra meter men när jag använder bältet så är smärtan betydligt lindrigare, dels medan jag går men även efteråt.

Idag råder det ingen tvekan om att jag har en bebis vid god vigör i magen, very much alive and kickin... :D

Det är när jag vilar jag känner hen, lägger det på minnet för framtida oro eftersom jag oftast är igång.

Tar ni regelbundet stickifingret-socker (är det väl?:o) när ni är hos bm?
Vad har ni för siffror ungefär?

Jag tar varje gång och ligger nästan alltid runt 7. Bm har inte sagt något att det skulle vara alarmerande.

Men jag är onormalt törstig (jag dricker normalt väldigt lite, men tillräckligt för mej), ofta kissnödig med akuttryck på blåsan (haft bakterier i urinen med penicillin, nytt prov tagit nu) men är wg inte särskilt kissnödig väl på toan. Sen svårt hålla isär orsak, kan ju lika gärna vara bebisen..
Från och till lätt huvudvärk. Ochså nåt otroligt onormalt för mej, har i princip aldrig huvudvärk...

Ska ta upp det till veckan men undrar lite vad helt normala siffror brukar ligga på.

Tar ni regelbundet stickifingret-socker (är det väl?:o) när ni är hos bm?
Vad har ni för siffror ungefär?

Jag tar varje gång och ligger nästan alltid runt 7. Bm har inte sagt något att det skulle vara alarmerande.

Men jag är onormalt törstig (jag dricker normalt väldigt lite, men tillräckligt för mej), ofta kissnödig med akuttryck på blåsan (haft bakterier i urinen med penicillin, nytt prov tagit nu) men är wg inte särskilt kissnödig väl på toan. Sen svårt hålla isär orsak, kan ju lika gärna vara bebisen..
Från och till lätt huvudvärk. Ochså nåt otroligt onormalt för mej, har i princip aldrig huvudvärk...

Ska ta upp det till veckan men undrar lite vad helt normala siffror brukar ligga på.
Tror jag legat på runt 4 utom en gång när det var 6,8 men hon sa att det var inom normapspannet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 964
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka